eczeem van mijn cap

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lottehaf

eczeem van mijn cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 21:41

Ik heb een cap van hh.
Sinds een maand krijg ik na het rijden eczeem op mijn voorhoofd, een soort blaasjes en het kriebelt heel erg.
Bij de winkel waar ik hem heb gekocht hadden ze er nog nooit van gehoord.
Ik heb al geprobeerd met een stukje kurk tussn mijncap en voorhoofd naar daar kreeg ik nog eczeem van.

Mijn dagcremé heb ik ook al veranderd maar dat werkte ook niet.
Nu doe ik steeds een zakdoek tussen mijn cap en hoofd.
Dat werk wel alleen het is onhandig en het zit niet lekker.

Nu dacht ik miss kan ik mijn cap een keer wassen, weet iemand of dat kan?
Ik ga volgende week waarscheinlijk naar de doktor maar ik dacht even vragen of iemand hier al eerder over gehoord heeft of gehad.

Cyntje

Re: eczeem van mijn cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:43

Exceem kun je er niet van krijgen, dat komt van binnen uit geloof ik, correct me if I´m wrong Clown
Het zal uitslag zijn,... denk ik. Zalfje bij de dokter halen?
Heb ik namelijk ook voor mijn uitslag.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:48

je cap gewoon even een uurtje in bad laten weken met wat wasmiddel, wel daarna gewoon goed uitspoelen..

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:50

Ligt eraan wat voor cap je hebt.
Ik doe mijn cap wel in de wasmachine op een kort programma!

Ik heb zo'n champignonnen cap van helemaal
zachte stof.. snap je? Lachen

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:58

Ik heb hier ook last van, ook als ik een hoedje op heb gehad dan heb ik bultjes die jeuken op mijn voorhoofd. Ik heb het bij hoge temperaturen meer dan anders. Volgens mijn dokter komt het door zweet wat niet weg kan. Ik zorg nu dat ik een pot zinkzalf of vaseline bij me heb wat ik op mijn voorhoofd smeer na het rijden. Dagcreme heb ik ook gewisseld, maar hiel niets. Cap en hoedje wassen, doe ik toch echt niet. Ik spoel wel regelmatig het flapje af wat op mijn voorhoofd zit en aan de cap bevestigd.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:18

Ik heb al mn hele leven last van eczeem en inderdaad, ik heb er ook last van met mn cap op. Het klopt inderdaad dat het zweet dan niet weg kan. Dit gaat dan erg irriteren. Is het een nieuwe cap? Of rijd je er al langer mee? Heb je het eerder gehad? Ben je bekend met eczeem?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 19:45

ik heb dit ook wel eens gehad Clown eigenlijk best vaak, altijd als het wat warmer werdt, ik heb een pot met sudocreme nu naast m'n bed staan, en zodra die bultjes beginnen te komen begin ik met smeren Lachen (ps niet aan gaan krabben, wordt het alleen maar erger van, spreekt uit ervaring Vork )
het gaat trouwens bij mij niet om zweet of wat dan ook maar gewoon veelste warm,