Wie heeft ervaring met Bucas Buzz Off vliegendeken?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Wie heeft ervaring met Bucas Buzz Off vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 14:41

Wie heeft er zo'n deken en wat zijn jouw ervaringen wat betreft:

* tegenhouden van zonlicht (dus tegen verbranding en verschieten van kleur?)
* warmte (gaat je paard er onder zweten of ventileert de deken goed?)
* degelijkheid (gaat ie snel stuk?)
* ligging (heeft de deken een goede pasvorm, ook met rollen?)
* met of zonder hals ...

Ik overweeg er een te kopen, maar omdat ze nogal prijzig zijn wil ik graag weten of de deken dat ook echt waard is. Zo ja, dan lijkt t me een goede aankoop.

rhijnauwen

Re: Wie heeft ervaring met Bucas Buzz Off vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:45

wij hebben er eentje met hals voor onze Fries, hij blijft er lekker koel onder, de deken blijft goed liggen en heeft een goede pasvorm.
Wij hebben meerdere soorten dekens van Bucas en het zijn stuk voor stuk aanraders, ook de Buzz off

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:37

Ik heb ook enkele bucas dekens. Ook de Buzz off zonder hals. Al wat ouder, maar een fijne deken die goed blijft liggen. Geen schuurplekken etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:47

HAR --> SV.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 23:10

Ik heb er eentje met hals, ik vind dat hij goed blijft liggen, is ook nog heel, maar ik heb hem als extra deken dus alleen als d'r eczeemdeken in de was zat. Ik heb wel maat 195 en dat past net, terwijl ze ook een smartex heeft maat 185 die goed past.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 12:59

Simon heeft deze deken alleen overdag vaak op. S nachts dan een gewone katoenen zomerdeken.

De bucas zit namelijk vrij strak om zijn hals en boeg. Hij heeft een erg dikken nek. Haha!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:51

Mijn brede ruin past de gewone Bucas dekens niet goed (trekt rond de schouders). De Buzz-off past nét, in een maat groter dan normaal. Ik heb 'm met hals genomen. Die is vrij ruim gelukkig.

Mijn ervaringen:
-niet te zweterig, stof reflecteert warmte
-blijft goed liggen, ook bij rollen/spelen/gek doen
-schuurt wel een stukje manen af, verder niet
-blijft goed heel, ondanks ruw speelgedrag van de vriendjes in de wei. Haha!
-verschieten van kleur: weetnie. mijn vos wordt altijd wat roder in de zomer, zo ook nu. maar hij heeft de deken nu ook nog niet op; pas als er veel dazen komen.

Hopelijk heb je er wat aan, succes! Ik kan je trouwens van harte de passervice vd paardendrogist adviseren: dan kun je twee maten bestellen, en degene die niet past weer retourneren. Handig! En goede service en garagntie enzo.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 20:52

Ik had deze deken vandaag gekocht voor mijn paard. Hele mooie deken en zat echt perfect... behalve die buikflap. Die hing ergens een meter onder zijn buik. Hebben jullie hier dan geen last van, of is mijn paardje gewoon abnormaal slank, haha.

De twee singels die je vast moet maken zaten op zich wel goed. (het elastiek zat alleen nog wel helemaal in elkaar), maar daartussen hing het gewoon echt een stuk onder de buik. Heel vreemd.

Vliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:52

Hoi,

Ik heb ook nog even vraag over de Bucas Buzz Off deken, mijn verzorgpony heeft nu alleen een Boett halsstuk om tegen de zomereczeem. Van de eigenaar mag hij geen hele pyjama aan. (vraag me niet waarom) Verdrietig Maar hij schuurt zomers natuurlijk ook z'n staart en de staartkoker van Boett blijft niet goed zitten. Nu is m'n vraag zou de Bucas deken fijn genoeg zijn om ook de kleinste mugjes tegen te houden? De Bucas deken ziet er iets normaler uit dan een Boett deken dus misschien vind de eigenaar van m'n verzorgpony dit wel goed. Maar als de deken niet fijn genoeg is heeft natuurlijk als nog weinig effect. De pony heeft al wel de bucas muts op. Maar dat is zo'n klein stukje dat ik niet kan oordelen of de stof goed genoeg is.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 20:08

Ik heb die deken ook.. teminste als we het allemaal over dezelfde hebben.
@ Vliegje: mijn pony heeft ook zomerexzeem en deze deken heeft vorige zomer goed [genoeg] geholpen, maar ik weet niet in hoeverre jou pony's zomer exzeem is.

Deze deken blijft prima liggen, schuurt bij mijn pony ook geen manen af alleen een beetje bij zijn schouders.

Afbeelding

Vliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:40

Hij heeft alleen eczeem bij z'n manen en staart verder op z'n lijf (nog) niet.
Blijft het halsstuk ook goed op z'n plek of schuift dat langzaam naar beneden?

