wedstrijdnaam???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimmysan

wedstrijdnaam???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 15:32

Ik hoor van verschillende mensen dat ze een wedstrijdnaam hebben voor hun paard op bokt. Maar hoe kan dat nou de naam die op je paard haar paspoort staat wordt toch gewoon gebruikt bij wedstrijden (KNHS). Als het wel kan, hoe dan? Kan het niet, waarom heeft iedereen het er dan over?
Heeft jullie paard/pony een wedstrijdnaam? En hoe ziet joue eruit? Weten jullie er nog een voor mijn pony? Ze is 1.46, een kruising tussen een arabier en een grote pony (ras weet ik niet). Ze is zwart/heel donker bruin met een wit kolletje. Laat een leuk bericht achter.
Dit is ze:
Afbeelding

kimmysan

Re: wedstrijdnaam???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 15:44

iemand???????????

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 15:45

Doe even rustig zeg je bericht staat er nog niet eens een kwartier op dus niet gelijk denken dat iedereen reageert. Clown

Je mag je paard een andere wedstrijdnaam geven dan de naam die hij/zij op papier (paspoort) heeft staan. Zolang het chipnummer op paspoort en startkaart maar overeenkomt Lachen
Ik heb een Friese merrie, ze heet Berber G. zo is haar wedstrijdnaam ook. Die heb ik dus niet veranderd, ook omdat je bij de friezen aan de naam kunt zien hoe oud ze zijn Lachen

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:42

Ja het kan wel maar weet niet hoe mijn pony heet op wedstrijd gewoon Ivo

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:45

ja je kan als je je startkaart aanvraagt op die papieren de naam op het papier van je paard neer zetten en ook iets van roepnaam of startnaam.. en die komt dan op je startkaart te staan ofzo maar weet het niet precies. Mijn paard heet op papier undercover en ik startte haar toen ook onder die naam. Lachen

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:36

Ik ga starten met jasmijn mn paardje, maar op wedstrijd heet ze Lady Hoekwater, leuk vind k t niet klinken maar met deze naam worden alle kosten door mn schoonpaps gedekt Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 06:55

Al onze pony's hebben het voorvoegsel Reedhill's. Nu zijn de meeste eigen fok, die hebben sowieso die naam, maar aangekochte pony's behouden de naam en krijgen er het voorvoegsel Reedhill's voor.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 08:09

Het kan wel. Bij het invullen van het formulier voor je startkaart staat de vraag wat de wedstrijdnaam van je paard word en dan kun je daar dus een andere naam invullen dan op je papieren staat. Maar je kunt daarna je wedstrijdnaam niet meer veranderen dus bedenk wel goed wat je invult!
Mijn paard heet op papier 'Jumper Tetti' , thuis heet hij gewoon Jumper en op wedstrijd 'Jolly Jumper' (vonden mijn zoons leuk... Haha! ). Mijn andere paard had nog geen naam toen ik haar kocht maar moest met de L beginnen. Ze heet nu voor wedstrijden 'Let's Dance' en thuis noemen we d'r Lexie. (Nu moet ze alleen nog leren luisteren naar haar naam Haha! ). Ben trouwens wel blij dat ze geen ruin is, dan had ik er Lucky Luke moeten noemen van de jongens... Clown
Laatst bijgewerkt door JollyJumper op 14-05-07 08:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 08:12

In je paspoort kan het ook staan.. Mijn paardje heeft als stamboeknaam Noach, maar als wedstrijdnaam Novél.. Dat is ook de naam die ik altijd gebruik en deze naam staat gewoon in het paspoort vermeld. Op de voorpagina staat wel weer Noach..

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:14

Mijn paard heet Ruben, zowel op zijn paspoort als thuis. Alleen op concours heet hij Royal Romantic, gewoon omdat ik Ruben een verschrikkelijke naam vond, maar ach het went wel Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:05

Ik ken een paard die heeft 3 verschillende namen, stamboek naam, wedstrijd naam en thuis naam Lachen

Casper is gewoon Casper en blijft Casper, ook op wedstrijden Haha!

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 13:19

toch zie ik dat weinig mensen een wedstrijd naam hebben.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:21

maar op de startlijsten zie je dat niet staan he kimmysan, want een paard zijn gewone naam is.
Misschien hebben weinig mensen die jij kent een wedstrijdnaam voor hun paard, maar zijn er misschien veel mensen die jij niet kent die wel een wedstrijdnaam hebben.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:23

Ik zit er over te denken om straks met mijn jonkie ook een wedstrijdnaam op te geven.
Zijn stamboeknaam is Zesiram ( wie dat ooit verzonnen heeft ?)
Thuis heet hij Zion, maar dat vind ik zelf niet zo'n leuke naam voor op wedstrijd. We moeten nog maar even denken. Je kan het dus gewoon zelf bedenken. Ik zou zelf ( in het geval van mijn KWPN'r ) wel altijd de eerste letter hetzelfde houden, daar herken ik paarden toch een beetje aan, uit welke jaargang ze komen zeg maar ( is een tik van me Haha! ).