Brief voor verzorger, wat erin?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Siebjuh

Brief voor verzorger, wat erin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 07:41

Ik ga morgen een paar dagen weg, en laat mijn merrie voor de eerste keer achter. Mijn instructrische zorgt voor haar de komende dagen. Nou moet ik even een briefje maken met telefoonnummers(van mij, veearts, hoefsmid, staleigenaar, vriendlief, vader, stalgenoot), voerschema en dergelijk. Wat zouden jullie hier allemaal opzetten?

Sieb

Karin_88

Re: Brief voor verzorger, wat erin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 07:45

Zou ik wel doen, inderdaad, alle nummers, nog even het voerschema (evt) en eraan herinneren als je nog "speciale" dingen doet, zoals benen afspuiten/creme smeren/... er voor de zekerheid opschrijven...

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 08:05

Ik zet er ook altijd op dat de veearts ten alle tijden bij de minste twijfel gebeld mag (en moet) worden, en dat mijn paard altijd naar een kliniek gebracht mag (en moet) worden als dat nodig is. Daar mag mijn trailer gewoon voor gebruikt worden. Het klinkt op zich logisch, maar als je niet te bereiken bent kan er nooit twijfel zijn over wel of geen VA erbij.
Ook ben ik een muts, ik zet er namelijk ook op dat een bepaalde zweetdeken een rare plek op haar hals geeft als je die te lang op laat etc. Nu zou ik er ook op zetten dat je best mag laten weten wie hier bepaalt wat er gebeurt, vorige keer heeft ze haar verzorger namelijk ernstig in de maling genomen Haha! .

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 08:17

Nog een vraagje, zouden jullie het paspoort afgeven ivm mogelijk spoed vervoer? Of een kopie hiervan?

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 08:20

Paspoort niet, kopie wel. Ik zorg wel dat het paspoort klaar ligt thuis, zodat mijn moeder (die de sleutel heeft) het zou kunnen halen als het nodig is.

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 08:22

Okee, bedankt Lachen. Paspoort gaat even onder de scanner en dan kan ik met een goed gevoel weg morgen!

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 08:25

Veel plezier!

Zitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 08:33

Ik zou echt niet het paspoort afgeven,maar een kopie.
Je kan haar dan wel heel hard vertrouwen,maar je weer nooit Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 16:46

Het paspoort zou ik ook niet afgeven.

Wij hebben meestal op zo'n briefje dingen als telefoonnummers, waar de spullen liggen, gewoontes (slobber, graag willen rollen na het rijden in paddock, niet in stal met deur open want dan ontsnapt hij, uitrekken (is normaal), al snurkend slapen (ook normaal, geen koliek).

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:10

Zitaa_ schreef:
Ik zou echt niet het paspoort afgeven,maar een kopie.
Je kan haar dan wel heel hard vertrouwen,maar je weer nooit Knipoog

Wat bedoel je, je weet maar nooit? Wat kan er nou mee gebeuren?
een kopie is niet voldoende; als je paard vervoerd moet worden, moet er toch echt een echt paspoort bij!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:13

Tja, het is te laat, maar paspoort zou ik toch echt wel afgeven. Ik heb de paspoorten van mijn paarden bij de staleigenaar liggen. Waarom? In nood kan hij ze vervoeren, maar ook voor bepaalde medicatie die in het paspoort genoteerd moet worden. Bovendien behoort het paspoort aan het paard en niet aan de eigenaar, en is het geen eigendomspapier.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:19

Even off-topic: is het bij vervoer verplicht om het paspoort bij je te hebben? Nog nóóit meegenomen Bloos

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 00:03

in echte noodgevallen zou ik het erop wagen en gewoon gaan.
ik heb mijn C pony nu bij een kennis staan voor 3 maanden in duitsland, en die heeft wel gewoon het paspoort meegekregen omdat we diegene 100000% vertrouwen ermee.
Aan anderen gaat het paspoort nooit never mee
ik neem wel het risico als het beest onverhoopt naar een kliniek moet worden vervoerd

Siebjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 21:01

Wat een reacties nog hehe. Mijn verzorger weet waar ze het echte paspoort kan vinden. Morgen weer naar huis, het is tot nu toe allemaal goed gegaan Lachen