Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

brittiejj schreef:VeryWell schreef:Alles wat ze vragen hoeft nog niet 100% bevestigd te zijn, maar het moet wel te zien zijn en ze kijken of het paard er aanleg voor heeft. Wel ontzettend leuk hoor om eens op een andere manier beoordeelt te worden. Hele ervaring!
Dit wou ik net zeggen en ben het hiermee eens dus!
Sanniejj schreef:Opzich wel leuk, maar IK denk dat sommige mensen dan hun paard op 2/2,5 zadelmak maken om daaraan mee te doen,
Mahitri schreef:Het heeft totaal geen nut om je paard dan eerder in te rijden omdat je paard wordt beoordeeld op zijn aanleg en dat heeft niks te maken met de leeftijd waarop het paard ingereden is.
Als je de punten leest zie je ook dat er gekeken wordt naar de mogelijkheden van het paard.
Zoals al eerder gezegd werd hoeft je paard niet perfect te lopen. De jury kan aan jouw paard zien of het aanleg heeft voor de dressuur, ook als het nog niet volledig in balans loopt.
Citaat:Zo zou het moeten zijn, maar echter is het niet zo. Een verder doorgereden paard kan je veel aparter laten draven waardoor het er allemaal een stuk spectaculairder uit ziet. Helaas kijkt de jury daar meestal niet doorheen.
Mahitri schreef:Citaat:Zo zou het moeten zijn, maar echter is het niet zo. Een verder doorgereden paard kan je veel aparter laten draven waardoor het er allemaal een stuk spectaculairder uit ziet. Helaas kijkt de jury daar meestal niet doorheen.
Dat ben ik wel een beetje met je eens.
Wat volgens mij vaak het geval is dat er veel broodruiters tussen de deelnemers zitten. Deze rijden vaak al betere paarden en hebben ze ook nog beter voor elkaar. Dan valt jouw paard inderdaad minder op, maar ik ga er toch vanuit dat de jury daar wel door heen prikt (of zou moeten prikken)
Pipo schreef:Zo zou het moeten zijn, maar echter is het niet zo. Een verder doorgereden paard kan je veel aparter laten draven waardoor het er allemaal een stuk spectaculairder uit ziet. Helaas kijkt de jury daar meestal niet doorheen.