Door ziekte paard niet kunnen starten, wel rekening gekregen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Karinnn

Door ziekte paard niet kunnen starten, wel rekening gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 10:17

Zaterdag 15 juni had ik eigenlijk wedstrijd, maar omdat mijn pony 1,5 week daarvoor met spierverzuring is komen te staan heb ik zaterdag 7 juni (dus een week van te voren) me afgemeld bij de desbetreffende rijvereniging. Nu kreeg ik dus van hun een rekening van € 23,40 inclusief administratie kosten.

Is dit normaal? Ik had eigenlijk ook 9 april wedstrijd ergens anders en die heb ik maar 2 dagen van te voren kunnen afmelden, zij deden helemaal niet moeilijk en hebben netjes mijn coupons terug gestuurd. Als deze vereniging nou kosten hadden gevraagd had ik het nog reëel gevonden.

Nu heb ik op de site van de knhs proberen te zoeken of ik er iets over kan vinden, maar ik kom er niet echt uit. Zijn hier regels voor? Ben ik verplicht om het te betalen? En wat zou jij doen?

Alvast bedankt.

Noukie

Re: Door ziekte paard niet kunnen starten, wel rekening gekregen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:21

het moet wel ergens op de KNHS site staan..
volgens mij is het zo dat je, als je afmeldt na sluitingsdatum, inderdaad gewoon moet betalen, ook al heb je een dierenarts verklaring. Als je geen verklaring hebt kan je ook nog boete krijgen. Er zijn verenigingen die (zeker als de startplek nog opgevuld kan worden) de kosten gewoon laten zitten, maar ze staan in hun recht je te laten betalen
(meende ik dus...)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:24

Ja je moet betalen.

Na de sluitingsdatum is het inschrijfgeld in principe verschuldigt. DA verklaring of niet. Wel maken veel verenigingen er geen probleem van maar in dit geval dus helaas wel.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:25

Als je na de sluitingsdatum nog afzegt voor een wedstrijd, ongeacht of je paard/pony ziek of geblesseerd is, mag de vereniging gewoon de inschrijfkosten nog rekenenen.
Ze staan volledig in hun recht als ze jou vragen de kosten nog te betalen.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:28

TeeGee schreef:
Ja je moet betalen.

Na de sluitingsdatum is het inschrijfgeld in principe verschuldigt. DA verklaring of niet. Wel maken veel verenigingen er geen probleem van maar in dit geval dus helaas wel.

dat klopt. Maar dit moet geloof ik wel ook zo op het vraagprogramma vermeld zijn dat je het inschrijfgeld na sluiting niet terugkrijgt, maar weet dat niet zeker..

Karinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 10:46

ik ben dus op zoek gegaan naar de sluitingsdatum, maar die kan ik dus nergens meer vinden.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:48

je moet altijd betalen als je laat afmeld.. dat is gewoon de regel dan kan de club verzekerd worden van inkomen..

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:53

Karinnn schreef:
ik ben dus op zoek gegaan naar de sluitingsdatum, maar die kan ik dus nergens meer vinden.

Dat is gewoon de datum vóór wanneer je ingeschreven moet hebben, staat op het vraagprogramma.

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:54

er staat hierover ook een stuk in de paard en sport. Deze zou je eens door kunnen lezen, want hier stond ook iets in over 48 uur van te voren afmelden en dat je in bepaalde gevallen niet hoeft te betalen.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 10:58

Dit verhaal komt me bekend voor. Mijn paard was zo ziek dat ik hem in heb laten slapen. Alle geplande wedstrijden kon ik gewoon betalen. Zo'n 70 euro met elkaar. Het kan ze gewoon niets schelen dat je paard ziek/ dood is. Belachelijk gewoon

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 13:06

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 19:57

Bij deze een slotje.