primitief op trektocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gentille

primitief op trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 13:41

Wie zijn hier weleens primitief op trektocht geweest? dus niet bij boerderijen e.d slapen, maar echt in de natuur?

Ik ben een stukje erover aan het schrijven op mijn website, maar ik heb er zelf geen ervaring mee, dus misschien staan er wel hele onpraktische dingen in.
Wat is echt noodzakelijk, en wat kan je thuislaten? en heb je verder nog tips of tricks Haha!
groetjes shannon

owhja, het is misschien wel handig om te zien wat ik tot nu toe geschreven heb: linkje
http://www.paardenrecreatie.nl/?load=tochten/primitief

Waratje

Re: primitief op trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:44

Dat noemen ze "wild kamperen" en dat is in Nederland niet (meer) toegestaan.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:48

Voor trektochten moet je bij Antheman zijn!
Maar bij wie je voor 'illegaal kamperen' moet zijn weet ik niet Knipoog
Er zijn toch vast wel plekken waar het wel mag?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:51

Niet in Nederland Cool

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 13:59

oh! dat wist ik niet. Ik kwam op het idee door een oude bit (maar die is nog uit het guldentijdperk!)

maar, je mag best je eigen spullen meenemen met trekken toch? zolang je maar op iemands terrein overnacht? Of ligt dat niet zo
groetjes shannon

edit: oh, in de eerste post had ik het wel over overnachten in de natuur, maar dat mag dus niet meer, moet ik dat even aanpassen:)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:33

Je mag wel kamperen op privé terrein als je toestemming hebt van de eigenaar.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 17:11

Ik ben volledig doe-het-zelf voorzien en sleep ook mijn tent mee. Volgende week zaterdag gaan we weer.

Ga NIET met een rugzak rijden zoals je op de website zet.
Verder kan ik je de Ortlieb tassen van harte aanbevelen.
Jammer dat je de hoofdstellen allemaal van een leveracier noemt. Er wordt met zoveel materiaal gereden. Veel mensen doen ook een touwhalster onder hun traditionele, of westernhoofdstel.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:00

Ik ken wel twee personen die wild hebben gekampeerd tijdens een 2daagse 'trektocht'. Gelukkig waren de ponies erg braaf en bleven ze achter het draadje, maar ik zou dit niet zo maar met elk paard doen Knipoog . En het is natuurlijk hopen dat je geen boswachter tegenkomt, want dan ben je de sigaar!

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 00:31

@ antheman. Goedhard is naast equiestriannomads (maar die website alg er een poosje uit) de enige leverancier in enduarnceartikelen die ik ken. vandaar dat die vermeld staat. als je een andere leverancier weet kan ik die er altijd bijzetten:)

zal dat van de rugtas eraf halen, twijfelde er zelf ook al aan, maar het werd me door iemand aangeraden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 15:34

gentille schreef:
@ antheman. Goedhard is naast equiestriannomads (maar die website alg er een poosje uit) de enige leverancier in enduarnceartikelen die ik ken. vandaar dat die vermeld staat. als je een andere leverancier weet kan ik die er altijd bijzetten:)

zal dat van de rugtas eraf halen, twijfelde er zelf ook al aan, maar het werd me door iemand aangeraden.

Verdiep je dan eerst eens in wat er zoal te koop is in paardenland. Bijvoorbeeld: http://www.libbys-tack.com/
Daarnaast hebben veel ervaren trektochtmakers allemaal hun eigen oplossingen. Zo zweren sommigen legerpukkels, anderen bij Ortlib en weer anderen gaan voor een compleet trekkingzadel met bijpassende tassen.
Het maakt ook nogal uit wat voor zadel je gebruikt. Een dressuurzadel geeft hele andere problemen en oplossingen dan een speciaal daarvoor gemaakt trekkingzadel. Western en Australian stockzadels zijn weer anders met weer andere uitdagingen.

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 16:02

@ ikke.
die website is engels of amerikaans? Het internet is zo groot, je kan er toch niet van uitgaan dat ik alle ruitershops wereldwijd ken Haha! in Nederland ken ik alleen goedhard en equiestriannomads, maar bedankt voor de website!!! Heb je er zelf ervaringen mee? hoe zit het met de verzendkosten? (als die een beetje gunstig zijn kan ik de site altijd erbij plaatsen)
lgroetjes shannon

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:07

gentille schreef:
@ ikke.
die website is engels of amerikaans? Het internet is zo groot, je kan er toch niet van uitgaan dat ik alle ruitershops wereldwijd ken Haha! in Nederland ken ik alleen goedhard en equiestriannomads, maar bedankt voor de website!!! Heb je er zelf ervaringen mee? hoe zit het met de verzendkosten? (als die een beetje gunstig zijn kan ik de site altijd erbij plaatsen)
lgroetjes shannon

Sietske van http://www.singlefooter.nl verkoopt Libby's. Het is een Engelse site, ze zitten bij Southampton. Sietske zit iets boven de prijs die Libby's zelf vraagt, maar voor dat verschil kun je het niet zelf uit Engeland laten komen. Ik heb de hoofdstellen jaren gebruikt op mijn vorige paard. Mijn huidige beesten hebben eerst nog wat opleiding nodig, voordat die ermee op pad kunnen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:38

Van staatsbosbeheer heb je 'paalcamperen' (wat een naam)

Voor de avontuurlijk ingestelde fietser of wandelaar heeft Staatsbosbeheer paalkampeerterreinen, waar 'wild' gekampeerd mag worden. Ze liggen in het bos of aan de bosrand, vlakbij lange-afstandroutes en zijn niet per auto bereikbaar. Er is plek voor maximaal drie trekkerstenten, die binnen een straal van 10 meter van de paal moeten staan. Kamperen is hier gratis, maar u mag er niet langer dan 72 uur bivakkeren.

Voor meer info www.staatsbosbeheer.nl

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:45

Lenneke_ schreef:
Van staatsbosbeheer heb je 'paalcamperen' (wat een naam)

Voor de avontuurlijk ingestelde fietser of wandelaar heeft Staatsbosbeheer paalkampeerterreinen, waar 'wild' gekampeerd mag worden. Ze liggen in het bos of aan de bosrand, vlakbij lange-afstandroutes en zijn niet per auto bereikbaar. Er is plek voor maximaal drie trekkerstenten, die binnen een straal van 10 meter van de paal moeten staan. Kamperen is hier gratis, maar u mag er niet langer dan 72 uur bivakkeren.

Voor meer info http://www.staatsbosbeheer.nl

En jij denkt dat ze het dan goed vinden dat je je paard aan de boom bindt ofzo Haha! Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:46

Staat er ergens dat dat niet mag Clown

Ariannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:23

Hoi, ik heb samen met mijn vriend zelf een huifkar gebouwd en zijn drie weken gaan trekken met onze twee paarden ervoor. Het is ontzettend gaaf om te doen. we hebben bij boeren en op campings gelogeerd. Ik moet zeggen dat we veel spullen bij ons hadden, zelfs een complete kit om ijzers te vervangen en alle ehbo spullen die je je kunt bedenken, reservetuig, maar ook zadels om een dagtocht onder de man te kunnen doen. Alles bij elkaar opgeteld hadden we bijna ruimte te kort. Hou rekening met slecht weer en zorg voor goede kaarten. Het is echt een aanrader, het is geweldig om zo'n reis te maken.

groetjes

arianne