Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Riswa schreef:Ik zou beginnen met grondwerk. Longeren is erg belangrijk! Zorg ervoor dat hij je gaat vertrouwen en begrijpen.
Probeer veel je stem te gebruiken dit zal zeker nog van pas komen als je er echt op gaat zitten.
Ik zou er nu nog niet op stappen, want je overdonderd hem hiermee..
Succes!
maar het word hier goed uitgelegt!
Nelleke1 schreef:Ik denk dat het niet zo verstandig is dat jij een paard gaat inrijden maar goed:
Ja goed laten wennen en grondwerk doen!! het paard moet je 100% vertrouwen!!
p.s heb je wel gewoon op een manege ofzo gereden, kan je paardrijden??
Nelleke1 schreef:nee sorry ik begreep ervan dat jij nog nooit had paardgereden.
Whisperke schreef:het is de vraag hoe ze het kan oplossen... Ik had nog nooit eerder een paard ingereden en die van mij heb ik ook helemaal zelf beleerd... En het ene paard vind niets ergs en de andere wel.. dus de ene meer tijd als de andere... Ik ben van mening dat je beter eens een pony zadelmak kan maken bij een particulier die het al eerder heeft gedaan... Een stal zijn ze der te zeer ingetraind, en zit der druk achter, meestal moeten ze dan binnen een maand wat kunnen.. en voor het te leren is dat niet prettig.. je kunt beter wat uivogelen en der zelf allemaal achter te komen met enkel wat tips en iets wat begeleiding dan op een stal dat te gaan leren.... En wie weet wel schrik krijgen..
Nou en je ziet vaker wel eens van ja we zijn begonnen met longeren en over 1 week zitten ze al los en kunnen ze al los draven... als het paard er klaar voor is so what?? die van mij heeft nooit aan de longe gestaan, gewoon omdat ze het maar niets vond. Is het fout: neej... het leverde het paard enkel frustratie op en zo ook bij mij... stapte er liever zo op...
bedankt!

Ezter schreef:Het iemand anders laten doen die ervaring heeft hiermee. Je weet overduidelijk niet waar je mee bezig bent, dus zonder begeleiding is de kans dat dit goedkomt erg klein.