Luidruchtige auto voor de trailer...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Luidruchtige auto voor de trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 15:03

Heeft iemand een Chevy Van als 'trailerauto'?

Wij hebben een chevy aangeschaft (heel stoer ding), maar door het gewicht van de chevy mag ik ook met mijn 1,5 paard trailer rijden met alleen B rijbewijs Haha! (ik happy)

Daarvoor ga ik natuurlijk wel eerst oefenen met een lege trailer uiteraard....

Maar omdat de chevy nou niet bepaald een stille auto is, wil ik graag weten wat jullie ervaringen hier mee zijn.
Ik voorzie eigenlijk geen problemen met mijn pony dat ze schrikt ofzo, maar zijn er nog dingen waar ik aan moet denken?
De auto is wel luidruchtig natuurlijk, maar het is niet zo erg alsof je zonder uitlaat rijd ofzo Clown

Wiesje

Re: Luidruchtige auto voor de trailer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 16:40

Ik denk het niet hoor!! Als jou auto gewoon is goedgekeurd met het geluid dat hij nu maakt, mag je er de straat mee op. Al hang je er drie trailers achter (maar dat mag dan weer niet Haha! ).
Voor je trailer en je pony maakt dit echt niks uit hoor.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 07:15

HAy, nog een Chevy rijder.
Ik heb twee jaar een Chevy Tahoe gehad met extreem luide uitlaten.
Verder heb ik al 8 jaar een ElCamino die ook niet echt stil is, gewoon een goed V8 geluid zit erin.
Dat maakt voor je paard echt geen drol uit!
Mijn paard laadt makkelijk achter elke auto, hoeveel herrie ze ook maken.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 09:36

Ik heb wel eens gereden met een kapotte uitlaat. Maakte niks uit.
Evengoed wel een klereherrie....
Op de snelweg is het gewoon een constant geluid en echt bruut optrekken doe je toch niet met een trailer, dus lijkt me geen enkel punt.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 11:34

Wij hebben ook een Chevyvan voor de trailer, met bijbehorend geluid (maar zoveel herrie is het toch ook weer niet?) Knipoog
Maakt de paarden echt niet uit hoor, het is wel een superauto om je trailer achter te hangen in elk geval

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 16:34

Haha, wel fijn om te lezen dat niemand er problemen mee heeft of heeft gehad Lachen Bedankt voor de reacties! En inderdaad echt een stoere auto Tong uitsteken ben er helemaal verliefd op Haha!

Het leek mij ook niet zo'n probleem omdat je inderdaad niet allejezus snel optrekt met paard achter je trailer en als je rijd is het een vrij constant geluid.
De voorbijkomende vrachtwagens lijken me vervelender voor een paard...

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:21

Malibu schreef:

Zelfs dat valt volgens mij best mee. Wij hebben een camera in de trailer hangen en kunnen dus precies zien hoe een paard op alles reageert. Nou hebben wij nooit zenuwpezen op de trailer gehad maar iig tot nu toe reageerden ze niet tot nauwelijks op voorbijkomend verkeer, ze kijken weleens door het raampje zo van hee wat gaat daar voorbij...
Het enige wat je altijd duidelijk ziet is dat paarden moeite hebben met te abrupt remmen (heel soms ontkom je daar niet aan).

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 17:25

Als je echt vaak door vrachtwagens wordt ingehaald, dan mag je best wat meer doorrijden Knipoog

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:36

Margreet schreef:
Als je echt vaak door vrachtwagens wordt ingehaald, dan mag je best wat meer doorrijden Knipoog

Of de vrachtwagens moeten zich gewoon aan de maximale snelheid houden Knipoog . Ik laat me altijd gewoon inhalen door alle vrachtwagens en ga echt niet harder rijden omdat zij zo nodig harder willen. Daarvoor ga ik echt geen risico's nemen.

