Ziektekostenverzekering paard van 16 jaar, waar?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Ziektekostenverzekering paard van 16 jaar, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 12:00

Ik heb mijn haflinger al 8 jaar verzekerd bij een boerenverzekering. Ik heb over die hele verzekering nooit nagedacht, maar toen de premie fors omhoog ging, heb ik me er pas in verdiept waartegen ik nu eigenlijk verzekerd was. Dat bleek dus alleen dood te zijn, bovendien zou ik maar 8% van de waarde terug krijgen en werd ze steeds lager getaxateerd. Ik ben dus op zoek gegaan naar een andere verzekering. En wel een verzekering voor medische kosten. Ik kan echter nergens iets vinden dat een paard boven de 16 jaar aanneemt. Weet iemand een verzekeraar die dat wel doet?

Marcato

Re: Ziektekostenverzekering paard van 16 jaar, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:26

Naar mijn weten worden paarden vanaf 16 jaar niet meer verzekerd. Ik wilde de mijne ook verzekeren op zijn 16e, maar ik kon dus niets vinden. Ik geloof dat het ook zo is dat je paard maar tot een leeftijd van 21 jaar is verzekerd. Daarna dus niet meer.

Daar komt bij dat mocht je 16-jarige wel verzekerd kunnen worden, je toch wel veel premie moet betalen denk ik.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:10

Vaak lukt het niet. Denk dat je ook even na moet denken over de waarde van de haflinger en de kosten van het evt. verzekeren. Meestal is het zo dat als ze ouder worden je ook nog minder uitgekeerd krijgt. Zou me zo voor kunnen stellen dat het in jouw geval dan weinig zin heeft om nog te verzekeren. Voor medische kosten moet je meestal rontgenfoto's laten maken (kost veel) en op die leeftijd doen ze idd moeilijk met accepteren.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 18:59

Het gaat mij ook niet om de levensverzekering, daar maak ik toch geen gebruik van, maar om de medische kosten. Een koliekoperatie of dagje kliniek bijv kan ik zelf echt niet betalen denk ik. ( geen idee wat het kost, maar zal vast niet goedkoop zijn Clown )

Mijn paard is een 16 jarige oostenrijkse fokmerrie.

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:10

mijn arabier wordt dit jaar 24 en is nog steeds uitgebreid verzekerd tegen ziektenkosten. ook nooit problemen gehad met uitkeren enzo, ook niet met andere paarden.
ik zit bij de EFO, Eerste Friesche Onderlinge.
kijk maar even op http://www.efo.nl, daar staat van alles op.

mijn rijpaard van 6 heeft vorig jaar trouwens een koliekoperatie gehad, totaal kostenplaatje: ruim 6000 euro!! lang leve de verzekering, kreeg 80% vergoed!!
echt duur, het starttarief voor een operatie is al 1250 euro, en dan hebben ze nog niks gedaan!!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 19:37

Zal even op die site kijken. Lachen Zulke prijzen zijn gewoon niet te doen zonder verzekering...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 19:51

@ schimpje, heb net gekeken en je paard wordt alleen aangenomen als hij 12 of jonger is. Als hij dan ouder wordt blijft hij wel verzekerd, maar laten opnemen kan niet meer.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 19:54

MD-->TAO