Ander zadel gekregen dan gekocht, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evaaatje

Ander zadel gekregen dan gekocht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 22:17

hallo allemaal,
ik heb via marktplaats een zadel gekocht van *een bepaald persoon* ze zou me een kieffer sturen van een half jaar oud maar heeft nu een vreselijk oud en versleten zadel van euroriding gestuurd. fraude dus... ze is ineens onbereikbaar en dus ben ik benieuwd of anderen van jullie ervaring met haar hebben. bovendien is het ook wel handig om mensen voor haar te waarschuwen... weet iemand ook wat je precies in zo'n geval kunt doen? ik heb alle mailtjes smsjes bewaard zodat ik misschien aangifte kan gaan doen, ook heb ik het ip adres van haar computer dus er is vast wel een een of andere actie te ondernemen!
groetjes, eva
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-07 16:15, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd + titel verduidelijkt.

mirgino

Re: een zadel kopen van kelly?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:19

spiritoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:25

ik heb ff voor je zitten zoeken Lachen zo is gaan informeren op Stal Reyerbos in Vlaardingen Knipoog

Succes

evaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 14:50

bedankt!
ze heeft inmiddels wel weer contact gezocht via de mail. ze belt me maandag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 23:59

OV --> TAO.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 08:42

Blanket schreef:
ik heb ff voor je zitten zoeken Lachen zo is gaan informeren op Stal Reyerbos in Vlaardingen Knipoog

Succes

Reyerbos zit in Ridderkerk en niet in Vlaardingen. Lachen
Ligt misschien hemelsbreed niet zo ver uit elkaar, maar is wel handig als je weet waar je moet zoeken. Knipoog

Zitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 08:50

Succes met zoeken!
Er kan vast wat aan gedaan worden Lachen

Meetje22

Re: Ander zadel gekregen dan gekocht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:53

En heeft ze je al gebeld en wat was haar excuus?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 18:55

Meetje22 schreef:

Idd Lachen Ben ook benieuwd Lachen

suusje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 11:12

xLonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:12

Liedje schreef:
Meetje22 schreef:

Idd Lachen Ben ook benieuwd Lachen

Ik ook

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:38

Ook ik ben wel benieuwd hoe het afloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 20:41

je kan haar zeggen dat je het IP adres hebt, en als ze het zadel niet terugneemt, je het zelf wel komt ruilen, miss is ze daar van onder de indruk?

evaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 16:03

hallo allemaal
bedankt voor de leuke reacties en steunbetuigingen Knipoog
het is ondertussen als volgt...
zij houdt vol dat we telefonisch kontakt hebben gehad over het feit dat het geen kieffer was maar een euroriding jade. maar echt niet dus...
ik heb inmiddels een email gestuurd waarin ik aangeef dat ik aangifte gaan doen met alle info die ik heb (emails smsjes en al haar IP-gegevens)
ze heeft nu twee keuzes:
1) het bedrag terugstorten (300 euro)
2) een gedeelte terugstorten en dan hou ik het zadel (250 euro en meer isie echt niet meer waard)
ze heeft tot maandagochtend de tijd anders ga ik naar de politie.
een kennis van mij werkt bij de politie en denkt dat het toch best wel kans van slagen heeft omdat ze heel veel emails en smsjes heeft gestuurd waarin ze ook heel duidelijk zegt dat het zadel meteen terugkan als hij niet goed is.
maar wat een enorme bitch zeg, ik kan er niet over uit. dat mensen elkaar zo bedonderen is toch niet normaal?
ze durfde zelfs nog te beweren dat er mensen waren die meer dan 300 euro voor dit zadel hadden geboden, maar hij ziet er echt niet uit...
nou ik hou jullie op de hoogte!
groetjes, eva

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:07

Jemig zeg,dat schiet ook niet op.
Ik wens je veel succes en laat even weten hoe het verder afloopt.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:14

Haar zelf even de e-mailtjes/smsjes laten lezen? (Als ze ergens Kieffer heeft genoemd). En ik zou ook geen genoegen nemen met die €250 euro terug, heb je alsnog een zadel dat je niet wil + €50 kosten. Zeggen dat het zadel niet goed is (haar eigen woorden) en weer ruilen. Hoef je er verder geen moeite meer voor te doen (politie etc.)
Succes ermee!

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:20

jemig dat is banketstaaf!
hoe krijgt iemand het in het hoofd om dat te doen zeg. als je een kieffer afspreekt dan hoor je gewoon die kieffer te krijgen!! ik hoop dat het goed afloopt! en anders denk ik wel dat je hier werk van kunt maken... dit is toch te gek voor woorden!!

_Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:19

Ik hoop voor je dat het goed afloopt. Hopelijk stort ze zo snel mogelijk je 300 euro terug.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:53

Wat vervelend dit! Ik hoop dat het goed afloopt en je je geld terugkrijgt!

Zou zelf nooit voor zo'n bedrag wat kopen via internet, dan ga ik het liever ophalen. Knipoog Maar daar heb jij nou niks aan

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:57

ben idd ook wel benieuwd hoe dit afloopt....

