verzekering, bereiken leeftijd 20 jaar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

verzekering, bereiken leeftijd 20 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 18:30

Op 1-1-2008 wordt mijn pony (voor de verzekering) 20 jaar oud.
Ik ben verzekerd bij hippozorg, voorheen amev hippo, en heb de uitgebreide ziektekosten verzekering, plus de verzekering voor dood, diefstal, brand geloof ik.
Volgens de voorwaarden moet ze dan de verzekering uit, en kan ze alleen nog voor max. 1.000 euro verzekerd worden tegen ongevallen. Dat vind ik zelf niet nodig, dus gaat ze helemaal de verzekering uit.

Ik kan het zelf nergens terug vinden, dus ik vraag me af of iemand weet hoe dit zit?
Krijg je dan de verzekerde waarde terug - het slachtgeld, net als wanneer het paard afgekeurd wordt?
Of krijg je helemaal niks terug en is het paard gewoon de verzekering uit?

Mijn pony is in niet meer geschikt als rijpony, hetgeen waarvoor ze in feite verzekerd is. Ze heeft lichte spat in beide achterbenen, artrose en kissing spines.
Is het dan verstandig om haar, voor ze de verzekering uitgegooid wordt wegens haar leeftijd, af te laten keuren en haar terug te kopen van de verzekering? Ze mag zoiezo bij mij blijven om van haar pensioen te genieten en wordt niet meer doorverkocht.

Ik ben benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben en wat wijsheid is?

paars

Re: verzekering, bereiken leeftijd 20 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:14

Mijn paard was toen ze 20 was alleen voor overlijden verzekerd bij AmevHippo en de waarde die ze uit zouden keren werd na ieder jaar ouder dan 20 steeds kleiner terwijl de premie gelijk bleef.
Ik denk dat je haar idd het beste nu af kan laten keuren voor de sport, en aangeven dat je haar terug wilt kopen van de verzekering. Dan krijg je denk ik toch nog wat geld van ze terug. Denk ik. Als je te lang wacht, dan gooien ze je er sowieso eruit. De vraag is wel of ze afgekeurd wórdt. Als ze verder gezond is?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 08:37

paars schreef:
De vraag is wel of ze afgekeurd wórdt. Als ze verder gezond is?

Dat weet ik zelf ook nog niet.. Ze heeft lichte spat in beide achterbenen (2tje), lichte artrose in de voorbenen en Kissing Spine (wel vrij ernstig, er zijn duidelijk vormveranderingen zichtbaar bij meerdere wervels).
Ik weet niet of ze een paard hier op afkeuren. Op het moment is ze in draf nog niet rad. Volgens de veearts moet daar nog een heel stuk verbetering in zitten, maar ze is niet meer geschikt als rijpaard.
Behalve dit is ze wel helemaal gezond!

Ik denk dat ze verzekering haar ook niet makkelijk gaat afkeuren, ze is volgend jaar immers 20 en dan kunnen ze haar er makkelijk zonder uitkering uitgooien.. Maar misschien is het het proberen waard!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 09:37

Dat denk ik ook. En als je het niet probeert, dan krijg je zéker niks van ze terug. Als het gebuiksdoel voor de verzekering was: rijpaard, dan kan de DA misschien inschatten of de verzekeringsarts haar daarop af gaat keuren? Er zullen vast nog wel reacties komen van mensen die in hetzelfde schuitje gezeten hebben, ( tenminste, dat hoop ik Knipoog ) Maar wel van te voren heel duidelijk aangeven dat je haar terug wilt kopen, dat ze haar niet gaan overnemen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 17:43

Ik zou de pony laten afkeuren. Zo krijg je zeker nog wat geld terug, en daar heb je gezien de verzekering die je hebt afgesloten ook gewoon recht op! Als je haar terug kunt kopen, zie ik geen probleem. Met de dingen die je aangeeft, kan ik me niet voorstellen dat het paard niet wordt afgekeurd....