Zaterdag ochtend ging om 7.00 de wekker maar we waren zo lui dat we tot half 8 bleven liggen en toen moest ik echt gaan haasten.
Om 8 uur mijn nichtje en haar vriendinnetje opgepikt en op naar stal.
We hadden de afgelopen weken wel geoefend met haar pony in de trailer te krijgen en onze record tijd was een half uur dus ik had 3 kwartier gerekend om dat kreng te laden.
Je raad het al stomme beest liep er in 1 keer in

Op weg naar de ark (Apeldoorns Kampioenschappen)onderweg naar het hoofdterein kwamen we mega veel bekenden tegen en zowaar ook bokkers Marjo en Ruiterinrust.
marjo was meteen heel vrolijk RIR reed stug door en zei niets terug (later zei ie dat ie te verlegen was maar volgens ons is het gewoon een eikel

Na een rondje ponyringen etc.
hebben we Emma (de pony) uit de trailer gehaald en ging het Vriendinnetje losrijden.
Dat ging redelijk.
vervolgens mocht mijn Nichtje en dat ging vond ik een stuk beter.
Het vriendinnetje had 154 en mijn nichtje 150voor de eerste keer niet slecht.
Helaas zijn beiden te groot voor de pony geworden dus wie weet volgend jaar op Lodewijk?
Tussen door nog een paar bokkers gemeet die zelf een verslag mogen schrijven!Ik ging Lodewijk halen en Assie en Nienke gingen even mee.
Toen we terug kwamen snel naar het zusje van Anouk gesjeest want die deed ook mee en die geef ik ook les.
Op haar zoeff shetlander (die van Janneke is) ging het echt heel erg leuk en ze was 2de met 160 punten!!
weer terug naar de trailers om Lodewijk te zadelen.
Dankzij supergroom karin en opperplastronknupmeester naz zag alles er super uit totdat we tijdens het losrijden een vreselijke wolkbreuk kregen

die totaan het einde van mijn proef duurde.
Begion van de proef ging wat rommelig ik vond zelf dat ik scheef binnenkwam en ik had moeite om 'm rond te houden maar had toch een 7?
vervolgens de middendraf met een beetje glipwerk op de X zodat ie in galop verder ging een 3 terrecht had wel een 2 mogen zijn.
daarna ging het 'gewoontjes' 6jes en 5jes tot de keertwending wat ie bij de eerste keertwending deed weet ik niet wel dat het geen keertwending was

nouja weer een 2.
De 7ens voor de galop en de uitgestrekte draf konden hier niet meer tegen op en toen ie ook nog uit de contrasprong was het helemaal over.
Toch nog 2de met 147 -2 maar waar die -2 voor was geen idee.
Daarna naar de parade en we waren uiteindelijk om kwart over 8 thuis en toen kwamen we nog trailers van manege koopman tegen die nog een lading paarden ging halen.
pfff ik was dolblij met de warme douche.
Helaas zijn mijn bandage's, dekje en ook mijn mooie nieuwe rijbroek niet meer schoon te krijgen met al die blubber dus dat is wel even balen...

Op naar volgend jaar en ik ga nu de foto's op ITP zetten