Onderhoud leren petrielaarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mickey1989

Onderhoud leren petrielaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 10:28

Ik heb nu al een tijdje nieuwe petrielaarzen, en het bevalt me heel goed!
Bovendien staat het gewoon erg luxe Haha!

Elke keer na het rijden maak ik m'n laarzen schoon met een cleaner en smeer ik ze in met creamer (petrie onderhoudsset).
Nu vraag ik me af of dit voldoende is?
Of moet ik ze nog eens in de zoveel tijd behandelen met één of ander spulletje voor leer?

Leren zadels en hoofdstellen worden ook altijd onderhouden met ledervet/olie, is dat ook de bedoeling bij leren laarzen, of niet?

GeJe

Re: Onderhoud leren petrielaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:41

Nee absoluut niet meer vet of olie aan de slag gaan. Gebruik gewoon de onderhoudsset van Petrie, of gewoon Kiwi schoenpoets.

Als het goed is heeft de winkel waar je de laarzen gekocht hebt, je goed uitgelegd hoe en waarom je jouw nieuwe laarzen moet onderhouden.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 12:43

Ik heb ze bij het tentenkamp in Rotterdam gekocht, de niet al te snuggere vent die mij hielp, raadde me aan de onderhoudsset van Petrie te gebruiken, verder heeft ie niet heel veel meer informatie gegeven.

Vroeg me alleen af of dat niet nodig was, aangezien je bij andere lederen spullen wel alles in moet vetten.

Maar ik zal het hierbij houden Ja

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:45

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:28

Ik maak die van mij meestal schoon met een of ander rood potje, zit wat wits in Clown Weet niet hoe het heet, en eens in de zoveel tijd een keer met zwarte schoensmeer Ja