groot verschil L1 & L2 beoordeling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

panache

groot verschil L1 & L2 beoordeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 14:23

heey, vinden jullie dat er een groot verschil is in het beoordelen in L1 en L2..
ik vind het verschil qua proefjes best wel pittig Knipoog

vertel jullie ervaringen Knipoog

Dancertjje

Re: groot verschil L1 & L2 beoordeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:27

Ik zelf reed in 4 wedstrijden de L1 uit en de L2 in 5 ging heel soepel allemaal en best wel van ons luie dakje Knipoog L2 en M1 is een wat grotere overgang vind ik zelf,ze vragen want meer verzameling meer impuls,meer oprichting nieuwe oefening erbij enzo Knipoog Succes Haha!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 14:28

M1 lijkt mij juist weer makkelijker dan L2 Geld, geld! ..
L2 gaat niet zo simpel bij ons helaas met trainen, en M1 is voor mijn pony makkelijker..

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:28

Tja, elke klasse worden de eisen hoger, dat lijkt me logisch. Maar als je in de L1 gemakkelijk iedere keer je winstpunten haalt moet het lukken hoor. Als je in de L1 de winstpuntjes bij elkaar hebt gesprokkeld met zo af en toe keer nèt een winstpuntje zou ik nog even in de L1 blijven als ik jou was. Mar als je steeds dikke punten in de L1 haalt zal de L2 ook wel lukken hoor! Succes!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:29

panache schreef:
L2 gaat niet zo simpel bij ons helaas met trainen, en M1 is voor mijn pony makkelijker..

Dit begrijp ik niet helemaal. Kun je dat eens uitleggen?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:35

Ik vind de overgang qua beoordelen niet groot. Natuurlijk wordt er gewoon meer balans en lossigheid enz gevraagd, maar dat komt in de onderdelen vanzelf wel naar voren.
Ik vond de overstap iig erg goed te doen Lachen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:37

Ik vond de overgang ook goed te doen. Alleen had ik met het paard waarmee ik L2 reed, verschrikkelijk veel problemen met doorzitten, waardoor de punten in het begin erg tegenvielen. Ik zat zo slecht dat ik amper aan rijden toekwam. Als je dat onder de knie hebt, is het echt niet zo'n groot verschil.
Wat wel kan schelen, is dat je in de L2 wel eens een IM-jurylid hebt ( hier in de buurt in ieder geval ) en in de L1 nog vaak een IL-jurylid. Die eerste zijn wel eens wat strenger, of kijken net anders naar de proef, is mijn ervaring.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 15:00

Roxx schreef:
panache schreef:

Dit begrijp ik niet helemaal. Kun je dat eens uitleggen?

nou kijk, de travers en contra dat heb ik er nu bíjna opzitten, maar het wijken lukt voor geen méter!
ik krijg les hoor Knipoog ..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:03

Er zit toch geen travers in het M1?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:03

Als je niet kan wijken is er over het algemeen toch echt iets mis met je africhting hoor
zo moeilijk is het toch niet een paard voor je been opzij te drukken? (sorry, misschien iets bot, maar ik hoor zooooveel mensen roepen dat het M veeel beter bij ze past dan het L, terwijl ze paarden voor geen meter voor elkaar hebben. Wijken is echt een simpel basis dingetje, als dat al niet wil lukken.. Nagelbijten / Gniffelen)

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 15:04

Noukie schreef:
Als je niet kan wijken is er over het algemeen toch echt iets mis met je africhting hoor
zo moeilijk is het toch niet een paard voor je been opzij te drukken? (sorry, misschien iets bot, maar ik hoor zooooveel mensen roepen dat het M veeel beter bij ze past dan het L, terwijl ze paarden voor geen meter voor elkaar hebben. Wijken is echt een simpel basis dingetje, als dat al niet wil lukken.. Nagelbijten / Gniffelen)

PARDON?

wanneer spreken we af dat JIJ op mijn pony mag komen rijden?
Ik ben héus niet achtelijk hoor!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:05

Nope, zelfs niet meer in alle proeven in het M2.
Overigens is het wel leuk dat dat er nu op zit, maar zolang het niet in een proef beoordeeld is, vind ik dat soort uitspraken altijd weinig zeggen. Ik krijg met mijn B-paard er in de les ook wel een sb of eenvoudige wissel uitgereden, maar in een proef, waarin alles achter elkaar komt, is het veel moeilijker. Ik vind dat je pas kan zeggen dat je op een bepaald niveau rijdt, als je in die klasse ook wp hebt gehaald ( overigens vind ik wijken ook een rotoefening Bloos ).

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 15:06

OemmiejO schreef:
Er zit toch geen travers in het M1?

ooh, schouderbinnewaarts bedoelde ik Bloos

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:07

Dat is ook maar een klein verschil Slapen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:07

panache schreef:

Dit begrijp ik niet helemaal. Kun je dat eens uitleggen?[/quote]
nou kijk, de travers en contra dat heb ik er nu bíjna opzitten, maar het wijken lukt voor geen méter!
ik krijg les hoor Knipoog ..[/quote]

Heb ik ook met mn pony gehad Knipoog ben 2 jaar in de L blijven hangen en de M ging als een tierelier Haha! wijken lukt minder goed als SB en Travers .....