@ Malibu Gefeliciteerd met je nieuwe auto Go jij! Go jij! en met dat geluid zal het best meevallen hoor. Je paard zal het misschien in het begin een beetje eng vinden, maar zal er vanzelf wel aan wennen en weet dan niet beter meer.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 08:35

Sandra_H schreef:
Zelfs dat valt volgens mij best mee. Wij hebben een camera in de trailer hangen en kunnen dus precies zien hoe een paard op alles reageert. Nou hebben wij nooit zenuwpezen op de trailer gehad maar iig tot nu toe reageerden ze niet tot nauwelijks op voorbijkomend verkeer, ze kijken weleens door het raampje zo van hee wat gaat daar voorbij...
Het enige wat je altijd duidelijk ziet is dat paarden moeite hebben met te abrupt remmen (heel soms ontkom je daar niet aan).

Dat is inderdaad wel ideaal hoor, had vorige keer een advertentie op marktplaats gezien dat je ze voor 300 euro heb. Daar ga ik toch wel even voor sparen denk ik Ja

Heel mooi apparaatje, camera hang je op in de trailer op de plaats van het licht (als ik het me goed herinner hoor) en dat gaat dan via dezelfde stekker als je lichten. Schermpje sluit je aan op je aansteker en klaar. Wereld uitvinding, en 300 euro lijkt dan wel een hoop geld, maar ik vind het dan wel meevallen als je bedenkt dat je alles goed kunt zien (ook in het donker!)

_sjors_ schreef:
Of de vrachtwagens moeten zich gewoon aan de maximale snelheid houden . Ik laat me altijd gewoon inhalen door alle vrachtwagens en ga echt niet harder rijden omdat zij zo nodig harder willen. Daarvoor ga ik echt geen risico's nemen.

@ Malibu Gefeliciteerd met je nieuwe auto en met dat geluid zal het best meevallen hoor. Je paard zal het misschien in het begin een beetje eng vinden, maar zal er vanzelf wel aan wennen en weet dan niet beter meer.

Ja, dat heb ik dus ook vaak genoeg meegemaakt. Mijn vader reed altijd met de trailer omdat ik geen BE heb, maar de trailer is in goede staat en mijn vader merkt het al bijna niet meer als hij 100 rijdt.
Hij rijd vaak zo rond de 90, ligt ook net een beetje aan de omstandigheden natuurlijk.

Maar vrachtwagens rijden echt wel vaak te hard ja. Boos!

Bedankt! Ben er ook erg blij mee Ja
Dat geluid valt inderdaad wel mee hoor alleen met snel optrekken brult ie een beetje en dat doe je toch niet met de trailer er achter.
Verder is het een vrij constant geluid...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:04

Malibu schreef:

Mijn paard heeft 3 dingen waar hij bang voor is in de trailer:
- vrachtwagens er pal achter, die met de lichten binnenschijnen.
- onder viaducten door als het licht is buiten (ineens donker in de trailer natuurlijk)
- passerende vrachtwagens als ze heel groot zijn en met aanhanger. Is volgens mij ook meer door de schaduw ervan dan voor het geluid trouwens want motoren mogen er zo langs knetteren.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:21

@Urielle: daarom heb ik altijd mijn achterzeiltje dicht. Ook met 30 graden. Ik doe de raampjes open en maak een driehoekje van de pnten van het zeiltje, of lange elastieken met een stukje ertussen zodat je een kiertje maakt ( bij campingwinkels te koop)
En mijn paard komt nooit nat van de auto !! Heeft altijd transportbandages, staartbandage, staartzak en zweetdeken of vliegendek op

Verder rij ik zelf als het kan tussen de 90 en 100 met mijn auto.
Dan haal ik ze in, hij staat links wen krijgt er dan niet veel van mee.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:35

Hm... ik heb het mij eigenlijk niet eens afgevraagd wat ze van een brullende bak zouden vinden..... Bloos
heb namelijk zelf ook net een Ford Bronco V8 gekocht. Dan maar oordopjes in Haha! Knipoog

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:39

Ik rijd een Chevy pick up....ideale auto.......

Tis een diesel en bijna wegenbelastingvrij.....gelukkig.....

de mijne is voor een v8 redelijk stil, en heb eigenlijk niet het idee dat de paarden geluid van zwaarder geluid van auto hinderlijk vinden....

