Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

) En ik denk dat Endure een heel goed middel is. Het is wel heel erg duur, 50 euro per fles, mar dan hoef je het ook maar een keer in 10 dagen tot 2 weken op te sprayen. Dit zou ook helpen tegen dazen

CKR schreef:Ik gebruik Rap weg Gel van Rapide. Werkt heel goed!

hildetc schreef:ik maak het altijd zelf en dat is tot nu toe de beste!!!
nodig:
- knoflook
- citroenella
- azijn
- oude vliegensprayfles
neem een oude vliegensprayfles en doe daar 1 hele versnipperde knoflook in (niet te kleine stukjes anders gaat de spuitdop verstopt. giet daar wat citroenella bij, als ze dat niet meer verkopen flink wat citroensap en vul de fles verder af met natuurazijn. flink schudden en laten staan, hoe langer het staat hoe beter!!!!
spuit het alleen nadat je het paard hebt opgetuigd, want onder het tuig gaat de azijn irriteren.
Een scheut dettol erdoor helpt goed voor dazen. Of hertshoornolie.
dus die niet voor mij!
my_travers schreef:Het is misschien een idee, maar ik lees in je post dat je paard erg last heeft van vliegen bij zijn hoofd. Je kunt hem ook zo'n gordijntje om doen. Doe ik ook altijd en het werkt misschien nog wel beter dan al dat vliegenspul. Ik maak het gewoon vast net boven de frontriem. Misschien een idee
Debbie1906 schreef:Ik ben het meest te spreken over de vliegen/dazen spray van TKC,Genaamt: TKC 100. Ik werk zelf in een ruitersportzaak en mijn klanten adviseer ik ook altijd deze spray en zij zijn er ook tevreden mee.
Voorbeeld van hoe de spray eruit ziet:
http://www.oxer-ruitersport.nl/includes ... &prod=1294