Königs lederen rijlaarzen; ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Djeenie

Königs lederen rijlaarzen; ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 16:52

Hallo

Ik heb op internet een advertentie zien staan waarin een paar Königs lederen rijlaarzen wordt aangeboden. Het is precies mijn schoenmaat en mijn kuitmaat. Nu ben ik al even op zoek naar een nette rijlaars die niet te duur is. Het meisje heeft de rijlaarzen in januari 2007 gekocht en slechts enkele keren gedragen. De nieuwprijs was 257.69 € en de vraagprijs is 90 €. Dit vind ik dan wel een koopje Lachen Uiteraard ga ik de laarzen eerst eens passen voor ik ze koop, maar heb wel erge interesse. Er is geen sprake van slijtage, alleen aan de onderkant zie je dat ze niet meer gloednieuw zijn.

Foto

Heeft iemand soms ervaring met Königs rijlaarzen? Of ze duurzaam zijn en soepel?

Groeten
Janne

Mikkie

Re: Königs lederen rijlaarzen; ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:08

Ik heb zelf ook Königs laarzen en ben er echt super tevreden mee. Persoonlijk vind ik het de beste laarzen die ik ooit heb gehad.
Om heel eerlijk te zijn, vind ik de laarzen niet uitzien alsof ze pas vier maanden oud zijn en ook niet alsof er pas een paar keer mee gereden is. Als ik jou was zou ik even goed navragen of zij ze misschien niet ook 2e hands gekocht heeft.
Kan ook aan de foto liggen hoor, misschien uit een gekke hoek genomen. Als dat het geval is, dan zou ik ze zeker kopen en wens ik je er veel rijplezier mee.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:06

Ik heb ook Konigs rijlaarzen en ben er helemaal blij mee. Met passen merkte ik al dat er een verschil zit in voetbed. De Petries die ik aangehad heb (het zal vast niet bij alle zo zijn) zaten niet lekker onder mijn voet. De Konigs wel. Ik heb ook amper pijn gehad met inrijden, als ik de horrorverhalen hier ooit lees! Dat heb ik dus gelukkig niet gehad. Opstappen ging wat lastig enzo, ik moest er even aan wennen, maar verder niks aan ´t handje.

lenet1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:09

Deze laarzen zien er toch echt niet uit als konigs ,er hoort ook nog een merkje aan de bovenkant van de schaft te zitten.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 19:26

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:31

Ik heb ook Königs laarzen in bruin en zwart model sir.
Ik zweer erbij. Mijn zwarte Königs hebben ook geen merkje mijn bruine wel, maar die heb ik later gekocht.
Het ligt er denk ik ook aan welk model je neemt.

Maar indd het voetbed zit erg fijn.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 19:38

@ bambi76: Het ziet er inderdaad een heel speciaal voetbed uit. Als ik zo de nieuwprijzen van de Königs bekijk, moeten het wel goede laarzen zijn! Bloos

lenet1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:21

Mijn dochter heeft de zwarte dressuur laars en ze wil nooit meer andere.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:30

lenet1963 schreef:
Deze laarzen zien er toch echt niet uit als konigs ,er hoort ook nog een merkje aan de bovenkant van de schaft te zitten.

Merkje zit er niet altijd op! Tenminste niet bij die van mij en ik heb ze op maat laten maken bij Königs. Aan de binnenkant zit overigens wel een stempel van Königs.
Ik vind het fijne laarzen!

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:09

Ik heb de Könings Sir, hele fijne laars Ja

Ik heb het kroontje ook niet op de schaft

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 09:35

@ _Anke_: Het kroontje zit er niet altijd op, maar is afhankelijk van welke uitgave Lachen Het ziet er natuurlijk heel chique uit met kroontje Knipoog

De reden van de lage prijs van de rijlaarzen is omdat het meisje ze anders niet kwijt raakt. Ik zou me dus inderdaad een koopje doen. Ik ga ze zo snel mogelijk eens passen Lachen

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:15

Het kroontje zit er inderdaad niet altijd op.. ik heb ook één paar met en één paar zonder..

Is wel een mooi koopje! Vind de Königs laars ook het fijnst alhoewel ik van mijn dressuurmodel altijd blaren krijg omdat hij zo hard is...

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:17

Djeenie schreef:
@ _Anke_: Het kroontje zit er niet altijd op, maar is afhankelijk van welke uitgave Lachen Het ziet er natuurlijk heel chique uit met kroontje Knipoog

De reden van de lage prijs van de rijlaarzen is omdat het meisje ze anders niet kwijt raakt. Ik zou me dus inderdaad een koopje doen. Ik ga ze zo snel mogelijk eens passen Lachen

Ik heb toentertijd zelf mogen kiezen of ik wel of niet het kroontje wilde Bloos

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:20

Ik heb ze aangepast in de winkel, ik vond ze waardeloos!!!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 16:22

@ Ilsepilse: Waarom vond je de laarzen waardeloos? Heb je er dan iets aan laten veranderen?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:25

Ik heb ze en ik vind ze helemaal top! Wel even goed controleren of ze echt in orde zijn en dan lijkt het me een goede koop.

