schrapen in trailer.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

schrapen in trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 23:46

hoi

vanavond na wedstrijd liepen we naar de trailer en het leek of mij pony hem aan het afbreken was
zulk stampen en schrapen.
wat bleek haar hooinet was leeg... volgende keer meer meenemen want ze was erg onrustig...

hebben jullie nog tips? en doet jullie paard het ook? en is het niet heel slecht voor de bodem als ze dat weleens doen?
wij hebben een houten bodem. ze doet het dus niet altijd..maar vond het wel vervelend..als we rijden gaat het beter maar met stilstaan zonder hooi dus niet. je ziet in de trailer dat ze gechraapt heeft. krasjes.

groetjes

dolor

Re: schrapen in trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 17:55

mijn paard schraapt ook in de trailer. maar ik heb een bodem van rubber. je kan op de bodem van je trailer een rubbere mat neerleggen, dan beschadigd je bodem niet. je moet deze er wel steed uithalen, omdat je bodem nat kan worden onder mat als je geplast heeft of diarree heeft gehad van de zenuwen, zodat je bodem kan drogen. als je dat niet doet gaat je bodem rotten. voor de rest niet te lang alleen in de trailer laten staan ( daar hou ik zelf sowieso niet van want je weet maar nooit wat er kan gebeuren als je paard bijvoorbeeld in paniek raakt) en zorgen voor voldoende hooi.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 21:25

ja dat voldoende hooi ga ik zeker doen! is ze veel rustiger..

en ze staat er nooit langer dan half uur op.
maar waar haal je zo'n mat en kan je die er zo los in leggen?
bedankt!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:59

Je kunt ook een mat aan de voorstang hangen. Dan kunnen ze niet klauwen. Het is alleen voor jezelf niet zo heel handig met onder de voorstang door gaan. Losliggende matten op de vloer ben ik niet zo kapot van.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 10:49

bij mij werken die losliggende matten op de vloer erg goed. ook andere mensen bij mij op stal zijn er tevreden over. en margreet als die mat gewoon los hangt, dus alleen aan de bovenkant vast zit, kunnen ze als nog klauwen. ze kunnen die mat gewoon naar voren duwen, dus dat helpt niet echt goed.

ik heb de mat gewoon los liggen. dat rubber schuift en glijdt namelijk heel erg moeilijk, dus het is niet erg als ze losliggen.

ik weet niet waar je zo'n mat vandaan haalt. toen ik mijn trailer kocht zaten er al twee lossen matten bij. voor iedere kant 1, want ik heb een tweepaards trailer.