wie heeft er de Petrie Anky Elegance laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amandaboin

wie heeft er de Petrie Anky Elegance laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 09:47

ik ben me aan het orienteren naar nieuwe dressuur laarzen.
ik heb mijn oog laten vallen op de Anky Elegance.

mijn vraag is wie heeft er ervaring met deze laars van Petrie en wat zijn de ervaringen ?
hoe zit het bijvoorbeeld met de kwetsbaarheid van de rits die erin zit ? en zakken ze daar op die plaats erg in of hoef je daar niet bang voor te zijn ?

Barbara_m

Re: wie heeft er de Petrie Anky Elegance laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:05

Ik heb de Elegance in het zwart. De binnenkant is echt superzacht, de buitenkant mooi hard, waardoor de kans op inzakker zeer klein is.
Ik heb ze alleen aanlaten meten en nog 2 cm hoger laten maken. Dat hoef je bij deze laarzen eigelijk echt niet te doen Bloos.
Ze zakken bij na niet in.
Ritsen zijn wel kwetsbaar. Oppassen met zand e.d.

marloezzke

Re: wie heeft er de Petrie Anky Elegance laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:19

ik heb zowel de ellegance rundleer als de petrie standaard met de rits aan de binnen voorkant.

je hebt de ellegance in 2 soorten de kalfs (639,-) en de rundleer(550,-), beide aan de binnenkant extra zacht en aan de buitenkant verhard.
en met een gestikte zool.
dan is er ook nog model allure (450,-) zelfde model laars, maar dan in rundleer en NIET extra verzacht en verhard en heeft een gelijmde zool.

ik hoefde mijn rundleren elegance (allure moet je wel echt inlopen) niet eens in te lopen kon er vanaf dag 1 mee rijden. let op dat je ze niet te hoog pakt want dan zakken ze lelijk in!
daarnaast kan ik je wel aanraden er gewoon zo min mogelijk op te lopen daar worden ze namelijk niet mooier van!
heb met de rits weinig problemen en in de winkel waar ik werk ook maar weinig klachten over. dit is op het moment de best verkochte dressuurlaars!