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:31

Mijn vorige laarzen waren konings en ik heb er echt veel plezier van gehad, ik heb nu petries met een speciaal voetbed en een rits van achteren en die zijn ook fijn.
Maar mijn voorkeur gaat uit naar konings.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:01

ilsepilse schreef:
Ik heb ze aangepast in de winkel, ik vond ze waardeloos!!!

Ik dus ook! ze sloten niet mooi aan bij mij (en ja ze hebben alle maten precies opgemeten) ik vond ze niet mooi en de voet irriteerde me enorm, er viel niet mee te lopen (en niet omdat ze niet waren ingelopen want al die andere liepen wel goed) ik heb 3 modellen aangehad en alle 3 waardeloos!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 20:36

Dan denk ik dat het sterk van persoon tot persoon afhangt, aangezien hier ook een aantal bokkers zijn die het hele fijne laarzen vinden! Hetzelfde geldt voor de petrielaarzen.

@ kinuh: Heb je dan werkelijk een tijdje met de laarzen gereden of enkel gepast in de winkel? Daartussen zit toch een groot verschil lijkt me Lachen

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:50

een vriendin van mijn heeft ze en zegt dat ze lekker zijn in de omgang.
ik zelf rij met petrie';s

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:24

Djeenie schreef:
@ kinuh: Heb je dan werkelijk een tijdje met de laarzen gereden of enkel gepast in de winkel? Daartussen zit toch een groot verschil lijkt me Lachen

Ik heb met Petrie's, cavallo's en dit merk een half uur door de winkel staan stappen (erg grote winkel kon dus ondertussen nieuwe deken halen) maar deze Konigs vielen enorm tegen. (en Petrie en cavallo liepen stukken beter!) alle 3 de merken waren gloednieuw dus ook nog nooit eerder mee gelopen!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:00

Mikkie schreef:
Ik heb zelf ook Königs laarzen en ben er echt super tevreden mee. Persoonlijk vind ik het de beste laarzen die ik ooit heb gehad.
Om heel eerlijk te zijn, vind ik de laarzen niet uitzien alsof ze pas vier maanden oud zijn en ook niet alsof er pas een paar keer mee gereden is. Als ik jou was zou ik even goed navragen of zij ze misschien niet ook 2e hands gekocht heeft.
Kan ook aan de foto liggen hoor, misschien uit een gekke hoek genomen. Als dat het geval is, dan zou ik ze zeker kopen en wens ik je er veel rijplezier mee.

Mee eens, mijn Königs laarzen zijn ongeveer mijn dierbaarste bezit geworden Haha! Ze zijn geweeeeeldig.
Maar, ik vind de laarzen op de foto er absoluut niet zo mooi uitzien, ze lijken nog meer op mijn Cavallo's dan op mn Königs...

Voor de rest hier; er zijn natuurlijk verschillende soorten Königs laarzen en de een is gewoon beter dan de andere en zal dus ook beter zitten. Degene die ik heb waren erg duur en ook van kalfs en rundleer gemaakt, dus helemaal zo gemaakt dat ze lekker zouden zitten. En dat doen ze ook Knipoog Als je een 'mindere' versie hebt, zal die dus ook minder zitten.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:07

Ik heb mijn beide paren op maat laten maken.
En ik denk dat ik binnenkort mijn derde paar ga aanschaffen.. Bloos
Ik wil geen andere laars meer.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:13

Mikkie schreef:
Om heel eerlijk te zijn, vind ik de laarzen niet uitzien alsof ze pas vier maanden oud zijn en ook niet alsof er pas een paar keer mee gereden is.

Dat idee had ik ook toen ik de foto zag. Mijn rijlaarzen (Petries) zijn van augustus 2006 en die zien er nog minder gebruikt uit en dan heb ik ze de afgelopen 4 maanden toch echt bijna dagelijks gebruikt.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 17:47

@ Mikkie en Falona: Ik denk dat jullie je laten misleiden door de foto. De laarzen zien er goed onderhouden uit en nog helemaal zwart. Hieronder staan 2 donkere foto's, waar het direct een stuk beter uit ziet.

Foto 1 Foto 2

Het is natuurlijk een groot verschil of je met een slechte-kwaliteitscamera of een spiegelreflex foto's neemt. Hier zit de lichtinval namelijk niet zo goed. Maar ga ze zo snel mogelijk irl zien, dan kan ik zelf oordelen.