Mannelijke jury's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Mannelijke jury's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 17:22

Het klinkt misschien raar, maar zijn mannelijke jury's strenger ofzo?
Ik heb nu 2 keer een man gehad als jury met bagger punten, de proef ging dan wel niet lekker maar zo laag als dit klopt dan ook weer niet.
Bij mijn vorige wedstrijd was er iemand met een 5 voor de verzorging omdat ze oortjes niet waren uitgeknipt. (wederom mannelijke jury).
De galop van mijn pony is echt zn beste gang en ik krijg hier altijd minstens een 7 voor. (2 keer zelfs een 8) en bij de laatste mannelijke jury een 5 Verward terwijl hij gewoon zo galopeerde als altijd..
M'n pony is bang voor mannen, ik denk dat ik dat ook ga worden Clown

Isabella_

Re: Mannelijke jury's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:25

Ik niet ik had pas een man en die was beter dan die vrouw want van die man had ik een winstpunt...

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:28

Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad met die 2 jury's, wij hebben er hier ook een paar die berucht zijn, mannen en vrouwen Knipoog bij sommigen gaan de mensen meteen weer naar huis als ze horen dat die jureert.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 17:33

sjorsie schreef:
Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad met die 2 jury's, wij hebben er hier ook een paar die berucht zijn, mannen en vrouwen Knipoog bij sommigen gaan de mensen meteen weer naar huis als ze horen dat die jureert.

Ik heb idd wel 2 favoriet Ja Die geven elke keer commentaar waar ik echt wat aan heb en wat ook echt klopt Lachen Maar weg gaan als er een man is, nee..

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:04

Bij de wat jongere heren wel. Die van de oude stempel minder. Die zien op de 1 of andere manier toch beter of het paard correct gereden wordt. Die durven 3 en te geven, maar ook net zo makkelijk een 8. Bij de jongere heren krijg ik soms het idee dat de meeste trek en pluk werk bovenaan komen.
En veel 5en en 6en. Nooit echt uitschieters als iets heel goed gaat of iets heel slecht

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 07:46

Ik denk niet dat het al dan niet streng of in je eigen ogen onrechtvaardig jureren ook maar iets te maken heeft met het man of vrouw zijn. Je hebt gewoon wat strengere en juist wat mildere juryleden, maar dat is zowel bij de mannen als de vrouwen aan de orde.

Ik heb afgelopen weekend voor het eerst sinds lange tijd een mannelijk jurylid gehad bij mijn proeven.
Ik was prima tevreden over de punten die hij gaf (logisch als je 3 winstpunten rijdt denk ik) en hij was gewoon heel reëel vond ik, ook bij de andere deelnemers werd er gewoon objectief gepunt voor mijn gevoel.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 07:55

Ja hoor bij de dames zul je ook strengere jury's hebben en jury's die niet weten wat jureren

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 07:58

Ik denk dat jij gewoon 2x pech hebt gehad.
Want ik heb ook wel eens mannen gehad en dan reed ik een bagger proef en dan had ik ook een wp dus het maakt niet uit of je man of vrouw hebt Tong uitsteken

CARLIJN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 09:55

ik krijg door mannen meestal hoger gepunt Haha!
dus ik denk dat jij net pech hebt gehad.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:35

Ik heb ook een paar keer een man gehad maar geen verschil gemerkt Knipoog

fuurtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:48

ik heb bij oudere mannen bijna altijd slechtere punten dan als ik een vrouw als jury heb

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 12:55

fuurtjuh schreef:
ik heb bij oudere mannen bijna altijd slechtere punten dan als ik een vrouw als jury heb

Toch iemand die hetzelfde heeft als ik Lachen

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 13:48

WinBinChes schreef:
Bij de wat jongere heren wel. Die van de oude stempel minder. Die zien op de 1 of andere manier toch beter of het paard correct gereden wordt. Die durven 3 en te geven, maar ook net zo makkelijk een 8. Bij de jongere heren krijg ik soms het idee dat de meeste trek en pluk werk bovenaan komen.
En veel 5en en 6en. Nooit echt uitschieters als iets heel goed gaat of iets heel slecht

Hmm.. ik vind juist het tegenovergestelde... Veel jongere juryleden hebben meer kijk op de huidige manier van rijden en weten dit ook te beoordelen. Dat 5je 6je verhaal is gewoon een kwestie van beter rijden!

