Wat is een redelijke prijs voor dit paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Appel321

Wat is een redelijke prijs voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 19:05

Hallo allemaal,

Ik wil misschien een paard gaan kopen maar ik weet niet wat een redelijke prijs is voor het paard dat ik op het oog heb. Het paard is een drie-jarige hengst die licht is aangereden (hij heeft een rem en een stuur meer niet), dit heb ik zelf gedaan en ik heb hier niet voor betaald gekregen dus daar wil ik sowieso niet meer voor betalen. Hij is goed verkeersmak en handmak en gemakkelijk in de omgang. Hij is ongeveer 1.55 groot maar kan nog doorgroeien tot een paard. Hij heeft geen papieren en de afstamming is onbekend. Het is waarschijnlijk een kruising met een trekpaard. Ik ken zijn moeder wel, dit is een hele mooie sportmerrie maar er staat niet officieel bevestigd dat zij de moeder is. De hengst heeft drie goede gangen met een mooi achterbeengebruik. Hij heeft een weinig aansprekend hoofd en ik vind zijn hals ook niet mooi. Het is geen blikvanger of iets dergelijks. De eigenaar wil er 1900 euro voor hebben maar dit vind ik iets aan de hoge kant. Vooral omdat ik hem zelf zadel- en verkeersmak heb gemaakt en zijn afstamming officieel onbekend is. Wat zouden jullie voor dit paard een redelijke prijs vinden? Ik kan eventueel nog foto´s van het paardje neerzetten maar dan moet ik morgen even recente foto´s maken.

Aradis

Re: Wat is een redelijke prijs voor dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 19:19

ik zou er niet meer dan 1500 voor willen betalen Knipoog
vooral omdat hij papierloos is ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:05

1900 is idd wel een beetje aan de hoge kant.
Ik zou ook rond de 1500 denken Lachen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:22

Zonder afstammingsbekendheid én omdat je zijn hoofd en hals niet mooi vind, zou ik er niet meer als 1250 euro voor geven.
Wíl je überhaupt wel een paard wat je geen aansprekend hoofd vind hebben?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:16

1250 tot 1500

punt 1 papierenkwestie
punt twee, jij hebt hem zadeklmak gemaakt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:18

ik zou ook niet meer dasn 1250 betalen,
dit is een redelijke prijs, gezien je hem wss nog moet ruinen, want hengst laten zonder kans op dekhengst te worden vind ik niet nodig, en is voor het dier vaak alleen lastig.

geen papieren, half trekpaard, niet zo mooi, ik zou 1500 er niet voor over hebben, laat staan 1900

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:21

Naja, als ik het zo hoor snap ik uberhaupt al niet waarom je hem wil. als er al zoveel negatieve dingen zijn die je zelf al aangeeft.
maar oke.
Inderdaad, ik zou ook ABSOLUUT niet verder gaan dan 1250. Geen hand vol, maar een land vol.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:22

Hij heeft geen papieren en je vind zijn hoofd en hals niet mooi.Je hebt hem zelf zadelmak gemaakt. Dan vind ik die 1900 wel wat overdreven eerder iets van 1250-1500. Maar weet je zeker dat je een paard wil waarvan je de hoofd en de hals niet mooi vind??

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:27

Inderdaad dat vraag ik me ook af, waarom genoegen nemen met iets wat je 'wel leuk' vind als je ook iets 'super leuk' kunt krijgen?

EveliNero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:34

een paard hoeft toch niet mooi te zijn. zij heeft hem ingereden en heeft dus misschien wel een goede band met het paard, of misschien is hij wel heel lief...

mij lijkt 1900 euro inderdaad een beetje veel geld! zijn de eigenaren niet bereid de prijs omlaag te halen, na alles wat jij voor hun hebt gedaan?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 15:41

Klopt, maar uit d'r verhaal komt het voor mij over alsof ze hem zowiezo niet zo geweldig vind. Ik heb 3 verschillende paarden gehad, en ik ben alle 3 de keren hartstikke verliefd geweest op ze. Daarom zeg ik dat. Ik krijg hier niet het idee dat ze harstikke blij en verliefd is..?? en dán vraag ik me af.. Waarom? er zijn genoeg andere paarden..

Appel321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 20:34

Het is ook een beetje een kwestie van niet genoeg geld. Ik ben het trouwens absoluut met jullie eens met de prijs hoor en heel erg bedankt voor jullie reacties.

haflingertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 07:59

1500 euro is een priema prijs maar niet hoger dat word echt te veel hoor

Jenniferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 08:04

Heb je foto's van de Hengst?

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:17

Kan je een foto plaatsen?
Ongezien vind ik het ook een aardig bedrag.
Waarom wil je hem zo graag hebben als hij toch een aantal mindere punten heeft? Staat hij goed op zijn benen of heeft hij speciaal beslag nodig? En wat wil je met hem gaan doen? 1.55 is nog niet echt groot voor een paardje.
Hier wil je misschien niet aan denken maar kan je hem weer goed verkopen als dat nodig zou zijn? HIj heeft toch een "vreemde " (niet echt spring of dressuur gefokt) afstamming?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 16:46