Heleboel Ariat vragen ....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Heleboel Ariat vragen ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 10:12

Hoi,

Ik was ( en nog wel ) altijd helemaal MH fan. Heb de laarzen ervan en ze lopen super. Maar ze zijn ondertussen eigenlijk aan vervanging toe. En ik heb nu een zadel waar de MH laarzen net niet to aan het zweetblad lopen. Dus mijn velletje zit regelmatig net tussen mijn laarzen en zweetblad..... auw.

Dus nu misschien toch geen andere Mh laarzen maar Ariat jodhpurs met chaps.
Alleen..... ik heb zoveel vragen !

-Welke jodhurs zijn er allemaal van Ariat ?
-Klopt het dat ze er met verschillend voetbed zijn ( cobalt is de beste ??) ?
- Hoe groot vallen ze en hoeveel loop je de jodhpurs uit ?

Welke hoogvallende chaps zijn er ?
Hoe vallen ze en loop je ze nog uit ?

Wie kan me een beetje op weg helpen ?
En kan je b.v. ook schoenen van Ariat combineren met Kieffer chaps ? Vast wel. Of zijn de Ariat chaps echt veel beter ?

Groetjes,

Maris

fjordnina

Re: Heleboel Ariat vragen ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:18

kijk even op de site van Ariat zelf. er zijn heel veel verschillende. Niet alles is in NL te krijgen dus daar moet je wel rekening mee houden.

Er zijn inderdaad verschillende voetbedden. Cobalt is niet per sé de beste. Het beste is datgene wat voor jou werkt en dat ligt gewoon bij iedereen anders. Ik heb normaal maar 38. VAn Ariat heb ik maat 37,5 en dat past prima. Ze lopen niet heel erg ver uit is mijn ervaring.

Schoenen en chaps kun je prima met elkaar combineren, van wat voor merk ze ook zijn.
Ik heb ariat schoenen en HH chaps. Nooit problemen mee gehad.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:23

Ik heb ariat schoenen, de variant van 100 euro.. Knipoog maat 39,5 Heb normaal 39. Ze zijn eigenlijk net een ietsiepietsie te groot, maar 38,5 was net te klein.. Ariat chaps heb ik ook aangehad, maar die waren te ruim om mijn enkels. Heb nu chaps van global geloof ik. Huismerk van Hippo-winkel in A'dam. Vind deze erg fijn. Ik heb niet het idee dat je de schoenen uitloopt.. Ik vind met chaps rijden ontzettend fijn Lachen De schoenen zijn er alleen in halve maten.. Dat is wel een beetje vervelend..

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:24

Ik heb ook die Ariat schoenen van 100 euro..
En close-contact chaps ook van Ariat, vind het echt superfijne chaps! Zitten heel lekker.. Ja Haha!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:33

Ik zou idd even op de site gaan kijken. Ze hebben idd niet alles in NL. Vraag bij de ruitersportzaak of ze het hebben of voor je kunnen bestellen.
Een duurdere jodhpur is kwalitatief beter. Bij goed onderhoud gaan ze allemaal lang mee, en ze lopen heerlijk.
De chaps zijn er in verschillende kuit en hoogtematen. Dus als je een lang been hebt neem je een hoogtemaat.
Je kan ook combineren met chaps van een ander merk, ik zou ze wel even samen aandoen om te kijken of je het wat vind.
Ik heb de bruine Jodhpur met de classic shap (smalle hoogtemaat), eigenlijk wilde ik de crowne chap, maar die was dus niet te krijgen in het bruin hier in NL.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:38

Ik heb ook die veterschoenen van 100,- (volgens mij zijn dat de goedkoopste). Ze vielen wat groot, heb een half maatje kleiner als mijn normale maat gepakt. Ze zitten heerlijk, geven meer steun in de enkel als MH schoenen (zonder veters, dat wel). Ik heb er Kieffer chaps bij, past prima.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 10:51

Hoi,

Neem aan dat ander merk chaps erbij makkelijker is bij een zwarte combinatie ? Kleuren bruin zijn er in zoveel kleurverschillen ! Of ?

Oke, dus veel mensen hebben de goedkopere Ariat schoenen en die bevallen goed.
Maar de 1 zegt een 1/2 maat groter, de ander een 1/2 maat kleiner.....

Groetjes,

Maris

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:52

Bij mij is het inderdaad beiden zwart. En ach ik neem aan dat je de schoenen past voor je ze koopt?

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:54

Ik heb trouwens idd ook een halve maat kleiner dan normaal..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 10:55

Als ik ze via internet koop, wordt passen moeilijk Haha! En b.v. bij MH loop je de laarzen nog wel een maat extra uit. Dus vandaar mijn vragen.

groetjes,

Maris

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:01

Ze moeten fijn maar goed aangesloten zitten als je ze past, koop ze niet met ruimte over. Ze lopen namelijk nog iets uit en vormen naar je voet.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 15:07

Kelly_ann schreef:
Ze moeten fijn maar goed aangesloten zitten als je ze past, koop ze niet met ruimte over. Ze lopen namelijk nog iets uit en vormen naar je voet.

Kijk daar heb ik wat aan, dank je wel.

Nog nog over de chaps, zijn er veel verschillende soorten en wat zijn dan de verschillen ?
Pro crown
Close contact
....

Groetjes,

Maris

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:17

Pro crowne is een soort laarsschacht. Staat erg netjes. Weet niet of ze net zo hard zijn als b.v. petrie Gaithers.
Close contact is dunner en soepeller leer, heb je meer gevoel met je paard.

Ik heb nu classics, vond ze minder mooi, met name door het doorgestikte suede aan de binnenkant. Maar ben er erg tevreden mee, niet netjes genoeg voor wedstrijd, maar heel netjes om gewoon mee te rijden.