Moet zeggen dat ik ook errug blij ben als ik nu weer uit de L ben Bloos wijken vind ik ook echt een bagger oefening Bloos

Ik mrk wel heel erg klinkt mss heel stom en zou niet zo moeten zijn maar in de B en L1 had ik altijd 8 en voor mn middenstap..... nu in de L2 6 en... terwijl voor mijn gevoel niks anders doet Bloos zou toch niet zo mogen zijn dat ze dan ineens daar anders naar kijken ofzo Bloos

Vind idd wel dat ze in de L2 wel al wat strenger jureren wat ook wel terrecht is natuurlijk Knipoog
Laatst bijgewerkt door Zondebokje op 10-05-07 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 15:08

erleyne schreef:
Dat is ook maar een klein verschil Slapen

gewoon een denkfout, rustig hé!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:09

Noukie schreef:

Haha was te verwachten dat dit zou komen Knipoog

ik heb ook neergezet dat ik de M fijner vind .... maar ik spreek alvast voor mezelf Knipoog wijken gaat wel goed en gewoon 7 en 8 en voor Knipoog alleen vind het wel een rot oefening om te doen Knipoog

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:12

panache schreef:
Noukie schreef:

PARDON?

zeg ik dat? Zeg hooguit dat als je dier absoluut niet kan wijken (wat je eigen woorden zijn), je iets mist in je africhting, omdat wijken nou niet het allermoeilijkste is, en opzij gaan voor je been toch een simpel basis iets is...

Ik snap niet waarom ik dan meteen op jouw pony moet komen rijden? Ga ik dan voelen hoe super de schouderbinnenwaarts is, of ga ik voelen dat er inderdaad dingen nog niet voor elkaar zijn? (wat geen ramp is, mijn paard moet ook op een aantal punten nog flink verbeteren)

Voel je niet meteen zo aangevallen, wat gaat er specifiek mis met je wijken dan?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:13

vera23 schreef:
Haha was te verwachten dat dit zou komen Knipoog

ik heb ook neergezet dat ik de M fijner vind .... maar ik spreek alvast voor mezelf Knipoog wijken gaat wel goed en gewoon 7 en 8 en voor Knipoog alleen vind het wel een rot oefening om te doen Knipoog

een rot oefening vinden is wat anders dan dat het voor geen meter lukt Knipoog
en een 7 of 8 krijgen geeft aan dat het prima voor elkaar is Knipoog

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 15:15

panache schreef:
Noukie schreef:

PARDON?

zeg ik dat? Zeg hooguit dat als je dier absoluut niet kan wijken (wat je eigen woorden zijn), je iets mist in je africhting, omdat wijken nou niet het allermoeilijkste is, en opzij gaan voor je been toch een simpel basis iets is...

Ik snap niet waarom ik dan meteen op jouw pony moet komen rijden? Ga ik dan voelen hoe super de schouderbinnenwaarts is, of ga ik voelen dat er inderdaad dingen nog niet voor elkaar zijn? (wat geen ramp is, mijn paard moet ook op een aantal punten nog flink verbeteren)

Voel je niet meteen zo aangevallen, wat gaat er specifiek mis met je wijken dan?[/quote]
ze staakt de hele boel, pakt bit vast, loopt over haar buitenschouder weg, zoekt het gevaar op, springt weg, gaat nép opzij, en schaart niet, wordt opstandig, en doet dus niks..

krijgt les, ook privé en t zit er gewoon niet in..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:18

Eerlijk gezegd vind ik het erg apart dat als je paard zo reageert op wijken, sb dan wel lukt?
Maar wat ik zal zeg, ik vind het ook een rotoefening.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 15:22

erleyne schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het erg apart dat als je paard zo reageert op wijken, sb dan wel lukt?
Maar wat ik zal zeg, ik vind het ook een rotoefening.

ik vind het ook behoorlijk appart, want met wijken drukt ze dr hele rug weg, en Sb zijn we mee bezig en gaat gewoon 10x beter!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:34

Ik heb ook een paardje die niet wilde wijken, bij de vorige eigenaar waren ze daar duidelijk mee bezig geweest en als ik maar iets opzij wilde pakte hij het bit vast, maakte zich strak en zette het op een rennen..
Dat heb ik in die tijd maar een beetje overgeslagen en toen deed hij ook keurig sb en travers maar niet wijken. Nu loopt hij Z2 en kan ik trouwens prima met hem wijken! Tong uitsteken

Ik vind het verschil in beoordeling van L1 en L2 heel klein, naar het M1 vind ik het verschil groter en dan pas weer bij het Z2, die proeven vind ik best wel pittig om echt netjes aan elkaar te rijden...

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 15:44

hopelijk lukt het om hééél snel de L2 door te komen!!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 15:50

Ik vind de L2 veel fijner omdat je gewoon kan blijven doorzitten ipv steeds lichtrijden en doorzitten af te wisselen na 2 passen.