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:25

TS, zijn er al vorderingen??

rosjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:30

Ik hoop dat je het geld terugkrijgt en andes die 250 euro beter iets dan helemaal niets erg vervelend is dit zeg hoop dat het toch de goeie kant opgaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:32

Jeetje wat een rotstreek zeg. Ik zou eigenlijk al het geld terug vragen aangezien je niet veel met het zadel kan.

evaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 18:03

mmm een klein beetje licht aan het eind van de tunnel...
ze houdt nog steeds vol dat we telefonisch contact gehad hebben, maar ze zegt nu dat als het zadel niet past hij terug kan. ze heeft het geld al uit gegeven, maar aan het eind van de maand heeft ze het weer...
ik weet dat ik me er niet op moet verheugen, maar ik ben stiekem wel een beetje blij.
natuurlijk ook vanwege het geld zelf, maar meer gewoon het idee van bedrog en oplichting. ik snap gewoon niet dat je zo met iemand omgaat... het was trouwens geld van de erfenis die ik kreeg toen mijn moeder overleed dus dat maakt het dubbel zuur.
ik besef dat het allemaal wel een beetje naief van me is geweest, ergens was het wel mijn eigen fout natuurlijk.
heb inmiddels een zadel gekocht van een leuke meid bij mij uit de buurt, die zelf kwam om te passen. zo kan het dus ook.
zodra er weer nieuws is laat ik het horen!
groetjes, eva

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 02:09

Hallo Evaatje :

Het blijkt na het uitwissen van ons gegevens van desbetreffende oplichtster dat het bij ons INDERDAAD om zelfde persoon gaat !!!!

Dit is mijn berichtje van hier op bokt !!

Ik ben ook opgelicht,, en niet zn beetje ook..

325 euro voor kentaur artemis dressuurzadel 17,5inch..

Ik had/heb ook alle gegevens van die persoon,, maar blijkt nu dat ze een adres van een oud weduwe vrouwtje heeft gebruikt ,,

Ik had ook mobiel nummer erbij,, maar daar krijg ik een irritant house muziekje op te horen..

Ik ben ten einde raad..
Heb al aangifte gedaan en op marktplaats gemeld bij provider,, bij http://www.opgelicht.nl gemaild..

Ik vind dit zoooo erg he??
Ik heb er zooo lang voor moeten sparen..

Ik heb een naam van die persoon,, maar dat klopt allemaal niet..

Mag ik hier alles neerzetten????

Nou in ieder geval,, ze deed zich voor als gescheiden vrouw met nieuwe vriend,,, dochter die gestopt was met paardrijden vandaar zadel te koop,,

Ik geld overgemaakt na lang gemaild te hebben met desbetreffende persoon.. en nu nog GEEN zadel..

elke keer als we contact hebben per mail,, is er weer een smoes.. ik had geen tijd om weg te brengen,,MN VRIEND brengt hem bij je langs ik bel je wel!!

Nu laatst weer Heel veel plezier met je zadel ik hoop dat hij past!!!er ws niemand thuis dus hebben we hem voor de deur neer gezet met een doek eroverheen..

DIE BEWUSTE dag zaten we met zn allen BUREN ik en mn familie in de tuin..ZE HADDEN NOOIT onopgemerkt ons voorbij kunnen komen..

ZE LIEGT ECHT ZOOOOO ERG..ze heeft dat zadel niet gebracht,, sterker nog??ze heeft nooit een zadel gehad ,, ze is een oplichtster of misschien wel een HIJ

Nu weer van : Mn schoonmoeder ligt kritiek,,daarom ben ik een week niet bereikbaar,,we gaan daar naartoe en is geen internet..
RAAR,,

Wie ohw wie kan mij vertellen wat ik nog doen kan??? heb al aangifte gedaan bij politie,, maar die kunnen niets met 1 melding...
ik was me toch boos op de politie,, pas bij 10 meldingen over deze persoon gaan ze over in actie

Ik heb ook postbank gebeld,, ik gaf het rekeningnummer door,, en hun hadden het adres erbij VOOR HUN NEUS!!!! maar ze mochten het niet gegen aan derden... ik was woest ondanks dat ik het begrijp dat ze dat niet mogen..

Wat kan ik toch nogmeer doen.. ik heb ook IP adres nagetrokken,, de woonPLAATS klopt in iedergeval wel!!

Bij postbank gaf ze die woonplaats ook op... en met het adres geven ook(alleen woonde daar een weduwe vrouwtje)
Ik heb diverse mensen gebeld uit die straat die zij opgaf,, en iedereen vertelde mij dat er een weduwe vrouwtje woonde,, en de omschrijving leek op iemand op nummer? uit die straat..

Ik die mevrouw gebeld,, zij was echt zooo bang geworden??? en heeft ook aangifte gedaan vanwege privacybreuk!!
Ik heb nogsteeds contact met die mevrouw..

HELP hoe kom ik erachter wie het is,,,

Willen jullie het volledige topic lezen op opgelicht??
Kijk dan bij http://www.internetoplichting.nl topicstarter(ik) zazouyou,, staat bij gegevens oplichters en dan tekst OPGELICHT OP MARKTPLAATS..
Lees aub even.. en help evaatje en mij....op dat topic heb ik alle gegevens staan van die persoon
Evaatje,,ik adviseer jouw ook om daar in mijn topic je verhaal te doen,, je helpt ONS en wie weet nog wel meer slachtoffers van die persoon..Het gaat om dezelfde persoon met dezelfde gegevens die jij ook hebt gekregen van haar,,het adres en het mobielenummer,, alleen heeft ze bij mij een andere naam opgegeven en ander e-mailadres,, maar IP adres is hetzelfde en ze komt 100% zeker weten uit Vlaardingen(opgezocht via IP tracker)

Evaatje ik heb je een PB gestuurd met het opgegeven postbanknr van die persoon,,