even een dilemma wat betreft deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

twinducklin

even een dilemma wat betreft deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 10:19

Ik heb sinds een maand ongeveer mijn merrie al zonder deken staan, maar nu staat ze sinds een week weer dag/nacht op de wei, alleen deze wei heeft geen schuilstal waar ze onder kan ( is te laag voor haar ) wel staat ze een beetje beschut voor de wind langs de muur maarja ze wordt toch nat.. Weer een regendeken opgooien?
Ik heb altijd geleerd dat wanneer je de deken af doet, je hem helemaal niet meer moet opgooien, maar ze heeft de hele winter op stal gestaan en overdag buiten maar wel altijd met een deken..

Dus zou ik nu het beste weer een regendeken kunnen opleggen ofniet?
Zodra het goed geregend heeft mag ze op een andere wei waar ze goede beschutting heeft onder een boom, maar daarvoor moet het dus eerst goed regenen omdat er nog mest op het land ligt.

LADPR

Re: even een dilemma wat betreft deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:47

Waarom zou je weer een deken opleggen, die van mij staat sinds 31 maart zonder deken terwijl hij nog geen maand daarvoor pas was geschoren weer, dei krijgt echt geen deken meer op ook niet als het kouder word. Doe het elk jaar zo en hij si nooit ziek

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 16:02

Ik heb er alweer een regendeken opliggen..
@ Karoliena, staat die van jou ook buiten ( terwijl die in de winter met deken op stal stond ) zonder mogelijkheid om te schuilen tegen de regen?

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:25

Die van mij hebben vandaag allebei een regendeken op gehad. De ene krijgt alleen een regendeken op als het hele dagen regent en/of regent en koud erbij is.
De ander krijgt alleen GEEN deken op bij regen als het echt een lekkere temperatuur is. Hij kan er namelijk slecht tegen. Staat dan echt als een zielig verregend hoopje te kijken. Kromme rug, bibberen. Heeft hij een regendeken op, dan loopt hij lekker te grazen. Ik doe hem er dus een groot plezier mee en waarom zou ik het dan niet doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:27

Als je twijfelt ,doe je voor die paar dagen gewoon een ongevoerde regendeken op. Maar je zou ook even kunnen voelen of ze koud aanvoelt. Kan nl heel goed zijn dat ze zich kapot zweet onder die deken. Ik zou het niet doen. Ze kunnen er echt wel tegen en als ze het koud krijgt, gaat ze wel lopen.

Lekker veel weerstand opbouwen op deze manier.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:36

die van mij heeft sinds gisteravond ook weer een ongevoerde regendeken op, hij heeft geen mogenlijkheid om echt te schuilen (wel wat bomen) en wordt met die koude regen veel te koud.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:40

twinducklin schreef:
Ik heb er alweer een regendeken opliggen..
@ Karoliena, staat die van jou ook buiten ( terwijl die in de winter met deken op stal stond ) zonder mogelijkheid om te schuilen tegen de regen?

Die van mij heeft de hele winter buiten gestaan ook met sneeuw en vorst geschoren en al maar wel met een schuilstalletje voor de nacht, al gebruiken ze de stal nouwelijks

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:07

Ik kijk altijd even naar het weerbericht en zoals morgen bv wordt het mooi weer en dan laat ik hem af maar ik doe wel een ongevoerde regendeken op bij mij paard als het zo regent omdat ik vindt als ze zo zeiknat regenen en dan die wind erover geen prettig idee plus zij heeft een gevoelige rug dus waarom zou je het niet doen? Bied immers bescherming Haha! !

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:10

Dat kan je alleen zelf beoordelen. Het ene paard heeft het wel nodig en de andere is beter af zonder. ALs hij het niet overduidelijk naar vind in de regen of rugproblemen krijgt zou ik niet gaan zitten prutsen met dekens. Is alleen maar lastig.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 16:08

Bedankt voor de reactie! Die week dat het zo slecht weer is geweest heeft ze een ongevoerde regendeken op gehad. Inmiddels heeft ze een plekje in de groep veroverd en mag ze ook gewoon bij hun schuilen dus heeft de deken alweer af.

caroliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:30

Ja ik zou ook gewoon een regendeken opdoen!