KiWiKo schreef:ga zelf eens in de trailer staan en laat de chauffeur rijden zoals deze altijd rijd.
Eerlijk gezegt zijn we nooit verder gekomen dan onze oprijlaan af, want mevrouw heeft de trailer dan al levensgevaarlijk aan het stuiteren... Dus aan het rijgedrag van de chauffeur kan het niet liggen
Nicky2 schreef:verdoven is niet echt aan te raden, aangezien paarden dan om kunnen vallen en zich ernstig kunnen beschadigen. Ik zou in dit geval een prof inhuren, aangezien het echt gevaarlijk is. Ik heb bij mijn paard Petra Vlasbom van
http://www.2moons.nl laten komen en ze is echt goed!
Veel succes er nog mee he!
Ja, daar zat ik ook al te denken, dat ze dan misschien omvallen. Dan misschien matrassen langs de muur? Ik heb er ook al een keer een proffesionele mensen bij gehad (hebben ook een hele goede naam) maar die wouden er niet aan beginnen (kun je nagaan
)
JessicaD88 schreef:Het kan misschien zijn dat ze moeite heeft haar balans te vinden/houden. Een 1,5 paard trailer is voor een paard onstabiel, omdat ze veel ruimte heeft. Ik zou zeggen probeer van die hele dikke zijkussens te plaasten in de trailer, zodat ze in de bochten en met optrekken ect. er tegenaan kan leunen. Dan heeft ze zeg maar evenveel ruimte als in een 1 of 2 paard trailer.
Dit ga ik maar eens proberen, niet geschoten altijd mis, niet waar
ikke schreef:Wat doet ze op een vrachtwagen? HET verschil is dat een vrachtwagen veel stabieler is (ik bedoel hier ECHTE vrachtwagens, 12 ton of zo, niet die wanna-bee dingen voor B-rijbewijs). Zelfs mijn 5-tonnertje blijft redelijk stabiel als een paard gaat staan dansen en springen, maar zo'n 12-tonner krijgen ze echt nauwelijks in beweging, bovendien bewegen die zelf ook minder, waardoor je een stabielere rit krijgt voor het paard.
Wij zijn helaas niet in het bezit van een vrachtwagen, en ze is ook nog nooit op een vrachtwagen geweest. Kijk, ze heeft ook een vrij slechte naam in de buurt (dus we kunnen er ook niet eentje lenen van iemand).
Ik moet echt even benadrukken, we hebben zowat alles al geprobeert. We zijn ten einde raad! We hebben de lieve manier al geprobeert, we hebben de vervelende manier al geprobeert, we hebben al iemand er in laten staan tijdens te reis... Niks lijkt te helpen
Heeft er dan niemand zo'n soortgelijke ervaring meegemaakt??