Ik ga op strantrit en ik neem mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LindaLinda

Ik ga op strantrit en ik neem mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 10:00

Percies, ik ga binnenkort met de paarden naar het strand, maar wat moet ik absoluut niet vergeten en wat moet ik vooral wel of vooral niet aandoen?

Graag tips uit eigen ervaring Haha!

daggmar

Re: Ik ga op strantrit en ik neem mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:02

zadel tasse nwaar je zpullen in kan doen zoals :
water voor jou en je paard

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:05

Ik neem saar altijd mee op vakantie naar zee en ik zou zeker geen mobiele telefoon meenemen(als je een stuk het water ingaat). Leren laarzen is ook niet echt slim, die worden er niet mooier op door al dat zand+zoute water.
En peesbeschermers zou ik ook niet doen, mijn vriendin was die vorig jaar kwijtgeraakt toen ze met haar pony het water inging doordat de zee het klitteband losrukte.

Euhm verder zou ik het eigenlijk niet weten Tong uitsteken

Have fun Haha!

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 10:07

Me leren chaps en schoenen wou ik idd thuis laten Clown dat van dat water hebben we gewoon in de trailer... was wel een goeie tip!

Bedankt allemaal

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:10

mijn paard Clown zonder paard zeker geen strandrit Tong uitsteken hoelang wil je de rit houden. Ik bedoel, ik had voor die paar uurtjes ook niets bij me hoor. behalve tel, om de eigenaar te bellen als die me op kon halen en een tasje met camera voor foto's

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 10:14

* Je paard is vrij essentieel om mee te hebben Haha!
* Een zadel en hoofdstel wat in goede staat is
* Een oud shabrakje (het zeewater kan het namelijk aantasten en dat is natuurlijk zonde)
* Zadeltassen zoals hierboven al genoemd kunnen ook handig zijn en anders een klein, licht rugzakje wat dicht op je rug zit en niet klappert.
* Een hoevenkrabber vind ik ook altijd fijn om bij me te hebben. Je weet maar nooit wat er allemaal op het strand ligt.
* Regen- of windjack, ookal is dat met dit weer een beetje overbodig Vork
* rubberen rijlaarzen of chaps.. Je leren laarzen of chaps worden snel aangetast door het zoute water.

en verder natuurlijk rijbroek, cap enz enz

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 14:24

Ja me paard en de trailer neem ik mee Clown haha

Meestal heb ik een klein rugzakje mee als we lang weg blijven, de eigenaar van het paard is gewoon op het strand aanwezig dus telefoon laat k maar in de auto... Ik heb geen idee mss 1,5 uur mss 3 uur, licht denk een beetje eraan hoe ze reageren en of het goed weer is etc!

Vetten jullie je spullen van te voren in of juist naderhand??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:46

ik neem juist Altijd een mobiel mee, als er wat gebeurt kan je snel hulp inschakelen, en ben je niet afhankelijk van anderen.
En ik zelf ga nooit zo diep de zee in , dat je mobiel nat zou worden, want er zitten vaak geulen en kuilen op t strand (eigenlijk), en over je kop vliegen in de zee is geen pretje ( spreek uit ervaring, en nee het was niet in galop of draf, gewoon vanuit stap)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:49

ehm, niks? gewoon paarden zadelen en rijden.
Als het je eerste strandrit is, houdt het galopje rustig of galopeer helemaal niet. Daar heb je gemak van als je vaker op het strand komt..............

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 18:55

We mogen ook niet te ver de zee in, ze zijn er nog nooit geweest en er kunnen plots hevige stromen oid zijn onder water dus vinden we niet echt veilig. Galop zal er wel inzitten denk, we gaan heel vaak buitenrijden en ze zijn goed te houden, om de galop rustig te houden is wel een goed idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:58

Leuk hoor, waar ga je trouwens rijden?

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 19:01

In de buurt van Renesse geloof ik..

