Kuitmaat te groot,is dat een probleem?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

StephanieDK

Kuitmaat te groot,is dat een probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 16:57

Hoi,
Ik heb een vraagje. Als je laarzen met een (te) grote kuitmaat koopt,gaat je dat dan veel hinder opleveren?Ik hb nl mooie blauwe laarzen van iemand gezien,maar de kuitmaat is 2 cm te groot. Wie oh wie kan me helpen,evt met oplossingen? Het is een soort polo model dus innemen van de kuit zal denk ik niet lukken.... Dikke sokken misschien?/
Ik hoop op wat tips,zodat ik weet of het wel of niet verstandig voor me is om de laarzen te kopen
Groetjes!
Ps ik weet niet of het relevant is maar de laarzen zijn nog niet helemaal ingelopen..

Emilia

Re: Kuitmaat te groot,is dat een probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:02

Ik zou het niet doen. Mijn laarzen zijn ook te groot en vind het niet echt lekker rijden.. Denk overigens wel dat ze ze kunnen innemen. Gewoon even navragen.

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 17:04

@EMilia, oke bednakt voor je reactie. Gaan ze dan als het ware rondzwabberen om je been ofzo? Ik zou zeggen dat een polo model niet in te nemen is,maargoed misschien ook wel omdat er nog een balijn(of hoe heet dat Tong uitsteken ) inz it.
Bedankt voor je reactie!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:16

Bij mij schuift het heel erg...Het zit gewoon niet lekker..

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:47

mijn laarzen zijn 1 cm ofzo te groot. Gaan wel, maar het blijft vervelen! en 2 cm is best veel, dat vul je niet zomaar met een paar extra sokken.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:02

Bij mij zakken ze af als ik zonder beugels ga rijden maar ik spaar toch voor chaps die zitten volgens mij ffe lekkerder

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:35

Ik ben heel veel afgevallen en heb nu ook laarzen die veelste groot zijn. Ik hou ze voor trainingen en vind ze eigenlijk heerlijk zitten zo los.. (Heb nogal een hekel aan dat geknel ) maar ga binnen kort wel nieuwe bestellen en neem dan wel smallere kuitmaat komt wat mee overeen met mijn lichaam Knipoog

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:54

Toen ik de mijne nam werd gezegd dat het niet slim is om een te grote kuitmaat te hebben omdat het contact tussen je paard en jou been hierdoor belemmerd wordt Knipoog

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 20:02

@kinuh,ja daar zit wat in. Ik ben ook bang dat het evt gaat 'lubberen' om je been. maar ik heb een regeling kunnen treffen dat ik ze kan kopen en bij niet passen retour Lachen
Gelukkig,want ik heb deze week al een paar dure laarzen binnen die niet passen en dus niet retour kunnen..grrr

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:52

ik weet niet hoeveel de kuitmat te groot is, maar als er 2 vingers tussen kunnen kunnen er later tijdens het rijden blaren op je hielen komen.

merlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 01:30

Die gaan volgens mij zakken, zeker als ze ingelopen zijn. Kan je beter even doorzoeken naar iets wat wel goed past. Of toch nog even nakijken of ze wel evt. ingenomen kunnen worden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:21

helemaal als ze nog niet ingelopen zijn en al zoveel te ruim zou ik het zeker niet doen ...

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 18:29

bedankt allemaal voor de tips,ik ben het absoluut met jullie eens. ga nog even rond informeren links en rechts wat innemen kost, als dat niet te duur is ga ik dat doen,anders moeten ze helaas retour...
maar bedankt!