Hoi, Ik heb sinds eergisteren jodphurs en minichaps, maar mijn vraag is: Mag je ook alleen met jodphurs rijden, en rijd dit lekker? Als dat mag, waarom zijn er dan de minichaps?
Ik vind het link om alleen met jophurs te rijden, als je eraf valt heb je alsnog een grote kans om met de flap bij je wreef te blijven hangen in je beugel. Dan kan je net zo goed met oude sportschoenen rijden.
Ik rijd (haast) nooit met alleen jodphurs, ik rijd met jodphurs en chaps wanneer ik ga springen, anders met leren laarzen. Volgens mij kan het wel, heb nog nooit echt linke situaties meegemaakt, maar ik heb vaak dat er velletjes blijven haken achter de beugelriemen (auwie)
Ik rijdt ook met jophurs en chaps want zonder chaps blijf ik met dat flapje van mijn jophur aan de stijgbeugel hangen. En das heel irritant als je eraf valt want dan blijft je voet haken in de buegel. Dat heb ik zelf al meegemaakt.
Het kan, Maar ik doe het eigenlijk niet . Rijd gewoon niet lekker. en al die haren komen op je sok maar het kan wel want er zit een hak onder de jophurs. de chaps zijn bescherming,en tegen het afslijten van je rijbroek
Ja, het kan. Zélf doe ik het eigelijk nooit. Vind het al niet lekker rijden. En wat kiss_lotte ook zegt : de chaps zijn er ook als bescherming en tegen het afslijten van je rijbroek.
jodphurs werden oorspronkelijk gedragen met jodphurbroeken waar dus geen minichaps overheen kunnen dus ja, je kunt absoluut zonder chaps rijden sterker nog, ik doe niet anders(heb een grondige hekel aan laarzen en minichaps ) kan ook met een normale rijbroek , mits de schoenen goed passen
tuurlijk kun je zonder chaps rijden, vooral in de zomer is dat hardstikke fijn. dan is het warm en ga je sneller zweten. dan doe ik mijn chaps ook niet. als het dan weer wat kouder wordt doe ik ze wel aan.