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 19:03

een hoevenkrabber, als je op de parkeerplaats loopt en je paard krijgt een steentje krijg je die er niet altijd uit met je hand of een stokje. Een hoevenkrabber is daarom handig, en toch klein om mee te nemen Knipoog

annageerse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:51

Ik rij bijna dagelijk op het strand.
Een paar tips.
Kijk eerst hoe je paard reageerd ze kunnen het best spannend vinden zeker de golven en vliegers!
Ga niet als gelijk een lang stuk hard galoperen, probeer het eerst in draf, zo kun je een spoor maken waar geen kuilen of drijfzand is. Als je omdraaid kun je langs dit spoor veilig galopperen.
En als je de volgende keer nog rustig met je paard het strand op wilt komen, ga dan niet heel veel hard galoperen op een recht stuk, dit vinden de meeste paarden erg leuk en onthouden dit voor de volgende keer!!
Laatste tip informeer naar het tij, bij laag water heb je veel meer goed oppervlak om goed te kunnen rijden, wel zo prettig.
Doe voorzichtig en veel plezier!!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:04

een rugzakje zal ik niet zo snel doen. ik had een keer een rugzakje op maar tijdens de draf hobbeld dat best en ik had zo speciale mini bagpak tast dus had alles helemaal aangesnoerd. maar had alles open geschuurd kon toen echt niks meer op mijn huid verdragen (heb altijd een kettingje op met 4 mini hangertjes en kon 3 dagen niet om, geen sjaal of jas met hoge hals) dus ik raad je dat niet aan neem liever zadeltassen mee of iets anders waar je spulletje in kan doen weet niet of je nog een punt hebt waar je afentoe weer naar terug kan keren want dan hoe je eignelijk niet veel spullen tijdens het rijden mee te nemen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:05

neem in iedergeval een halstertouw mee of iets anders waar je je paard aan kan beethouden naast het hoofdstel als je een keer afstapt of als er een keer was misgaat.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:07

[quote="LindaLinda"]Percies, ik ga binnenkort met de paarden naar het strand, maar wat moet ik absoluut niet vergeten en wat moet ik vooral wel of vooral niet aandoen?

Een spellingsboekje om te zien hoe je strandrit schrijft Haha!

Verder heel veel plezier aan het strand gewenst !! Ik hoop dat je mooi weer krijgt.

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 17:09

Haha dat was niet de reactie waar ik om gevraagd had.. Ik heb dyslexie en ik heb het over het hoofd gezien, je bent trouwens de eerste die het opmerkt Knipoog

Ik hoop ook op mooi weer. De rugtas laat ik denk ik thuis, want de eigenaar is op het strand en omdat het de eerste keer is zullen we redelijk dicht bij hun in de buurt blijven!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:24

zonnebrandcreme kan ook handig zijn, niet alleen voor jezelf, ook voor je paard als het en gevoelige neus heeft. afhankelijk van delengte van de rit kan je uiteraard het beste smeren voor je gaat rijden Knipoog

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 10:29

Met dit weer is dat niet nodig vrees ik Nagelbijten / Gniffelen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:19

Mobieltje en maak een adres kokertje met tel nummers aan het hoofdstel. Als je dan je paard moet loslaten kan de vinder je in elk geval bellen.

Let verder op je ondergrond, niet alleen voor drijfzand, maar ook het hele mulle zand wat je wel eens tegenkomt. Als je paard dat niet gewend is en je gaat er te hard en te lang doorheen heb je heel makkelijk een peesblessure te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:58

ik denk dat ik zondag een regenjas mee ga nemen Hyper!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:05

je mag vanaf 1mei tussen 9uur smorgens en 19.00uur s'avonds toch niet meer op het strand?of ga je daarna? ik ben 30 april geweest en heb daarna mijn spullen allemaal schoongemaakt en ingevet veel plezier succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 19:21

bij ons mag je vanaf 16 (of 19) mei niet meer op t strand..na de strandopening, dus laatste keer voorlopig, en in die tussentijd rij ik altijd s avonds na zeven uur.. ( behalve als t 30 graden is, handdoekjes rijden hou ik niet van)

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 19:37

Ja het is tot 16 mei dus het is het laatste weekend, ik denk ook dat ik me regenjas mee moet nemen Haha!

Dat telefoon nummer aan het hoofdstel is een goeie!