Hellup me!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

noetje_angel

Hellup me!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 20:11

Hoe kun je iemand (heb het niet over mezelf) die ongeveer 3 kwartier later in een hoekje van de stal wordt gevonden door haar vader omdat ze eraf is gevallen waar niemand bij was Ach gut , weer op een paard krijgen??? Verward dat was een lange zin Tong uitsteken

Maar dat is dus het probleem van een buurmeisje van mij die ongeveer 10 jaar is en die één keer op een pony heeft gezeten.

Ik wil haar namelijk heel graag helpen omdat zij het ook wel weer wil proberen.
Ik rijd bij trainings stal starnmeer en zat dus te denken om met een heel rustig paardje ( van Ev, als dat mag Tong uitsteken , of van iemand anders) te beginnen ; bijv met poetsen ofzo.

En dat dan heel langzaam opbouwen tot aan de longe.

Ik vond het zo zielig en vooral omdat het haar eerste keer was dat ze op een paard zat Huilen !!!

oOoKellyoOo

Re: Hellup me!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:17

Tja ligt eraan hoe je aanpak is. Bij zeiden ze altijd wil je paardrijden?? Ik ja! dat kruip je er nu op. Ik ben vroeger ook als klein meisje vaak afgevallen en moes er toch weer op ookal huilde ik maar het heefd geholpen. En dat zal ik ook altijd tegen anderen zeggen. En als ze niet meer wil omdat ze het niet leuk vind is wat anders mmaar als ze wel wil maar niet durft dan kan een zetje in de goede richting helpen. Met poetsen komt ze niet over de angst van het rijden, dus gewoon erop.... klinkt misschien cruw maar het werkt.........

_Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:21

Inderdaad rustig opbouwen. Gewoon beginnen met rustig borstelen en later misschien opbouwen op een rustig paard. Niks forceren en goed naar haar luisteren, een stapje terug is zo gedaan. Succes!

noetje_angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 20:22

ja dat is waar maar voordat ze viel was ze eindelijk een beetje over haar angst heen en ik denk dat, omdat ze er niet meteen is opgegaan, dat ze wee van het begin moet beginnen Scheve mond maar ik ga in ieder geval proberen om haar er weer op te zetten Lachen maar in ieder geval bedankt Tong uitsteken

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:27

Wat moet een kind van 10 alleen bij een pony?
Dat vind ik niet zo verstandig van die ouders, ik zou het meisje zeker geen dingen laten doen waar ze niet aan toe is.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:32

als je een goed rustig paardje bij de hand hebt en ze heeft een beetje vertrouwen in jou zou ik haar proberen er toch weer zo snel mogelijk op te krijgen
als jij het paard nou vast houd terwijl zei erop zit dan heeft ze toch een soort van buffer in de vorm van jou
en dit gewoon een paar keer doen
het is maar net hoe het meisje zelf is en hoe graag ze wil
durft ze echt niet meer erop te zitten met jou ernaast ja dan moet je toch maar proberen het weer rustig op te bouwen door middel van idd poetsen enzo
lukt dat ook niet dan is het paardrijden voor haar misschien niet weggelegd of komt het als ze wat ouder is
maar probeer haar er echt zo snel mogelijk weer op te krijgen want anders gaat de angst echt dieper zitten

noetje_angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 20:38

ja inderdaad Ja
Miryamk schreef:
Wat moet een kind van 10 alleen bij een pony?
Dat vind ik niet zo verstandig van die ouders, ik zou het meisje zeker geen dingen laten doen waar ze niet aan toe is.
maar even over dat want ik weet namelijk niet precies wat er is gebeurd, en dus ook niet hoe Scheve mond maar daar kan ik wel achter komen Lachen

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:01

rustig opbouwen lijkt mij zeer verstandig

Tytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:30

Laat haar anders voorlopig op een zeer betrouwbare pony rijden, kijk dan of het vertrouwen weer terug komt, zo niet dan zou ik haar even niet meer laten paardrijden, tenzij ze het zelf weer aangeeft.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:12

Nooit alleen laten rijden en achterhalen of dat meisje wel daadwerkelijk zelf met paarden om wil gaan. Als ze het gewoonweg echt niet wil, behoren de ouders zo dapper te zijn om te zeggen dat het echt niet hoeft.
Wil het meisje het zelf heel graag, rustig opbouwen. Veel goede en positieve ervaringen maken het gemakkelijker om negatieve ervaringen te vergeten.

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:15

wilt ze het zelf ook nog wel of is ze 'genezen'?