As. zaterdag strandrit Langevelderslag?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jestop

As. zaterdag strandrit Langevelderslag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 20:46

Wie oh wie kan mij helpen? As. zaterdag wil ik met mijn paard naar Langevelderslag (noordwijk) . het schijnt daar makkelijk parkeren te en je komt er makkelijk het strand op.
Nu vraag ik mij alleen af of dat je gewoon kunt rijden daar. het wordt natuurlijk hartstikke mooi weer en ik vraag me af of je dan nog wel lekker kunt rijden en niet over de mensen struikelt?? ik wil waarschijnlijk rond een uur of 12 op mijn paard zitten.
Wie heeft ervaring met rijden op dit strand?

Keet

Re: As. zaterdag strandrit Langevelderslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:52

als het heel erg mooi weer is moet je rekening houden met veel mensen op het strand

dan kan je beter om 9 uur smorgens of na 6 uur savonds gaan rijden

als het druk is, is het voor jezelf ook niet erg leuk rijden.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:06

Het is daar inderdaad makkelijk parkeren en je kunt makkelijk het strand op. Het strandseizoen is nog niet begonnen, maar als het komend weekend mooi weer is kan het toch druk worden.

Rond half 3 's middags is het hoog water komende zaterdag dus dat is geen fijne combi.

Als je nog goed wil rijden, goed strand en weinig mensen, dan zou ik proberen om rond 10:00u echt te paard te zitten.

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 07:39

Hey, Bedankt voor je info!
Hoe je kom je eigenlijk aan die informatie? (hoog water) en weet je tot hoelang het ongeveer hoog water is?

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 07:46

Hoi, je kunt idd makkelijk parkeren op het Wantveld of op het terrein van Manege Bakker (en vast ook wel op andere plaatsen). Knipoog Ik sta zelf op Manege Bakker met mijn Haf, mss leuk om te meeten ? Pling Pb me daa maar ff over. Met mooi weer zijn er idd wel veel wandelaars, fietsers en strandgangers, maar daar heb je niet echt veel last van. Op het strand is het wel een beetje zigzaggen, maar dat is best te doen hoor !! Met zulk weer is er natuurlijk wel krijsende-kinderen-in bosjes-alarm, dus je paard moet wel een beetje bomproof zijn... Haha!
Laatst bijgewerkt door Maxielover op 25-04-07 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 07:48

mag je op dat terrein zelf parkeren? en kun je meteen vanuit daar het strand op komen?

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 07:51

Maxielover schreef:
Hoi, je kunt idd makkelijk parkeren op het Wantveld of op het terrein van Manege Bakker (en vast ook wel op andere plaatsen). Knipoog Ik sta zelf op Manege Bakker met mijn Haf, mss leuk om te meeten ? Pling Pb me daa maar ff over. Met mooi weer zijn er idd wel veel wandelaars, fietsers en strandgangers, maar daar heb je niet echt veel last van. Op het strand is het wel een beetje zigzaggen, maar dat is best te doen hoor !! Met zulk weer is er natuurlijk wel krijsende-kinderen-in bosjes-alarm, dus je paard moet wel een beetje bomproof zijn... Haha!

Ok maar je kunt wel ff een galopje doen denk je??

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 07:52

Topaas schreef:
mag je op dat terrein zelf parkeren? en kun je meteen vanuit daar het strand op komen?

Jep, je mag bij Manege Bakker met auto en trailer parkeren !! Pling Het is vanaf daar een kleine 5 min. over straat, dan zit je in het bos. Na ong. 20 min. zit je op het strand, en evt. kun je er ook nog een stukje duin bij pakken. Ja Maar lijkt het je wat om te meeten ?

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 07:53

Topaas schreef:
Maxielover schreef:

Ok maar je kunt wel ff een galopje doen denk je??

Ja hoor, meestal is het op één stuk erg druk omdat daar een strandtent zit, daar blijf ik meestal stappen of draven. Knipoog Verder valt het best mee, als je een goed stuur op je knol hebt moet dat prima lukken !! Pling En in het bos moet je gewoon alert zijn, je ziet de mensen natuurlijk niet altijd aankomen. Maar ik vind het niet storend hoor !! Pling

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 07:55

Maxielover schreef:
Topaas schreef:

Jep, je mag bij Manege Bakker met auto en trailer parkeren !! Pling Het is vanaf daar een kleine 5 min. over straat, dan zit je in het bos. Na ong. 20 min. zit je op het strand, en evt. kun je er ook nog een stukje duin bij pakken. Ja Maar lijkt het je wat om te meeten ?

Hmm dan parkeer ik misschien liever op de parkeerplaats zelf. Er gaan nl. ook nog mensen mee zonder paard en anders moeten zij zoveel lopen.....

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:16

Topaas schreef:

Jep, je mag bij Manege Bakker met auto en trailer parkeren !! Pling Het is vanaf daar een kleine 5 min. over straat, dan zit je in het bos. Na ong. 20 min. zit je op het strand, en evt. kun je er ook nog een stukje duin bij pakken. Ja Maar lijkt het je wat om te meeten ?[/quote]

Hmm dan parkeer ik misschien liever op de parkeerplaats zelf. Er gaan nl. ook nog mensen mee zonder paard en anders moeten zij zoveel lopen.....[/quote]

Over welke parkeerplaats heb je het nou steeds, die bij Bakker ?! Verward Een goede bos-strand-duinrit is sowieso heel veel lopen voor wandelaars, als je een lekker rondje wilt doen ben je te paard al gauw 1½-2 uur onderweg, lopend is dat bijna het dubbele !! Bloos! Lijkt me dus niet verstandig om die mensen mee te laten gaan, maar dat moet je zelf weten. Maar wil je nou eindelijk ff antwoord geven op mijn vraag Koe : Wil je meeten ?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 08:20

Ik denk dat jullie een beetje langs elkaar heen praten.

Parkeerterrein Langevelderslag ligt nl direct aan het strand en nog een kilometer of 5 noordelijker dan manege Bakker.

Als je bij Langevelderslag je trailer parkeert dan is het voor je wandelaars slechts 5 minuten naar het strand. Die kunnen dan lekker op het strand zitten/lopen terwijl jij aan het rijden bent Lachen.

Een combinatie van wandelaars en parkeren bij Bakker lijkt me niet handig.

Getij informatie haal je van www.getij.nl

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 08:31

@Apple

Thanks jij snapt het! mijn vader gaat lekker met de hond op het strand spelen en wij gaan lekker stukje rijden!

@ Maxielover
Ik parkeer toch liever op parkeerterrein Langevelderslag. Maar thanks voor het meedenken!