wil de wei niet in..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Armani88

wil de wei niet in..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 20:48

zoals de titel zegt, mijn paard wil de wei niet meer in !!

Mijn paardje staat met 2 andere jonge paarden in de wei, en 1 van de 2 paarden kliert hem heel erg door de hele tijd achter hem aan te rennen en aan te vallen, als ik hooi in de wei leg dan leg ik drie bulten neer en toch gebeurt het dat hetpaard dan naa zijn hooi rent en dan rent mijn paard weer weg.. hij is gewoon erg bang voor hem. het andere paard is wel gemeen op voer maar in de omgang valt het verde nog wel mee.

Nou krijg ik hem dus de wei niet meer in ook niet als ik hem als eerste er in zet. ik krijg hem er uiteindelijk wel in als iemand van achter drijft of met voer, zal het liggen aan het paard dat hem kliert??

Ik vind dit heel sneu voor hem, maar ik vind toch wel dat die van mij voor zichelf op komt, want laatst was hij het volgens mij zat want hij sloeg voluit naar achter,..

idooltjuh

Re: wil de wei niet in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:52

ik denk dat hij de wei niet indurft voor dat andere paardje
maar ik denk wel dat je hem in wei moet laten bij die andere 2 , want hij moet toch leren om voor zich zelf optekomen

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 20:53

ja daarom ook,, hij wordt het van zelf wel zat toch ??
laatst trapte hij heel hard naar hem terug

idooltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:56

ja daarom , meestal gebeurt het in het begin om te kijken wie de baas is en als ze dat weten gaat het meestal daarna wel goed !!

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:58

de eerste dagen is het gewoon dat de paarden moeten laten zien wie de baas is ,en zich zelf bewijzen,
zo gaat dat in de kudde
ze gaan hem eerst opjagenen willen er niks van weten,maar je moet hem toch elke x terug zetten ,je zal zien dat het naar mate gaat afnemen en dat die uiteindelijk saampjes eet met het paardje waar die bang voor is,
het is goed dat ie al van zich af slaat ,daar schrikken ze vaak vanaf,
maar dat komt vanzelf goed,gewoon elke x weer terug zetten,je zal zien dat die na een tijdje geaccepteerd wordt:d Haha!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 21:13

maar ze staan nu al bijna een jaar samen in de wei

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:56

ok dat is wel een apart geval dan,maar paarden blijven kudde dieren,en daar moet ook 1 de baas zijn,en ik denk dat dat het geval dan is,ze laten altijd zien wie de baas is,en als er een dominant paard bij staat die doet het mis meer dan de ander,
mis een tip om een stuk af te zetten met schrikkeldraad en hem daar rustig op te zetten ,staat die niet alleen en kunnen ze hem ook niet grijpen,
betere oplossing zou ik ook niet kunnen verzinnen Haha!

Sonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:07

De rangorde moet wel bepaald worden , maar eeuwig doorgaan met afreageren op 1 paard is zeker niet leuk.
Misschien een idee om hem even een eigen stukje weide te geven (door af te zetten) en hem de tijd en rust te gunnen, zodat hij ook het goede gevoel van veilig en leuk kan krijgen op zijn stukje.
Zo kan de ander hem niet blijven treiteren....

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 15:22

ik vind het zielig om hem alleen te zetten !!

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 15:24

Als je bijvoorbeeld alleen met een touw afzet, heeft hij alsnog contact emt de ander epaardjes, dus dat is neit alleen.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 15:24

Als ik het zo hoor is hij alleen gelukkiger af. Is er geen mogelijkheid om hem bij anderen neer te zetten?
Als bij ons op stal een paard het écht niet leuk vind na een tijdje dan word er ook gewisseld van land, het is gewoon sneu als hij elke dag de pineut is.

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 16:47

ja ,als je gewoon af zet met schrik draad,maar wel gewoon de andere paarden kan zien is er niks aan de hand,zolang die maar niet afgezonderd is,ik dnek dat dat de beste oplossing is,
zo kan die teminste genieten van de regen Tong uitsteken en lekker tot rust komen,en mis kan je het na een tijdje dan weer gaan proberen,maar ik zou toch aanraden een stukje af te zetten voo rhem ,

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:43

ik zou ook een stukje afzetten van die wei, dan staat hij wel dicht bij die andere paarden dus niet alleen maar dan kunnen ze hem niet grijpen, want ik denk dat als er na een jaar nog geen rust is dan komt het nooit echt helemaal goed.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 17:47

Kun je je paard niet bij andere paarden op het land zetten?

LindaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:13

barbar schreef:
ik zou ook een stukje afzetten van die wei, dan staat hij wel dicht bij die andere paarden dus niet alleen maar dan kunnen ze hem niet grijpen, want ik denk dat als er na een jaar nog geen rust is dan komt het nooit echt helemaal goed.

Ja dit zou ik ook doen ! Lachen