hoe werkt hc(horse concours)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_xx

hoe werkt hc(horse concours)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 13:32

ik wil 16 mei 1 x L springen en dan M hc doen maar hoe werkt dit moet je coupons opsturen of niet enz wie kan mij hier meer info over geven?

Anoniem

Re: hoe werkt hc(horse concours)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:18

Je moet gewoon coupons opsturen, je kan het beste ook op je coupons neerzetten dat je HC start.
Dan heb je het minste kans op vergissingen.

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:56

Gewoon op je ene coupon vermelden dat je L springt. En dan op de andere coupon M HC vermelden.
Eventueel kan je er ook nog een briefje bij doen waarop je het uitlegt.

Succes

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 08:46

ik heb coupon opgestuurd heb achter klasse geszet M HC(horse concours)

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 15:02

maar hoe werkt het dan op de wedstrijd zelf zeg maar

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:03

Gebruik de zoekfunctie. Haha!

Hier zijn al meerdere topics over geweest. Lachen

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:06

je start gewoon eerst je L parcours en daarna het M, je staat gewoon ergens op de startlijst en ze roepen om als je de ring binnengaat dat je HC rijdt. Het werkt precies hetzelfde als niet HC, je krijgt alleen dus geen winstpunten (of verliespunten) en mag als je foutloos bent ook geen barrage rijden.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 15:11

ok dankje

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:11

Heel veel succes alvast !

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 09:34

dankje ik ga 16 mei M hc:P khoop natuurlijk dat het goed gaat k heb bij de manege ook al een pacourtje gesprongen met driesprong enz op ong M hoogte en dat ging wel goed

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 10:55

veel suc6

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 17:40

ik dnek dat ik het afzeg M hc dan goldy zit de laatste tijd niet zo goed in haar vel ahd vandaag ook 2 verliespunten dus ze krijgt een tijdje rust volgende keer beter

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 14:56

misschien beter, welsje. Als je er nu al geen goed gevoel bij hebt...by the way: het is: hors concours Knipoog .

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:15

Dit heb ik me ook altijd afgevraagd! Ik ga ook eens M HC starten. Dan weet ik ook of ik er aan toe ben om over te stappen.
Kan je ook HC met een ander paard starten? (waarmee je zelf niet bent ingeschreven bij knhs)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:03

nee, alleen oefenparcours, of B vereniging. (vraag dit nog even na, want ik heb al 5 jaar geen springwedstrijd in Nederland gereden Bloos ).

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 16:48

jah dat vraag ik me ook af ik wil met mijn andere pony wel B starten maar wil eerst wel es kijken of ze daar klaar voor is zonder eerst startkaart en alles aan te vragen maar ik ga vragen bij eigen manege want die heeft in juni toch wedstrijd k hhoopt dat het mag:P

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 16:50

getup schreef:
misschien beter, welsje. Als je er nu al geen goed gevoel bij hebt...by the way: het is: hors concours Knipoog .

ik wacht eerst mijn wedstrijd morgen af mijn instructeur zei als dat goed gaat kun je het wel proberen woensdag ik kom wel even kijken zei hij. hij woont daar toch

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:55

welsje14 schreef:
jah dat vraag ik me ook af ik wil met mijn andere pony wel B starten maar wil eerst wel es kijken of ze daar klaar voor is zonder eerst startkaart en alles aan te vragen maar ik ga vragen bij eigen manege want die heeft in juni toch wedstrijd k hhoopt dat het mag:P

Voor HC heb je coupons nodig, zonder coupons kun je ook niet HC starten.. Organiseert je eigen vereniging geen onderlinge wedstrijden zodat je kunt oefenen? Of een oefenparcoursje op federatie, dat kan wel.. En je kunt toch ook aan je instructeur vragen of hij denkt dat je er aan toe bent? Die kan dat toch wel inschatten?

Succes!

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 17:12

nej dat doet mijn vereniging niet heel stom maar jah niks aan te doen maar mijn instructeur zei dat het wel kon maar voor 14 juni zijn de startkaart en coupons nooit binnen dus ik ga vragen of ik zo buiten mededingen mag mee doen

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:13

als je je startkaart al hebt aangevraagd, kun je de knhs bellen. zij sturen je dan blanco coupons en dan kun je toch starten

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:19

Officieel mag je zonder coupons inderdaad niet Hors(zonder E) concours starten, maar veel verenigingen doen daar niet zo moeilijk over als je het uit legt. En daarnaast is HC ook buiten mededinging, dus veel verschil maakt dat niet uit, maar misschien kan je je vereniging even opbellen en de situatie uitleggen. Misschien kan je dan gewoon HC starten zonder dat je coupons nodig hebt. En anders kunnen zij wellicht de KNHS bellen over blanco coupons, die weten vaak beter wijs in zoiets dan jij zelf.
Succes ermee.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 16:02

jah maar ik wil pas startkaart aanvragen dat ik zeker weet dat ze der klaar voor is. ik heb eerst vereniging een mailtje gestuurd en anders ga ik maandag ff bellen. maar vandaag ging de wedstrijd goed dus ik ga toch M hc starten ik zie wel hoe ver ik kom ik hoop natuurlijk dat t goed gaat en als dat zo is ga ik misschien wel over naar t M

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 08:16

ik ben M hc gestart en het ging niet slecht paar kleine foutjes van mij zelf. mijn instructeur was er ook hij zei dat t kwam dat ik een beetje schrok van de hoogte waardoor ik af en toe wat te veel been gaf wat niet nodig was maar het laatste stuk ging super zei hij. helaas ging de L wat minder 2 weigeringen was ik niet van haar gewend. maar dat was op een dubbel en die stond niet recht de 1ehindernis was 4 m breed en de 2e 3m had k ook niet gezien en k kwam scheef over de 1e dus kwam ik scheef voor de 2e najah eigen schuld. ben wel blij dat t M goed ging