Hebben jullie met wedstrijden ook wel eens een shagerijnige

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Meggie112

Hebben jullie met wedstrijden ook wel eens een shagerijnige

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 14:56

Ik ben Megan en ik heb wel eens gehad dat de Jury erg streng was!
Ik vond al zeg ik het zelf het best goed gaan! maar het jammere was dat ze de hele tijd zaten te mokken ( de jury ) hebben jullie dat ook wel eens?

ik heb natuurlijk wel een prijsje gewonnen!

groet megan

Only_Kiekie

Re: Hebben jullie met wedstrijden ook wel eens een shagerijnige

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:50

Jaa idderdaad dat heb ik ook wel eens maar als je zelf tevreden bent daar gaat het toch om??

Ik heb natuurlijk wel een prijsje gewonnen! < Vind ik eigendunk!

Sorry maar dat vind ik iets té hoor!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 01:10

ehm.. nee, geen last van gehad. wel een jury die onwijs geduldig was omdat mijn paard na 10 minuten het nog vertikte om langs de decoraties te lopen en eentje die erg streng was waardoor er in de gehele B ring maar 2 met een winstpunt waren ( ik was derde met 179 Nagelbijten / Gniffelen )
maar ach, ook jury's zijn mensen toch? en zolang je zelf tevreden bent en weet da je het kunt, dan is het goed. er bestaan meer jury's op de wereld

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 01:35

Mijn punten zijn altijd al boven verwachting geweest Bloos

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 09:23

Ik heb niks tegen streng, als de klassering maar klopt.
Eigenlijk heb ik liever een jury die de terechte prijswinnaar met 59% naar huis stuurt, dan een jury die nummer 23 in de ring nog 187 punten heeft gegeven en als nummer 1 dat mooi bewegende paard heeft gezet dat toevallig wel heel de ring is doorgebokt en gesprongen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:30

Nog nooit meegemaakt. Vork
Ik ben blij dat er juryleden zijn en respecteer ze hier dus ook voor. Haha!
Ik lach ook niet de hele dag door maar dat betekent niet dat ik chagie ben Tong uitsteken

Laag punten mits verdient heb ik ook totaal geen problemen zodra er maar opbouwend commentaar aanwezig is, of dat het zo overduidelijk slecht was dat ik het zelf ook wel snap wat er mis ging en dus beter moet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 15:25

Lowara schreef:
waardoor er in de gehele B ring maar 2 met een winstpunt waren ( ik was derde met 179 Nagelbijten / Gniffelen )

Oh das niks Nagelbijten / Gniffelen Een vriendin is wel eens eerste geworden (van de wat zal het zijn 8 ong.) en zij had zelfs geen wp. (de rest dus ook niets) En laatst hier in de buurt was er een L2 rubriek. 4 x 2 starts, 1 wp (181) Vork

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:42

Hoe weet jij nu of de jury zat te mokken? Heel bijzonder lijkt me dat ....

Ik kijk ook niet vrolijk als ik aan het jureren ben, maar dat komt omdat ik geconcentreerd bezig ben. Dan schijn ik ook een chagrijnig gezicht te hebben Knipoog
Maar dat heeft niets te maken met mokken of chagrijnig zijn.
En streng jureren? Misschien werd er wel gewoon slecht gereden en waren de punten heel terecht.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:36

Waarom wordt er toch zo vaak geconludeerd dat een jury te streng is als er weinig winstpunten gegeven worden? Volgens mij is het gewoon vaak zo dat er slecht gereden wordt en dat er dus terecht geen winstpunten gegeven worden. Ik heb vandaag mogen schrijven bij een jury die bekend staat als "super-streng". Nou, ik heb niet één onterechte 4 of 5 kunnen ontdekken! Er werden zelfs wel eens zesjes gegeven terwijl dat redelijk hoog gepunt was. Eindresultaat: slechts een paar winstpunten in de ring en in de wandelgangen weer het verhaal dat ze weer zo streng was! Volledig onterecht commentaar op de jury, want haar punten waren volledig terecht! Jammer hoor, dat mensen niet eens wat eerlijker naar hun eigen prestaties kijken......

