trektocht Ierland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blizzard2000

trektocht Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 11:44

Dit jaar ga ik waarschijnlijk met mijn vriend op vakantie naar Ierland.
Nu lijkt het met leuk om in die vakantie een trektocht van 3 a 4 dagen te maken.

Ik ben al wat aan het rond surfen geweest op het internet, maar nu ben ik benieuwd of er hier ook nog mensen zijn met leuke sugesties ervaringen of links.

Het liefst zoek ik iets wat een beetje spectaculair is. Mijn vriend en ik zijn beide gevorderde ruiters.

Ik zie vol spanning de reacties tegemoet

Nickeltje

Re: trektocht Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:46

Wil je zelf rijden, of met paard en huifkar? Van dat laatste heb ik hier namelijk ergens een folder liggen. Als je te paard wil kan ik je niet echt helpen...

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:50

Oh Ierland, zo leuk en mooi! Ik heb er 1 x rond getrokken met een huifkar, jaar later ben ik er nog een paar dagen geweest en ben ik rondgetrokken ook te paard, ik zal even kijken of ik de site vanaf hier (werk) kan vinden. Wij hadden beide keren Tinkers mee, erg lieve dieren die wat kunnen hebben, gen spectacel onderweg, maar het logeren bij de plaatselijke bevolking maakte dat weer helemaal goed, over het algemeen erg aardige mensen die 24/7 voor je klaar staan en je overal mee naar toe willen nemen.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 11:52

Kan zo snel geen link vinden, misschien dat je zelf kan zoeken, wij hadden de paarden gehuurd bij Kilvahan, erg aardige mensen, die je eerst goed uitleg geven over het hoe en wat en je aan het paard laten wennen. Eerste dag moesten wij bij hun op het terrein blijven zodat ze konden zien hoe je met de paarden omgaat enzo. Vond ik zelf erg netjes. Uiteindelijk kregen we een jonge tinker en een ervaren tinker mee.

Ik weet niet waar in Ierland jullie heen gaan, maar vind Cork echt een aanrader, veel te zien en te doen en vanuit daar veel mogelijkheden , persoonlijk vond ik het er mooier en leuker dan Dublin.

Ben weer helemaal enthousiast geworden, Ierland is zo mooi, ga zo eens kijken of ze niet nog een leuke aanbieding ergens hebben die kant op.

[Edit] Alsnog een link www.horsedrawncaravans.com

blizzard2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 12:50

bedankt voor jullie reacties.
Nickeltje we willen graag zelf rijden.

Weet nog niet precies waar we heen gaan. Mijn vriend zijn broer woond in de buurt van Dublin, daar gaan we in ieder geval een paar dagen heen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 13:53

Vanuit Dubin zou je een bus kunnen nemen naar het westen van Ierland, richting Connemara of zo, daar vind ik Ierland het mooiste, onder Dublin is ook wel mooi, maar kom je zonder eigen vervoer moeilijk vooruit...

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:10

In de Wicklow Mountains kan je mooi buitenrijden, ik deed er met de bus ongeveer een uurtje over vanuit Dublin, hoef je niet zo ver te reizen Lachen

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:27

Ik ben lang geleden met een vriendin 2 weken vanuit Cork met een woonwagen en tinker gaan reizen. Was geweldig. We konden in de woonwagen slapen op een boerenerf of in een pub. Paarden waren ook los te huur.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:04

Dat gaat niet meer want er heeft iemand na haar gereageerd he Knipoog

@linda_walter, ik kom in verschillende topics erg vreemde posts van je tegen. In dit topic is het niet anders. Verzoekje dus om hier mee te stoppen en alleen nog te reageren als je ook echt iets kan bijdragen aan een topic, de manier waarop je nu post wekt alleen maar iritatie op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 13:41

Moderatoropmerking:
Hele zooi onzinnige berichten verwijderd (daar sloeg T@nj@'s bericht dus oa op). SVP weer nu terug ontopic Lachen

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:19

Ik kan je de HHF zeer aanraden! Hier kun je trektochten zonder begeleiding maken. Zie hun site: http://www.horse-holiday-farm.com/dutch.htm

Hele mooie omgeving, hele fijne paarden (voor elke ruiter, zowel beginners als (ver)gevorderden, een geschikt paard), goed harnachement en vriendelijke mensen. Echt een aanrader. Je kunt bij hen gratis een dvd bestellen met meer informatie.