Hengstige merrie tussen 4 ruinen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

Hengstige merrie tussen 4 ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 16:00

Mijn merrie staat op een pension stal in de wei met 4 ruinen. Nu is er onder de ruinen altijd de strijd van wie de merrie is, normaal geeft dit niet zoveel problemen omdat mijn merrie zich dan niet met deze strijd bemoeit (lees; ze staat lekker te grazen terwijl de kerels om haar vechten Clown ) Maar nu ze weer hengstig wordt vind ze al die aandacht wel leuk. Als mijn stalgenoten hun ruinen uit de wei willen halen, drentelt ze al om die ruinen heen, ze wil niet dat ze uit de wei gaan. Ze staat dan niet alleen maar nog samen met 1 of twee andere ruinen, die schijnnbaar niet in de smaak vallen Slapen Haha! .
Maar om een lang verhaal kort te maken, mijn stalgenoten hebben dus moeite om hun paarden uit de wei te halen. Ik wil niet dat dit uitloopt op een discussie. Tot nu toe ben ik niet ingegaan op het geklaag, en heb me op de vlakte gehouden, ik vind dat dit erbij hoort als je een paard met meerderen op de wei zet. Maar ik begrijp dat het voor hen lastig is. Ik wil alleen niet dat mijn merrie straks appart alleen op een weitje moet. Dat vind ik sneu voor haar. Hoe zouden jullie dit oplossen?

Cishashka

Re: Hengstige merrie tussen 4 ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:39

Meestal duurt henstigheid niet zo lang, ik vind toch persoonlijk dat ze daar over heen moeten kijken. Zo erg is het nou ook weer niet, en het zijn de hormonen van je paard. En dus eigenlijk niks aan te doen, en om haar nou op stal te laten alleen maar omdat hun iets meer moeite moeten doen om hun ruinen eruit te halen. Maarja, verder zou ik ook niet weten hoe of wat, zal er zelf ook wel last van krijgen met mijn exstreem hengsige merrie Clown

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:40

Haar samen zetten met die ruinen waar ze niet op valt? Of maar hopen dat je stalgenoten beseffen dat merries nu eenmaal het grootste deel van het jaar NIET hengstig zijn?

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 17:02

Ik ben dus niet de enige die vindt dat het een beetje gemiep is van mijn stalgenoten Knipoog . Ik begin er verder ook maar niet over zolang ze niet echt gericht gaan vragen of er iets aan gedaan kan worden. Wordt er alleen wel een beetje moe van, elke keer weer zo'n opmerking: nou die van jou is weer hengstig hoor.... pff met zo'n verwijtend gezciht Slapen . Dan zeg ik altijd maar, tja dat heb je met een merrie, en daar laat ik het dan bij.

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:57

marquez1 schreef:
Ik ben dus niet de enige die vindt dat het een beetje gemiep is van mijn stalgenoten Knipoog . Ik begin er verder ook maar niet over zolang ze niet echt gericht gaan vragen of er iets aan gedaan kan worden. Wordt er alleen wel een beetje moe van, elke keer weer zo'n opmerking: nou die van jou is weer hengstig hoor.... pff met zo'n verwijtend gezciht Slapen . Dan zeg ik altijd maar, tja dat heb je met een merrie, en daar laat ik het dan bij.

Precies, Gewoon zeggen van tsja, hormonen hè, ik kan ook niet toveren. Ofzo, mijn merrie is ook heel erg henstig, dan krijg ik ook wel eens een opmerking van: jeetje is ze alweeeer willig, dan zeg ik gewoon. Tsja kan dr ook niks aan doen, merrie eigen hè. Maar de meeste maken er alleen maar grapjes over. Lachen