Verzameling in galop in B hoe beoordeeld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Verzameling in galop in B hoe beoordeeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 19:26

Het paard dat ik bijrijd wil zich in galop nog te graag verzamelen (zeker niet sloom of traag voor het been, maar zich echt heel ver op het achterbeen zetten en voor meer oprichten). Het is al veel minder dan in het begin, maar hoe wordt dat beoordeeld

Scum

Re: Verzameling in galop in B hoe beoordeeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:15

Gewoon naar hoe je de galop rijdt. Als je paard mooi nageeflijk is, stelling en buiging op de volte krijg je een net punt Knipoog

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:05

Als het echt verzameling is, dan zou ik het jammer vinden dat het veel minder is dan in het begin. Want als het echt verzameling is, kun je hem ook voorwaartser rijden en er dus een gewone arbeidsgalop van maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 08:06

Mijn paard deed dit ook, en ik kreeg als commentaar: Geen arbeidsgang, paard loopt te verzameld.
Of: Verzameling wordt niet gevraagd in de B.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 09:05

Meestal is deze "verzameling" gewoon een kwestie van niet aan het been zijn en zich inhouden, dat wordt niet erg hoog beoordeeld. Dit is overigens vaak snel op te lossen door iedere keer als het dier zich inhoudt het fiks voorwaarts te rijden.

Het feit dat het dier te hoog komt met het hoofd betekent dat de rug niet goed los meer is dan, dus het is niet de goede verzameling.

Mocht het wel de goede verzameling zijn, dan heb je geen probleem. Dan lekker voorwaarts de proef rijden, dan staat ie wel aan je hulpen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 08:41

Ik ga helemaal met Venetia mee.

Lekker voorwaarts gaan rijden!