sporen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

R_R

sporen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 21:29

wanneer is het geoorloofd om met sporen te rijden?

Liins

Re: sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:54

Ik gebruik mijn sporen omdat ik een groot paard van 1.80 rijd. Waarbij ik net het wat extra moet hebben om haar bij elkaar te rijden Lachen .

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:55

Als je ermee kunt rijden, dus als je een goede stille beenlegging hebt en je paard neit onnodig zit te prikken. En als je paardhet nodig heeft natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:57

Ik rijdt ook met spoortjes net voor dat extra impuls. Moet zeggen sinds ik met sporen rijdt gaat het een stuk beter!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:58

Precies. Dit heb ik dus ook, Met spoortje loopt ze net dat stukje fijner en beter Ja .

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 08:10

heey,,

ik mag in de les met sporen rijden, manege paarden zijn soms net iets fijner aan je been met sporen, ookal hebben wij weinig typische manege paarden maar evengoed Tong uitsteken

op mijn verzorgpony doe ik het ook, ze is heel druk en schrikt snel, ik moet mn benen dus echt goed stilhouden!! maar als ik bijvoorbeeld met dr wil wijken of vanuit stap naar galop wil aanspringen (ze is M2) vertikt ze t gewoon zonder spoortje, dan gaat ze heel hard rennen Verdrietig maar ik ben bezig het haar te leren zonder spoortje want als het niet echt nodig is, dan tog liever niet Haha!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 08:16

Mijn paard kan niet met zweep worden gereden en is ruim 1.75. Als die zijn kop erop heeft en echt niet wil moet ik ergens slimmer zijn en mijn kracht vandaan halen. Ik heb overigens het eerste jaar dat ik hem had zonder iets gereden en nu nog regelmatig want een paard moet gewoon goed aan het been zijn zonder sporen. Het is puur het beetje extra en de verfijning en niet omdat je paard anders niet naar voren gaat.
Een stille beenligging is hierbij noodzakelijk