Gek van gras.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Winx

Gek van gras.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 15:57

Mijn pony staat sinds ongeveer een week dag en nacht op een best kort weiland, maar nu heb ik een probleem, want op wei is ze rustig, maar wil ik haar longeren of rijden in de bak is ze gek en laat ik haar los helemaal rennen, bokken enz. Ze heeft dus te veel energie maar hoe kan dit ze staat gewoon in de wei? en zijn er meer van zulke pony's?

M_C_Design

Re: Gek van gras.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:58

voer je ook brok, mueslie oid bij?
dat zou dan daaraan kunnen liggen.
en hoevaak berijd/longeer je je pony?

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 16:01

Nee ik voer haar niks bij, en ik geef haar bijna iedere dag bewegingen rijd niet lang en intensief vanwege haar gedrag en leeftijd. Maar ik rijd 1x in de 2 dagen en de andere longeer ik of gooi ik haar los in de bak en mag ze lekker uitrazen maar het blijft.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:05

Mijn 3-jarige kan ook zo gek zijn als een deur. Hij staat op een enorm stuk land en rent en speelt heel veel met de anderen. Hij kan soms echt veel energie hebben, vooral als ik een paar dagen wat minder met hem bezig geweest ben (hij is nog niet ingereden). Ik laat hem dan gewoon even uitrazen tijdens het los werken en na een tijdje is het dan meestal wel weer over.
Soms is het het voer of het weer of gewoon even gekkigheid in hun hoofd. Het ene paard heeft meer energie dan het andere paard pf het is gewoon een karaktertrek e.d.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:08

Als ze dat razen niet doet als jij er opzit is het toch goed?

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 16:12

Jawel dat ze dus ook als ik er opzit en dan heel gespannen want ze heeft teveel energie.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:15

Laat d'r dan eerst even los in de bak om haar energie kwijt te raken en ga daarna pas rijden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:44

Ik denk niet dat ze gespannen is van het teveel aan energie. Hoe oud is ze? Hoe lang heb je haar al, en door wie is ze ingereden?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:15

Als ze dat ook doet als je gaat rijden, is er vast iets meer aan de hand. Heeft ze nergens last van? Is ze echt altijd zo en al langere tijd?

Die van mij is af en toe gewoon heel fris, maar over het algemeen gaat het om 2 rondjes rennen en dan pakt 'ie de normale training gewoon weer op, hoor. Hij is trouwens nog niet ingereden voor alle duidelijkheid.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 20:56

Ze is 4 jaar dus nog wel jong, dus snap dat ze druk is, ik heb haar sinds de voorjaarsvakantie, begin maart. Gekocht van een handelaar en ik merk wel dat ze niet goed aangepakt is eerder in alles wat ik met haar doe. En ze is laatst gekeurd en mijn instructrice heeft na de les laatst ook naar haar rug gekeken maar die zat niet vast. want in de les was ze hoteldebotel, het lijkt angst in haar lichaam, maar haar ogen zeggen streken dus ik begin wel beetje raar te vindne.