Steeds net niet

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CherylDaraxo

Steeds net niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 15:59

Ik heb nu een aantal wedstrijden gereden maar ik haal telkens 171, 172, 173 en 174 punten. Wel een keer 184 en ook een keer 165. Als ik het ene puntje verbeterd heb, bijvoorbeeld voor aanspringen in galop had ik eerst een 5, toen had ik het verbeterd en had ik een 7 maar toen had ik wel weer een lage punt ergens anders voor waar ik eerst goede punten voor had. Weet iemand waaraan dit ligt? En heeft iemand anders dit ook, dat je steeds net niet helemaal goed rijdt? Het voelt wel steeds beter het rijden.

LauraEden

Re: Steeds net niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:40

Dat is echt balen. Ik heb het ook al heel vaak gehad Verdrietig

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:43

blijven oefenen is het enige wat je kunt doen, hoe l*llig het ook is sterkte groeten fuego

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:47

ik heb nu ook al 2 keer ( van de 2) ik geloof 179 en 176 gehaald

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:49

idd gewoon blijven oefenen
en je bent echt niet de enigste die dit overkomt
het plus punt is wel dat jullie al eens een dikke punt gehaald hebben, en dat het er dus wel in zit!
als jullie aan alles hebben gewerkt, gaan jullie vast dikke punten halen!
succes ermee

hestr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:49

Oefenen oefenen en oefenen.. Duivel

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 19:24

Ik heb dat ook en het enige wat helpt is oefenen. Dan lukt het vanzelf.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:47

Ik heb dat met de oude proeven gehad. Ik reed steeds 154 pt (156 was toen winst). Na een tijdje ging het wel weer over, maar leuk is het idd niet. Tong uitsteken

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:48

oeffenen en lessen Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:50

Misschien beter toch nog even thuis blijven, doortrainen en over een paar maanden vlammen? Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 21:51

les... goede les, dat werkt echt het allerbeste.
Mijn dochter had het eerst ook, wedstrijd na wedstrijd lage punten (kwam eerder ook door de zenuwen) altijd hetzelfde op de coupon (gemiddeld genomen dan, af en toe een keer wat anders)
Andere instructie gezogd en nu gaat ze als een speer Lachen
Sinds 1 juli 2006 B+24, L1+ 11 (in 12 starts) L2+6 (in 6 starts)

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-07 09:44

Bedankt voor de reacties.
Ik rij zelf nog niet zo lang paard. Nu net 3 jaar.
Ik heb sinds een paar maanden les van een andere instructrice en het gaat
ook steeds beter maar het is echt ontzettend balen.
Ik hoop dat het snel beter gaat.

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 11:16

ik heb dit ongeveer een jaar lang gehad.. Verdrietig (maar nu gaat het goed)
maar blijf gewoon oefenen.. dan komt het wel goed..
succes verder..Haha!

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 11:24

Miss dat je je dan op ( als aanspringen verkkerd gaat ) te veel op dat aanspringen gaat consentreren zodat andere dingen je er niet helemaal bij bent. Dus als je eerst een gebrokenlijn moet rijden en dan aanspringen dat je je dan zo focust op het aanspringen dat die gebrokenlijn een raar kriebeltje word.

Kortom, zie alles als onderdelen apart die je goed uit moet voeren en niet van shiit..straks galop.

Debbie1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 03:09

Toen ik begon met wedstrijden duurde het ook even voordat ik winstpunten ging rijden. Als ze dan eenmaal komen blijven ze meestal komen totdat je weer overstap naar een hogere klasse, dan duurt het vaak ook wel weer even (of niet:-). Wat bij mij erg geholpen heeft is het filmen van mijn proeven. Deze kan je dan zelf of samen met je instructie nakijken met je protecollen erbij. Vaak zie je dan presies waarom de jury je voor bepaalde onderdelen een 5 geeft. Suc 6...

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 09:55

Inderdaad zoals debbie zegt je proeven filmen, kan je zelf precies terug zien wat er nu niet goed gaat en waarom je dat punt voor dat onderdeel gehaald hebt.

Ik heb het met mijn vorige merrie ook gehad, telkens 1 of 2 punten te weinig voor winst. Toen ik eenmaal de punten reed, bleven ze komen. met mijn merrie die ik nu heb, gaat het allemaal heel lekker eigenlijk.

maar waarschijnlijk ga je je te veel focussen op 1 onderdeel. De vorige keer ging de galop niet goed, dus in de proef zit je de hele tijd van: galop, galop... Daardoor ga je de andere onderdelen slodig rijden en werk je ze niet meer af.

Thuis moet je gewoon je proefje rijden en elk onderdeel oefenen totdat die goed gaat, gaat het goed ga je naar de volgende oefening, enz... Niet te veel op 1 punt blijven hangen. Ook in de proef echt per onderdeel rijden, als je gebroken lijn rijd die ook echt rijden en met je gedachten en concentratie bij dat onderdeel zijn. Als je helemaal klaar bent met dat onderdeel ga je je concentratie richten op het volgende onderdeel.

Denk er dan ook goed aan dat je bij een grote volte bij A of C de hoeken afsnijd, maar de hoek voor en na de volte wél goed doorrijd. kijk goed waar je heen gaat en zorg dat je de X raakt. Bij de volte bij E en B, zorgen dat je de hoefslag goed raakt, liefst 2 tot 3 m voor de E of B op de hoefslag en 2 of 3 m na de B of E op de hoefslag, de stelling goed houden en ook op de hoefslag stelling en buiging houden. Bij de gebroken lijn goed de hoek er voor en er na in rijden en duidelijk de stelling om zetten, ook voor van handveranderen goed en duidelijk de hoek in en voor midden draf iets terug nemen in tempo, als je paard recht hebt dan de middendraf rijden.
Met dat soort dingen moet je goed opletten, dat zijn de stukken waar je punten mee rijd. Je kan wel gewoon een volte rijden, maar dan zal je een 6 halen, haal je dan ergens een 4 of 5 heb je geen punt die het omhoog kan halen. Rijd je de hoeken voor en na de volte goed door, is de stelling goed en behoud je die in de volte, kijk je goed waar heen gaat en is de volte echt goed rond? Dan kan je daar een 7 of 8 voor krijgen. Dan maakt het dus niet uit als je voor een andere onderdeel een keer een 4 of 5 rijd, die wordt wel op gehaald door een ander punt.

Veel succes met de wedstrijden! De puntjes op de I gaan zetten, dan stromen straks de punten binnen! Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:56

wat quir zegt klopt, ga niet teveel focussen op je slechte /moeilijke onderdelen.
Wat staat er op je coupon elke keer? ga dat thuis oefenen, maar oefen je sterke punten nog eens extra om de rest te compenseren.
Rij op de letter en zorg dat je paard actief voor het been is en niet na 6 schoppen pas reageert Knipoog

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 18:11

Perla schreef:
oeffenen en lessen Knipoog

helemaal mee eens Lachen

noompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 16:07

gwn waar de jury lage cijfers voor geeft heel hard op oefenen en dan haal je het wel

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 07:50

Goed les nemen! Scheelt een hoop! Ga anders eens op zoek naar clinics van bekende/goede ruiters Lachen Daar kan je vaak ook een hoop van opsteken Ja