graag wat antwoorden, juridisch

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

graag wat antwoorden, juridisch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 10:15

Naar aanleiding van een al eerder geplaatste topic over mijn paard die tot haar buik in de klei was gezakt wil ik hier wat antwoorden op hebben en het liefst zo snel mogelijk zodat ik verdere stappen kan ondernemen.

Ik zal het in het kort even formuleren.

Mijn paard was eind Februari samen met nog een ander paard weggezakt in de klei, De fjord was niet zo diep en kwam er vrij snel uit, mijn paard zat tot haar buik vast en kwam er niet meteen uit. Het heeft ongeveer een paar minuten geduurd eer ze eruit was samen met mij. Ze was in paniek (logisch) waardoor het omklappen erg dichtbij kwam, ze bleef er maar in steigeren en ik kon er niet af. Eenmaal op het droge leek de schade mee te vallen. Ik was alle beenbeschermers kwijt of deze waren helemaal kapot getrokken, verder had ze kleine wondjes, ze liep niet kreupel en we zijn naar huis gewandeld. Dit gebeurde tevens op een ruiterpad. Mochten we niet op een ruiterpad rijden worden we beboet, er staan nergens betreden op eigen risico borden. wat bleek is dat ze speciaal ook voor de ruiters leuke doorwaadbare plaatsen hadden gemaakt (vind ik ook leuk) maar dat spul wat dus diep zat hadden ze blijkbaar op het ruiterpad gegooit wardoor het drassig werd (dit wordt nog verder uitgezocht).

Het paard had de volgende dag een dik been en er werd een DA ingeschakeld. Conclusie, peesblesure maar niet zo ernstig voor wat er is gebeurd, viel wel mee dus. 6 weken stappen en dan 2 weken rustig opbouwen en kijken hoe de pees het houd. Zo gezegd zo gedaan. Peesscan wederom gemaakt krijg ik te horen dat ze bindweefsel heeft rond haar pees en dat ze voor behandeling in de kliniek gehouden moet worden voor een ultra geluid behandeling, voor 4 weken. Daar zijn we nu nog mee bezig wat eruit komt is nog niet zeker, afwachten dus.

We hadden toen het gebeurd was meteen met staatsbosbeheer kontakt opgenomen. Deze was doorverwezen en niet lang geleden zijn we gebeld dat alles onderzocht werd (na een extreme droogte beetje rare timing), verder vonden ze het vervelend dat het gebeurd was en ik moest een kostenplaatje maken voor mijn schade. En daar gaat het nu net om, heb geen idee hoe en wat ik ben nu heel chaotisch op dit moment zat midden in een verhuizing van mezelf en mijn paard, van mijn paard werd dus uitgesteld. Maar waar moet ik aan denken.

In ieder geval DA kosten dat loopt al richting de €1200,- dan hebben we nog stallingskosten per maand een paard die ik niet kan gebruiken voor de sport een bijrijder die nu niet hoeft te betalen omdat niet zeker is dat dit goedkomt en er weer gereden kan worden. Dus aan welke ksoten moet ik denken. Ook emotionele schade? want daar heb ik mijn vraagtekens bij hoe ik dat moet doen en waar ik aan moet denken. Ik had mijn paard klaar voor dit seizoen en kan het wel op mijn buik schrijven dus bvaal daar enorm van het feit dat ik gewoon niet kan rijden op haar is behoorlijk (wees eerlijk daar heb ik haar voor toch) verder rijd ik endurance met haar en mijn bosritjes zullen nu wel anders worden, want dit vergeet je never nooit meer, zo stap je normaal en zo zit je vast, nergens konden we aan zien dat de bodem niet goed zo zijn ook niet aan de bodem. Wie weet hier meer van af en zo het me willen weten. Als je meer wilt weten hoor ik het wel.

Alvast bedankt

Marita

Re: graag wat antwoorden, juridisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:32

wat een rottig ongeluk! Kan me voorstellen dat je baalt.

Heb je geen rechtsbijstandverzekering? Het zou verstandig zijn om je goed te laten bijstaan. Ik zou zeker de schade goed uitgebreid in beeld brengen (met voorbehoud voor nog toekomstige gevolgen die je nu nog niet kunt overzien). Of een speciale paardenadvocaat of zo? die kosten kun je, dacht ik, dan ook meeclaimen.... Succes!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 14:47

ik heb in ieder geval een rechtsbijstandsverzekering. Toen we kontakt opnamen raden ze me eerst aan om het zelf op te lossen en als ze verder geen gehoor gaven nog eens de rechtsbijstand te benaderen. Tot nu toe reageren ze netjes al dan niet laat. dus heb de verzekering nog niet benaderd

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:13

Ik zou iig nog geen juridische instanties erbij halen, ze lijken het zelf op te willen lossen en dat zou ik ook proberen.
Gewoon alle aantoonbare kosten (rekeningen) op een rijtje zetten.
Geen emotionele kosten, dat krijg je nooit vergoed, ook niet als je naar de rechter stapt. In Nederland wordt daar heel terughoudend mee omgesprongen, alleen als jezelf een ernstig ongeluk krijgt oid.
Misschien is het een idee om je vraag ook op www.rechtenforum.nl te stellen, daar zitten een hoop rechtenstudenten die hier mee van weten.

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:18

Misschien naar het Bureau voor Rechtshulp stappen?
Die gaf toendertijd op bepaalde dagen/tijden gratis advies.
Succes en sterkte ermee!