Schooien!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbey

Schooien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 21:29

Nou is mijn bijrijdpaard een flinke schooiert.. Clown
Gaat hij met z'n voet schrapen..
Zeg regelmatig met hoge stem dat hij moet kappen, als hij doorgaat een tikje op zijn neus.. (Zacht)
Maar krijg het niet stil..

StalNollie

Re: Schooien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:38

pak een zweepje erbij en tik een keer op het been waarmee hij kapt en vooral niet expres met eten voor hem gaan staan.
en geef hem niet te vaak wat extra's want dan gaan ze schooien.

en als hij schooit juist niks geven. dan tik geven en als hij 5 min niet schraapt met zijn voet kun je hem belonen maar niet belonen als je hem een tik geeft en hij houdt stil dan moet je niet gelijk belonen.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:43

Alleen nog maar iets geven in zijn bak en daar heel consequent in zijn dat weet hij snel genoeg en dan zal hij er buiten zijn stal ook niet meer om zeuren.
Ik reed er vroeger ook een die op een gegeven moment zelfs van vreemde mensen die hem even wilde aaien, jassen ging proberen te slopen, hoogst irritant.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:56

Ik heb eens gelezen dat je schrapen het beste kan negeren, omdat ze dan aandacht willen en zelfs blij zijn met negatieve aandacht... weet alleen niet of dat echt zo is Knipoog

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:01

Ik zou hem alleen nog maar voeren in zijn voerbak, en tussendoor niets geven.. En als hij dan een keer zo aanhet schooien is hem goed laten schikken...
Succes!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:03

Is het echt schooien of ook aandacht vragen? Als het schooien is, schrapen corrigeren, als het aandacht vragen is, schrapen negeren.

Snoep en voer alleen in de voerbak, niet meer uit de hand.

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:01

Mijn paard doet het niet vaak en als hij het doet is het aandacht-trekkerij en ongeduld. Als ik mijn stem verhef stopt hij bijna altijd direkt. De twee keer dat hij niet stopte heb ik iets zachts en kleins gepakt en naar zijn voorbenen/voeten gegooid. Hij stond heel beduusd te kijken en stopte meteen. Ik weet niet of het 'volgens het boekje' is, maar aangezien hij niet flipt als ik dit doe vind ik het bij hem wel een effectieve methode. Het maakt mij niet zoveel uit waarom hij het doet, ik vind het gewoon een heel vervelende rotgewoonte en ik wil het gewoon niet hebben. Hij houdt niet van mijn 'grapje' en begreep na twee keer dat er na mijn stemverheffing iets anders volgt en sindsdien hoeft er niets anders meer te volgen. We begrijpen elkaar. Als hij stilstaat ook als ik weg loop beloon ik hem regelmatig met mijn stem. Hij wordt daar vrolijk van, schraapt niet meer en zo zijn we beiden tevreden.