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 19:04

Dat halsstuk zit vast aan zijn halster met een soort riempje/elastiekje Ja

Daniellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:31

ik had vorig jaar een mooi vliegen deken gekocht,
waar ze egt heele maal in zat het hooft en der hals enz, maar ik kan die helaas dit jaar niet meer gebruike ze heeft het ding heele maal gesloopt, ze loopt dan wel 24 uur buite dus ze kan alles uit-vreten haha, dus miijn advies koop een goed stevig deken Haha!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 21:05

Vliegje schreef:
Hij heeft alleen eczeem bij z'n manen en staart verder op z'n lijf (nog) niet.
Blijft het halsstuk ook goed op z'n plek of schuift dat langzaam naar beneden?

Aan alleen een halsstuk heb je niet zoveel. Je moet eigenlijk echt zorgen dat zijn hele lijf bedekt is.

De bucas is ook goed bruikbaar voor paarden met zomereczeem. Ik gebruik hem dus ook.
Zit bij mijn paard alleen een beetje strak.

De buikflap zit bij mijn zelfs erg strak. Ik doe hem daarom weleens gewoon af.

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 23:27

Haha vreemd. Bij mij hing het er echt als een zakje een meter onder zijn buik!

Ik heb nu een horseware en die buiksingels moet ik ook op z'n strakst doen. Me paard is toch echt niet mager. Alleen heeft hij voor zijn grootte en lengte een klein lijf en hoog op de benen, misschien komt het daardoor.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 08:19

Mijn paard heeft erg veel front en hij is gewoon vrij breed zeg maar. Haha!

Vandaar dat alles een beetje krappies zit ondanks dat de bucas een maat groter is
dan zijn normale dekens. Bloos

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:26

Ik heb ook zo'n deken. even wat antwoorden op jouw vragen
* Ze verkleurd veel minder met de deken ( ze is zwart )
* Ik heb nog nooit gemerkt dat ze eronder heeft gezweet, alleen een heel klein beetje als het echt warm was bij de schouders ( daar zit een verdikking in ), maar verder lijkt ze zelfs minder last van de warmte te hebben
* bij mij gaat hij nou de 4 de zomer in, waarvan 1 zomer ze hem zelfs dag/nacht op heeft gehad, ik haal hem trouwens met veel regen wel eraf omdat de mijne hem opheeft tegen de dazen
* hij past bij haar goed, soms ligt de deken een klein beetje scheef als ze gerold heeft maar niet echt noemenswaardig. Heeft ze trouwens ook bij iedere deken, ze valt net tussen maat 175 en 185 in.
* Ik heb een deken met hals, nadeel is wel dat je ook altijd iets om het hoofd moet hebben om hem vast te maken, bij mij zat er een elastiek bij die achter de oren moest maar die is dus wel geknapt met grazen ( door teveel druk natuurlijk ).

mosantu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:35

nikki160287 schreef:
Ik had deze deken vandaag gekocht voor mijn paard. Hele mooie deken en zat echt perfect... behalve die buikflap. Die hing ergens een meter onder zijn buik. Hebben jullie hier dan geen last van, of is mijn paardje gewoon abnormaal slank, haha.

De twee singels die je vast moet maken zaten op zich wel goed. (het elastiek zat alleen nog wel helemaal in elkaar), maar daartussen hing het gewoon echt een stuk onder de buik. Heel vreemd.

Ik heb hetzelfde probleem. De elastieken passen wel maar de flap vorm een soort bierbuik dat je zelf vanonder het deken ziet piepen. Mijn paard heeft een relatief korte rug. Waarschijnlijk is dit de oorzaak. Maar het deken blijft wel netjes liggen. Die van mij draagt het nu al 3 zomers en nu pas begin je de gebruikssporen te zien.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:50

Ik had m voor mijn ruin, maar ik vond m niet fijn. Buikflap bleef niet op en plek zitten, deken schuift teveel. De stof voelt wel fijn, maar er zaten al snel scheuren in. Zag bij een stalgenootje dezelfde problemen.

Hij heeft nu een rambo Protector en daar ben ik wel heel tevreden over. De stof is iets stugger, maar naar mijn idee daardoor wel sterker. Hij draagt m al 2 zomers iedere dag in de wei, nog nergens beschadigd! Hij heeft er ook geen schuurplekken van gekregen, daar was ik wel even bang voor, omdat de stof stugger is

Edit: zie nu pas dat het al zo'n oud topic is...

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:37

Moderatoropmerking:
Ivm de aanpassing/versoepeling van de regels is het toegestaan weer te reageren in oudere topics. De update hierover kan je hier vinden; Eline @ [FZ] [Dienstmededeling] BBB Mei
Mocht iemand een recenter topic hebben gevonden met het zelfde onderwerp meld dit dan even via de Tem.