Kale plekken door vliegenmasker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Kale plekken door vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 16:37

Mijn pony heeft een hele gevoelige huid.

Als ze een halster te lang heeft om gehad in het land krijgt ze altijd kale plekken. De haren gaan dan helemaal weg en er komt een zwart plekje voor terug. Omgeveer 3x1 cm en dan dus echt pikzwart. En geen haren er meer op. Inmiddels staat ze niet meer met halster om.

Alleen mijn pony krijgt ontstoken ogen van de vliegen en schuurt in de zomer. Daardoor had ik een vliegenmasker gehaald. Eerst die van HH, alleen daar kreeg ze ook de plekken van.

Daarna de supermask van de paardendrogist gekocht. Aangezien die van betere kwaliteit is. Maar gister haalde ik haar uit het land met weer 2 plekken. De plekken zitten dan ter hoogte van de neusriem. Het zijn er altijd maar 2 aan beide kanten.

Overigens lijken ze toch niet veel last te hebben van de plekken. Smeer er nou elke dag Aloe Vera op. Maar fijn lijken de plekken mij niet
Wat kan ik er tegen doen? Kiezen voor de zwarte plekken of toch het masker af.

Angela

Re: Kale plekken door vliegenmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:46

Ik denk dat je toch maar moet kiezen voor de zwarte plekken.. heb je trouwens al geprobeert om bijvoorbeeld een bontje of een dikke fleece rand op de plekken te maken waar het masker schuurt??

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:59

_angela_ schreef:
Ik denk dat je toch maar moet kiezen voor de zwarte plekken.. heb je trouwens al geprobeert om bijvoorbeeld een bontje of een dikke fleece rand op de plekken te maken waar het masker schuurt??

Ik zou idd bekijken of je het masker wat kan verzachten. En verder het masker alleen overdag opdoen? S nachts zijn er toch geen vliegen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:15

ik zou denk ik ook kiezen voor de kale plekken, als het maar geen wondjes worden. Tong uitsteken

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:31

Mijn pony is ook heel erg gevoelig. Kale plekken op de schouder van de eczeemdeken en de plekjes op haar hoofd zullen ook niet lang weblijven.
Ik kies toch voor de kale plekken van de deken of het hoofdmasker. Dat lijkt me minder vervelend dan dat mijn pony zich echt stukschuurt van de jeuk.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 23:10

Mijn eng. volbloed had ook zo'n gevoelige huid. In mijn vak. heeft hij ook open plekken van het vliegenmasker opgelopen.

Het enige wat hielp is inderdaad, zoveel mogenlijk af laten. Ik had het voordeel dat hij bij mij thuis stond. Dus 's avonds masker af, of halster af, of deken af. Maar als je paard ergens anders in het land staat, kan ik me voorstellen dat het lastiger is.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:40

Ik heb ook een paard met een gevoelige huid, en die heeft nu zo'n vliegenmasker met ogen erop, daar zit een dikke bontrand om, en die heeft nu es een keer geen schuurplekken gelukkig..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:14

mijn paard heeft hetzelfde, terwijl hij helemaal niet zo'n overgevoelige huid heeft.

ik heb hem nu weer afgedaan. er zitten toch geen vliegen en dan kan het genezen.

ga zodra het mooier weer wordt gewoon om de dag van vliegenmasker wisselen. kijken of dat helpt (heb 2 verschillende. ene zit wat hoger dan de andere...

Sausja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:58

Ik weet niet welk vliegenmasker je hebt, maar ik heb er eentje gekocht bij de paardendrogist en die is met bond afgezet, misschien een optie?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:33

die van mij is ook met bond afgezet, maar schuurt toch gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:35

De supermask heeft al een bontrand

Ik zou hem met dat regenweer aflaten en dan weer aan doen met zonnig weer.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 20:52

Nou heeft ze het masker gewoon af Ja

En supermask heeft inderdaad al een bontrand...