Paard verzekeren boven de 16 jaar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

Paard verzekeren boven de 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 14:40

Ik ben aan het rondkijken voor een basisverzekering voor mijn 17 jarige paard. Maar nu zie ik in bijna elke voorwaarde dat ze geen paarden aannemen van 16 jaar en ouder. Weet iemand een verzekering die paarden dekt boven de 16?

MSQuincyTE

Re: Paard verzekeren boven de 16 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 02:09

Dat zou ik niet doen als ik jou was open een spaarrekening en stort daar geld op voor je paard

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 18:23

Zo dacht ik er ook altijd over (en zo heb ik het ook altijd gedaan, dus heb wel wat achter de hand) maar ik heb verschillende voorwaarden bekeken en verschillende mensen gesproken, en het schijnt toch lucratief te zijn als je alleen een basis verzekering neemt, voor dood (bij interpolis ook bij noodzakelijk doden) of ongeval.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:25

valt niet te verzekeren

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 18:26

Interpolis paardenverzekeringen bestaat niet meer, dat is overgenomen door een andere maatschappij. Daar zou ik nog even goed naar kijken als ik jou was. Er was een heleboel om te doen hier op bokt. Ik weet niet meer door wie ze zijn overgenomen, dacht amev maar pin me er niet op vast. De prijzen waren in ieder geval voor een jaar vast, maar daarna weet je het nooit. En er zat wel een flink prijsverschil tussen Interpolis en de nieuwe verzekeraar.

Maar goed dat was je vraag niet. Ik zou als ik jou was ook een spaarrekening openen. Niet voor niets zijn paarden boven de 16 moeilijk verzekerbaar. Daarbij denk ik dat het ook de moeite niet is voor de waarde die je paard heeft op deze leeftijd. Dat zal toch flink verschillen met een jong paard. Dat geld heb je dan zo bij elkaar gespaard om eventueel een nieuw paard te kopen.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 18:54

Opzich is het geen probleem hoor, ik heb altijd gespaard en kan als het moet een paard weer kopen (moet er nu nog niet aan denken natuurlijk) Maar mocht ik met een volgend paard wel een verzekering willen afsluiten, dan is dat het verzekeren wel waard toch? We hebben het dan over een paard onder de 10 met een waarde van ongeveer 3500 euro.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 23:45

Een paard onder de 10 jaar kun je inderdaad wel verzekeren

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 10:59

Interpolis is inderdaad gestopt met paardenverzekeringen.
Het is overgenomen met Equine Risk.
http://www.uwpaardverzekeren.nl/

Dit staat op de site van Equine Risk:

Citaat:
» Tot welke leeftijd kan ik een paard verzekeren?
U kunt een paard of pony verzekeren wanneer het dier jonger dan 16 jaar is. Daarna is het helaas niet meer mogelijk om een dier nog op te nemen in de verzekering. Dit heeft alles te maken met het feit dat een verzekeraar een onvoorziene gebeurtenis kan verzekeren. Als een dier ouder is dan 16 jaar dan is de kans dat het dier door ouderdom komt te overlijden niet meer een relevant onderdeel van die onvoorziene gebeurtenis. Het is dan

Ik denk ook dat het heel moeilijk wordt om je paard nog te kunnen verzekeren.
Volgens mij hanteren de verzekeringen allemaal de grens van 16 jaar