Hallo,
Ik heb een 11 jarge merrie. Ze is nu 8 jaar in mijn bezit. Ze is voor het eerste dit jaar sinds jaren in een vreemde kudde gedaan. Het is een temperament volle merrie die het kaas niet van der brood laat eten. om het zo maar te zeggen met 1 merrie is ze er nog niet uit wie nou de baas maar als ze niet in de buurt van elkaar komen gaat het goed. Dus alles gaat goed tot dat die mevrouw haar paard uit het land halen. Mijn merrie loopt nu nog mee naar het begin van de wei en doet dan lelijk naar dat paard en anders om. De mevrouw zegt dat het wel gaat met der uithalen maar andere mensen waren der bij en vinden dat eng. Vervolgens als het paard helemaal weg is dan gaat mijn merrie heel onrustig doen. hiniken en bokken terwijl er nog andere paarden in de wei zijn. Naar mijn mening is dit negatieve aandacht zoeken, want dit heeft ze op stal ook gedaan. Moet ik haar nou in deze wei laten staan. Ze heeft nog niet echt een vriendje in deze wei. Ik vind dit een heel moeilijk iets, omdat iedereen een andere mening heeft en die ook nog tegen mij zegt. Zelf ben ik van mening dat ik haar moet laten staan. En dat de paarden er onderling uit moeten komen. Tevens heb ik nog nooit dit probleem gehad, maar stond ze wel ieder jaar in de zelfde kudde.
Heeft iemand tips of ook dit mee gemaakt.
groetjes