Hoi, Je leest vaak dat de dierenbescherming paarden in beslag neemt omdat paarden verwaarloosd worden. Nu zie je nooit paarden die uit zo'n situatie te koop staan. Het lijkt mij nl erg mooi om zo'n paardje een goed 2e leven te geven. Misschien is het bij mij gewoon niet bekend en is er een site waar je info kunt vinden. Iemand een idee??? Groetjes.
Als ik het goed heb kun je dat het beste vragen aan de dierenbescherming. Zij (of iemand anders, iets dat er ook mee te maken heeft) gaan dan kijken of jij als 'adoptieplaats' geschikt bent. Tenminste, dat dacht ik te hebben gelezen ergens op bokt. Je moet dus wel écht geschikt zijn, want anders kan dat natuurlijk niet. Waarom ga je niet een keertje naar een paardenmarkt? Je zult daar vast en zeker ook zo'n pony vinden, meestal aan het eind van een paardenmarkt blijven er pony's over, die gaan dan meestal allemaal naar de slacht..daar zou je er dus ook eentje van kunnen 'redden en opvangen'. Zou je wat meer over jezelf kunnen vertellen misschien? Ben wel benieuwd. Misschien dat andere mensen die er wat meer vanaf weten, dan ook meer antwoorden hebben voor je. Nu weten ze niet hoe oud je bent, of je genoeg geld hebt en of je de ervaring ervoor hebt. Als er iemand is die er alles vanaf weet zou diegene je kunnen helpen naar aanleiding van deze gegevens. In ieder geval succes, het is altijd leuk om te zien dat iemand zich voor een pony of paard wilt inzetten.
Waarom wil je zo graag een mishandeld paard? Het lijkt mij nogal een penny-idee. Ik weetneit hoe oud je bent en hoeveel ervaring je hebt, maar doe het niet omaar voor de leuk, want een verwaarloosd paard vraagt veel meer verantwoordelijkheid en ook heel veel geld (dierenartskosten zijn vaak veel hoger). Mocht je het toch willen, bel de dierenbescherming dan eens.
je kan inderdaat via de dierenbescherming informatie opvragen.ik heb het ook een paar jaar gehad als ze dan weer een paardje voor adoptie had kreeg ik een mailtje. verder zijn ze nooit bij mij komen kijken of het echt geschikt was.maar hoe het nu is weet ik niet. wel heel mooi dat je dit wil doen.
Hoi, Hoe oud haha een vrouw van bijna 40 (lekker penny ook ) Goed ik heb mijn paardjes aan huis en wie weet is er ooit nog plaats voor een arme stumper. Paardenmarkt nou nee ik wel beslist geen mensen steunen die hun paarden niet goed behandelen kunnen ze lekker doorgaan van het verkoopgeld nee daar pas ik voor! Ik denk dat het bellen met de dierenbescherming het beste is. Groetjes en bedankt voor jullie tips!
Nu zie je nooit paarden die uit zo'n situatie te koop staan. .
Omdat de paarden meestal al opgeknapt zijn eer ze verkocht worden
maar je kan idd de DB bellen, het is ook mogelijk om een soort 'pleeggezin' te zijn om stumpertjes een onderdak te bieden terwijl ze op aan het knappen zijn