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:39

Ik dnek niet dat het een probleem is hoor...!
WIj hebben een Dodge gehad (ram van bus) met een 'sport-uitlaat' eronder en mijn paard had er helemaal geen last van, stond ook altijd heel rustig en ging ook altijd zonder problemen de trailer in. (en uit)

Het grappige was wel toen we een andere auto kochten (een zonder 'herrie') dat mijn paard toen ineens de eerste paar keer wel onrustig stond op de trailer. Knipoog Maar nu is dat ook allang weer over.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:41

Cil schreef:
Het grappige was wel toen we een andere auto kochten (een zonder 'herrie') dat mijn paard toen ineens de eerste paar keer wel onrustig stond op de trailer. Knipoog Maar nu is dat ook allang weer over.

Hij werd vast 'in slaap gesust' door het ronkende geluid Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 18:17

ElCamino schreef:
@Urielle: daarom heb ik altijd mijn achterzeiltje dicht.

Heb ik geprobeerd, want ik had dat al eens opgezocht op Bokt als tip Ja maar toen raakte hij echt compleet in paniek, daar durfde ik niet eens mee weg te rijden. Hij brak echt alles af. Scheve mond
Mijne staat ook links en ik rij ook dik 90 met de trailer maar helaas is 90 bij ons de maximum snelheid he, dus die vrachtwagens komen met 100-110 langs en zo hard durf ik niet met de trailer. Het is ook niet echt een groot probleem hoor, ik veronderstel dat het wel zal wennen als hij wat meer mee is geweest, toch?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 08:28

Malibu schreef:
Maar omdat de chevy nou niet bepaald een stille auto is, wil ik graag weten wat jullie ervaringen hier mee zijn.

Als mijn chevy hetzelfde geluid zou maken als een doorsnee zak japanner zou ik hem snel naar de garage brengen,want dan klopt er iets niet. Knipoog

Wat wil je van een 5.7 liter V8 met een uitlaat met een diameter van 55mm!!!!!!!!

Trouwens voor een gemiddelde Quarter is dit geluid net rust gevend.

Wat betreft die camera,wij hebben een lcd flip screen en een kleuren camera met nachtzicht en dit setje kost je minder dan 200 euro. Cool

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 08:34

Urielle schreef:
ElCamino schreef:
@Urielle: daarom heb ik altijd mijn achterzeiltje dicht.

Heb ik geprobeerd, want ik had dat al eens opgezocht op Bokt als tip Ja maar toen raakte hij echt compleet in paniek, daar durfde ik niet eens mee weg te rijden. Hij brak echt alles af. Scheve mond
Mijne staat ook links en ik rij ook dik 90 met de trailer maar helaas is 90 bij ons de maximum snelheid he, dus die vrachtwagens komen met 100-110 langs en zo hard durf ik niet met de trailer. Het is ook niet echt een groot probleem hoor, ik veronderstel dat het wel zal wennen als hij wat meer mee is geweest, toch?

Mijn ervaring is ook dat de meeste paarden liever het zeiltje open hebben.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 08:35

Dat is vast geen probleem. ik heb ook een auto met veel lawaai, en bij mij valt het echt heel erg mee hoe mijn paard erop reageerd. Heb wel bij de 1e keer inladen de auto laten draaien, terwijl ik het paard in de trailer zette... Maar hij maalt er niet om hoor! Komt vast wel goed!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 16:21

wij rijden zelf een gti ervoor en die is ook niet al te stil en dat gaat goed. maar op een vrachtwagen hebben ze ook veel lawaai en dat is ook geen probleem dus zal jou chevy echt ook geen probleem zijn hoor en t went ook he.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 22:04

pre schreef:
wij rijden zelf een gti ervoor en die is ook niet al te stil en dat gaat goed. maar op een vrachtwagen hebben ze ook veel lawaai en dat is ook geen probleem dus zal jou chevy echt ook geen probleem zijn hoor en t went ook he.

Ehm, niet om het een of ander, maar een V8 blaft zo hard als de uitlaat toestaat! Ik heb al jaren V8's voor de trailer, maar die zijn fatsoenlijk stil, gewoon een goede uitlaat eronder.
Probleem is dat veel mensen menen dat zo'n V8 alleen maar aardig is als ie hard blaft. Dat het gewoon verboden is en je er een vette boete voor kunt krijgen, dat vergeten we gewoon.......

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 12:15

ik ben het helemaal met je eens, et ligt vaak heel erg aan de uitlaat. dus doe er een goede einddemper onder en je auto maakt veel minder geluid.