KWPN_FAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:43

@Roxx: Amen Haha! ben het er helemaal mee eens.....Als je echt goed rijd, krijg je die punten heus wel! Er zullen echt wel eens uitzonderingen zijn. Ik denk dat er een stuk beter wordt gereden als iedereen nou een bij zichzelf gaat kijken wat ZE ZELF fout hebben gedaan, en dus niet de schuld telkens verschuiven op de jury, n enge ring en weet ik niet wat, er een stuk hoger gepunt kan worden Clown sorry, kan me daar echt aan ergeren Koe

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:01

Jaa ik had laatst een hele goede proef gereden maar hij zei dat het niet winspuntwaardig was Hij zei hetzelfde tegen mijn clubgenootjes die ook heel geod hadden gereden. Waarschijnlijk had hij iets tegen onze club ofzoo..Hoe zielig ben je dan? Verward

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:15

jureren lijkt me ook niet makkelijk hoor!!
maar ik zeg niet dat wat jurys doen fout is, ze beoordelen wat ze zien gebeuren,
heb ik zelf ook eens gehad, de ene keer word je onvewacht eerste,
de andere keer vond je het super gaan, heb je geen winstpunt, dan denk ik meteen,
hier met dat protocol, als ik dan kijk waar het slecht is gegaan denk ik oke, dat klopt,
heb ik niet goed gedaan,,

tis net als met school, je maakt een proefwerk, als je een slecht cijfer terugkrijgt is de leraar niet streng geweest, hij gaat t toch niet goed rekenen terwijl het fout is??
zo gaat t ook bij een jury, nou zijn er wel verschillen, de een is beter dan de andere,,

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 15:15

Wat een fantastische theorieën bestaan er toch over juryleden. Zij komen daar om jou te beoordelen op je prestatie. En heel vaak is dat lang niet zo goed als dat wij zelf denken.
Maar ipv op internet te gaan zitten zeuren dat je lage punten hebt gehad kun je natuurlijk ook even de jury aanspreken of hij of zij je protocol nog even wilt toelichten.
En als je goed les krijgt en met een reëel beeld naar je zelf kunt kijken dan kunnen heel veel punten nooit verrassend zijn.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:17

Blesje_Love schreef:
Jaa ik had laatst een hele goede proef gereden maar hij zei dat het niet winspuntwaardig was Hij zei hetzelfde tegen mijn clubgenootjes die ook heel geod hadden gereden. Waarschijnlijk had hij iets tegen onze club ofzoo..Hoe zielig ben je dan? Verward

Heb je dan ook gevraagd waarom het niet winstpuntwaardig was?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:14

Jongens, TS is 11 jaar en daar mag in de reacties van sommigen best wat meer rekening mee worden gehouden.
Natuurlijk is het van belang respect voor de jury te leren, maar dat ze een prijsje heeft gewonnen is op die leeftijd gewoon een feit dat je erbij wil zetten. Hebben wij ook gehad!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:19

Over de punten ben ik meestal wel tevreden.

Helaas heb ik wel eens gehad dat de jury niet terug groete , heb net zo lang "geknikt" tot ik reactie terug kreeg Haha!

Nogmaals, geen gezeur over punten aan mijn kant Bloos

(maar heb ook hele leuke gehad, die vroegen (voor de proef)op ik ff een kopie thee mee wou drinken om het paard te laten wennen aan de caravan waar ze in zaten te jureren Haha! Clown )

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 08:47

Ik had laatst een jury die in mijn ogen wel een beetje sjaggie was...Ik had buiten wedstrijd en mijn vriend/voorlezer, loopt naar de jury en meld me netjes aan, vervolgens vraagt hij ook heel beleefd of ze het paspoort nog willen zien. Zegt die vrouw: Ja wat is dat nou voor domme vraag, dat vraag je toch niet dat kost veel te veel tijd etc.
Terwijl het gene dat zoveel tijd kostte haar commentaar was. Alle protecollen, bij iedereen stond bij alle punten een heel verhaal van commentaar.

( dat is natuurlijk beter dan geen commentaar, maar dan moet ze toch ook niet zeuren dat het allemaal zolang duurt...Of ligt dat aan mij? Tong uitsteken )

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 17:18

Ik ben over het algemeen zéér tevreden met mijn punten. Heb wel eens gehad dat ik een winstpunt had, bij een proef waarin ik een proeffout had, en de rest liep ook niet op rolletjes.
Ja, af toe denk ik wel; ik dacht dat het beter ging, maarja, ik denk dat als de jury het uitlegt ik ook denk vam; het ging iegenlijk niet zo goed Haha!