wie doet er deze week weer een regendeken op

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

wie doet er deze week weer een regendeken op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 22:29

deze week wordt gelukkig regen voorspeld was hard nodig haha voor onze weide ook want die is nog helemaal kaal,heb vanavond mijn paarden weer de ongevoerde regendeken opgelegd ze staan ook dag en nacht buiten wie doet de regendeken ook weer op? gr emaartje

Chaos

Re: wie doet er deze week weer een regendeken op

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:29

Nee, absoluut niet, ze zijn nu wel weer dusdanig gewend dat ze die regen wel kunnen hebben.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:33

Mijne heeft sinds vanmiddag een regendeken op. Het is meer voor mijn eigen gemoedsrust, mijn paard zou er nu wel tegen moeten kunnen om zonder te staan. Maar hij staat net weer 24/7 buiten dus tja ik heb de regendeken toch maar opgelegd.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 22:35

ja ik heb het dus ook opgedaan ook uit voorzorg omdat hij ook een gevoelige rug heeft en als die erg nat blijft heeft hij er zo weer last van..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:25

ik ben er nog niet uit...
mijne stond nog onder een zomerdeken, en sinds 4 dagen ofzo onder een vliegendeken....
denk dat ik hem weer op gooi, maar licht er even aan hoe warm het blijft... ze moet zich er natuurlijk ook niet onder dood zweten Knipoog

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 00:10

Ik zit ook te twijfelen of ik er weer een zomerdeken op zal gooien, t wordt toch wel weer errug koud de komende week....

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:29

Mijn paard heeft wel een regendeken op, die heeft zoveel kwaaltjes.

Mijn shetlander natuurlijk niet, maar die staat na zo'n nacht regen te rillen/ te trillen met zijn spieren op zijn achterhand. Ik dacht dat een shetlander wel tegen regen kon!

Greetz mexxiemaal

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:32

mexxiemaal schreef:
Mijn paard heeft wel een regendeken op, die heeft zoveel kwaaltjes.

Mijn shetlander natuurlijk niet, maar die staat na zo'n nacht regen te rillen/ te trillen met zijn spieren op zijn achterhand. Ik dacht dat een shetlander wel tegen regen kon!

Greetz mexxiemaal

Dat rillen/trillen doen paarden om zichzelf warmer te krijgen en betekend dus niet zoals bij mensen dat het paard het echt koud heeft.

Mijn pony staat 24/7 buiten en krijgt geen regendeken op. Hij kan er best tegen. Lachen

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:34

Ik doe er geen deken meer op hoor, hij kan best tegen wat regen. Lachen Staat overigens niet 24/7 buiten.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:35

Een paard is niet van suiker, al ben ik wel voorzichtig, maar omdat het een paar dagen regent, gooi ik hem geen regen deken op, Ik zal wel,als hij op stal komt, even een fleece erop gooien om sneller te drogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:36

Natasjaa schreef:
Ik zit ook te twijfelen of ik er weer een zomerdeken op zal gooien, t wordt toch wel weer errug koud de komende week....

Koud??? Dat vind jij. 11 graden is voor paarden een ideale temperatuur, daar voelen zij zich het lekkerste bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 08:08

Koud vind ik het niet, op stal krijgt hij dan ook geen deken op.

In de wei echter staan ze in de volle wind, en met deze regen er op is het niet zo fijn voor zijn rug. Zeker niet omdat hij al een gevoelige rug heeft en snel stijf is. Hij krijgt buiten voorlopig een regen deken op.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 08:13

Heb Kyra toch gisteravond een regendeken opgedaan en ben daar nu gezien de regen wel erg blij om. Ze is al wat ouder en wordt met regen wat stijf op de rug, dus dan maar de ongevoerde regendeken op Lachen

Sirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 08:17

Sier staat 's nachts met een vliegendeken op in de stal (vervelende mugjes!) en vandaag maar weer de regendeken opgelegd op de wei. Hij heeft de Sunshower van Bucas, echt een ideale regendeken. Heel dun, ademend en ook goed tegen de felle zon.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 08:23

heb de hele winter geen deken opgehad en nu dus met regen ook niet. hij stond sinds vorige week zondag 24/7 buiten maar gaat vanavond ook weer naar binnen. dan kan hij even op adem komen en opdrogen. Overdag gaat hij wel weer gewoon naar buiten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 08:54

Ik niet, mijn pony gaat vanavond weer naar binnen dus kan hij lekker opdrogen. Morgenochtend word hij vast wel weer nat, maarja ach het is een pony, geen pakje suiker Haha!

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 09:17

Die van mij krijgt wel een regendeken op, ze heeft het makkelijk koud plus dat ze enorm snel verkouden wordt, dus om een snotterig paard te voorkomen nu nog maar even de regendeken aan. Knipoog Het is ook weer een aardig temperatuurs verschil met vorige week.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:30

Nope geen deken op.

En paarden worden verkouden van een virus, niet van regen of kou. Sterker nog het is idd zoals al eerder vermeld in dit topic ideaal van temperatuur voor een paard.

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:33

Die van mij is geschoren en heeft nog niet echt een zomervacht.
Daarom gisteren toch maar weer een ongevoerde regendeken omgedaan,staat overigens buiten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:35

Nee hoor, geen deken...mijn paarden zijn niet van suiker en vooral de oudste heeft er een vreselijke hekel aan als ik met een deken kom. Ze mag lekker zonder....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:38

Haha! Hier nu wel een deken Ja

Mijn paardje heeft een enorm dun velletje, en staat zelfs bij dit weer al te bibberen. Als ze 4 was had ze het lekker uit kunnen zoeken, maar met 23 ben ik iets voorzichtiger Ja
Na t bibberen is ze altijd zo stram de dag erna... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:22

Ja 23 is misschien wel een overreding, maar bij ons staat een 25 jarige en die heeft nog best veel haar. Mijn paard is al weer zo glad als een aal, maar hij voelde toch lekker warm aan. En vies dat hij net was! Haha! Haha! Haha! Ik had juist zo iets, nu is hij weer lekker schoongeregend....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:43

Heerlijk als t zo kan Russel Lachen

T is per paard verschillend.. Mijn Omie is ook de enige met een kleedje hoor, de rest staat zonder Ja

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:45

geen deken, ze lopen er kiplekker bij, mijn oude schimmel was grijs van de prut en niets rillerig ofzo.

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:52

Spirit heeft een 0 grams regendekentje op,
ze staat net weer 24/7 op het land, en ze gaat trillen als het regent en
ze buiten staat.
Laatst bijgewerkt door spiritxxx op 07-05-07 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt