schade aan trailer, veroorzaker laat het afweten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

schade aan trailer, veroorzaker laat het afweten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 17:05

even in het kort,
iemand heeft een bepaalde periode mijn trailer mogen lenen en heeft er ook diverse keren gebruik van gemaakt. ik heb niet na elk gebruik gecontroleerd of alles nog oké was. nu bleek voor de laatste keer dat ze hem wilde gebruiken, dat er schade was aan het dak. destijds leek het alsof ze akkoord ging met het verhalen van de schade en kon ik dit indienen bij hun.

het is uiteindelijk een heel verhaal, maar ze trekken nu mijn woorden in twijfel, terwijl ik 100% weet dat ik in mijn recht sta. ik heb toen ook foto's gemaakt, want de haren van haar paard hingen in de schade. haar verzekering vroeg mij mijn verhaal op papier te zetten. dit heb ik gedaan maar ze willen de schade niet uitkeren, omdat ik geen overtuigend bewijs heb. de persoon in kwestie hangt, zoals in mailwisseling bleek en uit het antwoord van de verzekeraar, verschillende verhalen op die absoluut niet kloppen.

wat kan ik hier mee? ik heb rechtsbijstand, maar zijn er meerdere opties om mijn recht te halen?

Ytjuuuh

Re: schade aan trailer, veroorzaker laat het afweten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:12

Jakkes altijd dat rottige gedoe... Ik denk dat je hier niet veel aan kunt doen, je hebt natuurlijk wel gelijk en je hebt foto's, maar een rechtzaak kost heel erg veel tijd en geld.. Heb je de afspraken met die mensen op papier gezet? Misschien dat je dan nog iets kunt beginnen.

Maar ja, ik weet niet precies hoe erg de schade is enzo. Ik zou eerst de kosten van het reparen van de trailer afwegen tegen de rechtzaak. En als je wel een rechtzaak begint, neem dan een paardenadvocaat (die hebben er verstand van). Een rechtbijstandverzekering neemt gewoon een beschikbare advocaat, die vaak niet weet hoe het paardenwereldje in elkaar zit... Sterkte ermee! Ach gut

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 17:34

bedankt voor je antwoorden Ja

er waren idd geen afspraken op papier gezet, kwestie van goed vertrouwen hè? Ja
het schadebedrag weet ik inmiddels, da's niet zo hele hoog, €170,- en dan laat ik het ook nog door de buurman de polyester reparateur doen. als het bij een garage oid was, dan was het bedrag veel hoger geweest.

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:59

Dan zou ik het gewoon laten maken. Met een rechtzaak ben je waarschijnlijk duurder uit.. Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 19:35

dat is inderdaad de gemakkelijkste én minst bevredigende oplossing Ja

zijn er nog meer mensen met ideeën of tips?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:37

probeer het WAARBORGFONDS eens te benaderen
misschien kunnen die iets voor je doen (weet alleen dat het lang duurt)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 20:05

het waarborgfonds, dat is er inderdaad ook nog. maar buiten de betaling gaat het mij er ook vooral om dat ze verantwoording nemen voor wat er gebeurd is.

ik heb in principe hun geld niet nodig om dit te betalen, daar gaat het mij ook niet om. het vervelende is alleen dat ik best nog wat vragen heb, en ook heb gesteld aan haar, maar ze antwoord mijn mail niet meer. ik bedoel, per ongeluk schade veroorzaken (want dat is het zeker), beide partijen de ogen in de kontzak gehad... ik snap niet waarom ze de verantwoording hiervoor niet nemen? haar verzekeringsmaatschappij maakt zich er imo ook wat gemakkelijk van af, daar ben ik nog niet klaar mee hoor. Lachen

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:44

banketstaaf hoor pel ,Leen je je trailler uit "uit goed vertrouwen"....
Weet je niet waar zij woont om alsnog even te kunnen praten daarover ?....

xxBiancaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 11:43

Nou hier ben je lekker mee, leen je in goed vertrouwen je trailler uit, en dan heb je dit.
Je kent haar vast, anders leen je je trailler niet uit neem ik aan.
Kun je niet een keer bij haar langs gaan, om haar persoonlijk eens te vragen wat de bedoeling nou is.
snap ook niet dat ze er zo moeilijk over doet, ze moest al lang blij zijn dat ze je trailler mocht lenen.
Succes ermee

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 12:51

natuurlijk weet ik waar ze woont en ik zou bij haar langs kunnen gaan. Alleen denk ik, dat wanneer ze mijn e-mails niet beantwoord, ze het ook niet op prijs stelt dat ik bij haar langs zou gaan voor een gesprek. Anders had ze me vast wel uitgenodigd? Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:54

Flurk schreef:
probeer het WAARBORGFONDS eens te benaderen
misschien kunnen die iets voor je doen (weet alleen dat het lang duurt)

Die doen alleen wat als er aan een motorvoertuig schade aangebracht is door een ander motorvoertuig (en de dader is niet bekend).

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:57

Als het overduidelijk is dat die schade door hun (paard) aangericht is, of tijdens dat zij hem te leen hadden, vind ik het schandalig dat ze niet betalen (of de verzekering laten betalen, maar die geeft dus niet thuis).

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 13:41

nee het verhaal ligt iets ingewikkelder. ik ben in gebreke gebleven door niet na elk gebruik te controleren, dus weet niet wanneer het is aangebracht. Ik weet niet of de eigenaresse van het paard zelf wel alles goed heeft gecontroleerd, ze zei van niet toen ik het destijds liet zien.

haar verzekering wil niet uitkeren omdat ze op haar verhaal haar niet aansprakelijk achten terwijl ik weet dat het vol onwaarheden zit en ik 100% in mijn recht sta.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:06

Nou dan zou ik het fijn oplossen door allebei de helft te betalen en je trailer nooit meer uit te lenen.

Merlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 14:19

In jouw geval zou ik toch bij haar langs gaan, mailtjes niet beantwoorden is veel makkelijker dan recht in iemands gezicht staan te liegen. De kosten zijn het niet, maar het is geen manier en ik zou ook proberen mijn schade te verhalen.
Nu weet ik ook weer waarom ik mijn trailer alleen uitleen mèt chauffeur en dat ben ik Clown .

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:54

IKbenEllen schreef:
Nou dan zou ik het fijn oplossen door allebei de helft te betalen en je trailer nooit meer uit te lenen.

Idd ook een oplossing ,Maare als je hubbie mee gaat met je ?

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:56

Ik zou rechtsbijstand inschakelen om te kijken hoe sterk je hierin staat. Zou het niet over m'n kant laten gaan hoor.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 17:05

oh die heb ik niet nodig, ook niet ter geestelijke ondersteuning chas!

Ellen, ik verlies gelukkig niet mijn vertrouwen in de hele mensheid Knipoog

bedankt voor jullie tips Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:08

Ik zou idd ook de rechtsbijstand inschakelen
Ook al gaat het niet om een te hoog bedrag
Je hebt je trailer heel mee gegeven en nu is hij stuk, lijkt mij toch genoeg bewijs?
En het schrikken van een brief van een advocaat geeft misschien genoeg reden om de schade te betalen Lachen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:26

ik vind het zowiezo erg flauw. ze kan het toch gewoon door haar verzekering laten betalen? heeft ze hooguit 50 euro eigen risico ofzo....

probeert het door te dreigen met rechtsbijstand, een andere oplossing zou ik zo ook niet weten...

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:36

Wij hebben t ook een x aan de hand gehad met dat wieltje aan de trailer. AL kwamen wij de dag erna erachter. Ze ontkenden het maar uiteindelijk hebben ze het toch vervangen.
Anders zou ik er de rechtbijstand toch wel op af sturen.
Nu lenen wij hem ook niet meer uit... heb t een paar x gedaan en een paar x een minder fijn gevoel aan over gehouden.
Als t niet anders kan dan rijden we wel voor iemand maar geven hem niet meer mee.
Iig succes!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 17:38

Jellie schreef:
Wij hebben t ook een x aan de hand gehad met dat wieltje aan de trailer. AL kwamen wij de dag erna erachter. Ze ontkenden het maar uiteindelijk hebben ze het toch vervangen.
Anders zou ik er de rechtbijstand toch wel op af sturen.
Nu lenen wij hem ook niet meer uit... heb t een paar x gedaan en een paar x een minder fijn gevoel aan over gehouden.
(andere x veel te laat terug bezorgd, toen we gingen verhuizen en hem nodig hadden en ook dat hij niet goed op slot weggezet was enz..)
Als t niet anders kan dan rijden we wel voor iemand maar geven hem niet meer mee.
Iig succes!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 19:57

RK, hij was niet heel. er zat een oude, gerepareerde scheur in het dak die wat open ging. nu zitten er dus grotere scheuren op dezelfde plek. alleen idd niet door één van mijn paarden veroorzaakt nee. Lachen

ze had meteen moeten zeggen dat ze twijfelde aan het geheel, dan had ze de trailer niet nog een keer meegekregen om het paard naar zijn nieuwe stal te brengen.
en had dit niet zoveel tijd en energie hoeven kosten, wat me tot nu toe niks heeft opgeleverd behalve een vervelend gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:47

mmm, als het niet heel was wordt het denk ik wel moeilijker te bewijzen.

Om eerlijk te zijn leen ik de trailer ook echt alleen in noodgevallen uit.
Te vaak van deze dingen gehoord bij andere mensen.
Als er wat is zijn ze ineens niet meer thuis
Hoe onbeschoft kun je zijn...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 21:11

Pellie schreef:
natuurlijk weet ik waar ze woont en ik zou bij haar langs kunnen gaan. Alleen denk ik, dat wanneer ze mijn e-mails niet beantwoord, ze het ook niet op prijs stelt dat ik bij haar langs zou gaan voor een gesprek. Anders had ze me vast wel uitgenodigd? Lachen

Ik zou gewoon heen gaan als ik jou was