Ik heb zelf niet het idee dat ik hoger of lager jureer dan mijn vrouwelijke collega's.. sterker nog: we zitten vaak wel op één lijn. En juryleden die uberhaubt niet kunnen punten zullen er altijd wel blijven.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 13:50

Ik heb niet het idee dat mannen strenger zijn, zeker niet. Ze punten gewoon hetzelfde als hun vrouwelijke collega's. Ik merk wel dat sommige mannelijke jury's nogal vatbaar zijn voor glimlachende dames Haha! Maar of dat ook in de scores doortelt?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:12

erleyne schreef:
Ik merk wel dat sommige mannelijke jury's nogal vatbaar zijn voor glimlachende dames Haha! Maar of dat ook in de scores doortelt?

.... Haha!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 16:31

Ik heb vaak het idee dat ik bij 'oudere mannen' in een hoger tempo moet rijden. Als ik dat doe zit ik hoger in de punten (ook al stuiter ik er aan alle kanten zowat af) dan bij vrouwelijke jury's die het dan juist overhaast vinden. Als ik de stelregel man is hoger tempo aanhou dan zit ik vaak wel ok met de punten.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 07:53

GeJe schreef:
WinBinChes schreef:

Hmm.. ik vind juist het tegenovergestelde... Veel jongere juryleden hebben meer kijk op de huidige manier van rijden en weten dit ook te beoordelen. Dat 5je 6je verhaal is gewoon een kwestie van beter rijden!

Ik heb zelf niet het idee dat ik hoger of lager jureer dan mijn vrouwelijke collega's.. sterker nog: we zitten vaak wel op één lijn. En juryleden die uberhaubt niet kunnen punten zullen er altijd wel blijven.

Of beter jureren. Ik heb wel eens jury's gehad die erg verschillend jureren. Sommige durven geen uitschieters te geven. Ik heb liever een 3 als ik op een ander onderdeel wat wel goed gaat ook daar zo op beroordeelt wordt.

Wat is het huidige rijden dan? Paardrijden is nog net zo als 20 jaar geleden. Daar zal ook het probleem zitten. Een paard hoort niet alla pavo cub door de baan te gaan. Netjes en correct moet het paard voorgesteld worden. Daar wil ik dan ook naar beoordeelt worden. Niet of mijn paard van voren wel vriendelijk zwaait.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 07:54

erleyne schreef:
Ik heb niet het idee dat mannen strenger zijn, zeker niet. Ze punten gewoon hetzelfde als hun vrouwelijke collega's. Ik merk wel dat sommige mannelijke jury's nogal vatbaar zijn voor glimlachende dames Haha! Maar of dat ook in de scores doortelt?

Ik merk weinig verschil in mannen of vrouwen. Eerder in de oude en nieuwe garde.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 07:57

Dat heb ik dus helemaal niet. Nou rijd ik op het moment ook echt een zesjes paard ( ik kan hem in ieder geval niet voor een 7 voorstellen, dat ligt natuurlijk ook aan mij ). Ik rijd bij iedereen wel de punten die ik verwacht, soms wat meer, soms wat minder. Echte uitschieters heb ik nog niet meegemaakt ( rijd nu weer net 2 jaar wedstrijden, daarvoor was het al wel 10 jaar geleden). Maar ik rijd ook maar erg weinig proefjes ( 1 x per 2 maanden ), dus misschien dat ik toevallig altijd bij de goede terecht kom.

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:03

ik had een keer 188 punten van een oudere man, en het klopte wat hij als commentaar had gegeven, ik denk dat je dus gewoon pech zult hebben,

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 08:04

WinBinChes schreef:
erleyne schreef:

Ik merk weinig verschil in mannen of vrouwen. Eerder in de oude en nieuwe garde.

idd ik ook! Ja

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:57

Haah, geef mij ook maar een man!! die vrouwen kunnen soms pas aan je kop zeuren!

Vanitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:03

Die mannen zijn streng!, maar die vrouwen zeuren heel vaak aan je kop, maar je leert er wel van zie het niet alleen maar negatief!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:05

Brittiejj schreef:
Die mannen zijn streng!, maar die vrouwen zeuren heel vaak aan je kop, maar je leert er wel van zie het niet alleen maar negatief!

daar heb je gelijk in, volgensmij letten ze ook op verschillende dingen, het presize werk Tong uitsteken