mevrouwtje wordt iets te slim

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_aussi

mevrouwtje wordt iets te slim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 15:21

normaal laat ik mijn meisje altijd nog even lekker in de bak staan zodat ze even kan rollen etc. Maar sinds zaterdag zag ik haar ineens opt erf lopen,, was ze gewoon onder de draad door gegaan..

Dus vandaag dacht ik even slim te zijn en had een bankje en een kruiwagen voor t draadje gezet.. nog niks aan de hand.. ik liep gewoon weg en mevrouw bleef mooi staan.. tot dat ik haar weer mee wilde nemen en ik alleen de krui wagen nog maar opzij had gezet..ze kroop er gewoon weer onder door.. hoe kan ik haar dit afleren?

mvg Bloos

Anoniem

Re: mevrouwtje wordt iets te slim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:22

Staat er wel stroom op het draad?

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:22

staat er wel elektriceit o pde draad?
Mijn paarden schieten er anders ook onderdoor hoor Knipoog
Heb zelfs een houdini die het flikt om er onderdoor te kruippen Nagelbijten / Gniffelen

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:23

Staat er wel stroom op het draad? Zou haar het stroom eens goed laten voelen, zodat ze respect krijgt voor het draad.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:26

als er geen stroom opstaat. klein zweepje achter je rug meenemen zodra ze eronder door wil gaan tikje op de borst geven(let wel op al haar hoofd al onder het draad door is niet doen) meestal schrikken ze zo ook al wel en gaan ze terug.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 15:26

nee er staat dus geen stroom op.. dat vind ik niks als ik aan het rijden ben.. stel ik val er af en tegen het stroom draad aan.. maar mss van te voren een x het draad aan zetten en haar dan in de bak doen.. maar ergens vind ik dat ook weer zielig..

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 15:27

ikke20 schreef:
als er geen stroom opstaat. klein zweepje achter je rug meenemen zodra ze eronder door wil gaan tikje op de borst geven(let wel op al haar hoofd al onder het draad door is niet doen) meestal schrikken ze zo ook al wel en gaan ze terug.

thnX voor de tip.. dat ga ik eens proberen

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:36

_brunette schreef:
nee er staat dus geen stroom op.. dat vind ik niks als ik aan het rijden ben.. stel ik val er af en tegen het stroom draad aan.. maar mss van te voren een x het draad aan zetten en haar dan in de bak doen.. maar ergens vind ik dat ook weer zielig..

maar als ze het erf oplopen en dan de weg op en dan word doodgereden is zieliger he!

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:38

Ik vind daar niks zielig aan Lachen
Ofwel dat van ikke20 uitproberen maar dan moet je snel zijn .
Voordat je haar in de bak zet , zet je gewoon de stroom op en evt laat je haar de stroom eens voelen ... Dan probeert ze het niet meer zo rap.
Regelmatig laat je der beter voelen dat er stroom opstaat .

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:40

_brunette schreef:

ben je alleen daar dan? anders even die kruiwagen neer zetten stroom dr op zetten ... dan kruiwagen weg halen.. zodra ze tegen dat draad loopt leert ze t snel genoeg af Knipoog
dat is beter dan dat ze ineens op de weg oid zou lopen !

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 15:42

een draadje nog eronder spannen?

el_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:56

is wel een slimmerik he.. maar ik denk dat ik inderdaad ook liever stroom erop zou zetten dan dat ik ineens me paardje op de weg zou zien lopen. Als hij eenmaal weet dat er stroom op staat laat hij het wel voor de 2e keer als die slim is Knipoog

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:00

Stroomschok lijkt misschien zielig idd, maar dan leert je paard het wel in één keer af. En dat wil je toch?
En met de zweep erbij staan om een tikje te geven: Dat helpt wel als je er zelf bij bent, maar als je weg bent dan probeert ze het zo opnieuw hoor.

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:05

Li_lee_yang schreef:
een draadje nog eronder spannen?

Jup, dat werkte bij mij ook Lachen (Maar heb nu planken Cool )

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:10

Clown Heb ik ook last van.. Het shetje doet het, maar ook wel één van onze IJslanders!
Het maakt bij hun trouwens niet uit of er stroom opstaat, de mutsen

De oplossing die voor ons wel werkte:
een extra ''dun'' draadje eronder spannen. We hebben nu 3 draden.. Gewoon de middelste eerst los doen Tong uitsteken en dan de andere 2..

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:14

Die van mij kroop vroeger altijd onder het draad door. Voornamelijk met binnen buiten zetten van de paarden, dan doen ze namelijk alleen het bovenste draad vast.
Sinds dat er stroom op staat (was een tijdje geen stroom ivm opkappen draden ed) heeft ze het 1 keer gevoelt en heeft nu alle respect voor draadjes Knipoog

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 18:26

dan ga ik dat toch maar eens doen... maar bij ons kan ze wel de weg op alleen daar is een buitenweg.. dus komt bijna nooit iemand.. en er staat een hele grote kudde haflingers en daar zal ze niet snel van weg lopen.. zeker niet als ze onderweg lekkere hooi balen tegen komt haha..

Lynn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:55

Inderdaad.
Als er geen stroom opstaat, zou ik dat toch wel doen.
Maar als dat niet kan zou ik het afleren met een zweepje wat ikke20 zei.