krijg haar moelijk uit het land

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica15

krijg haar moelijk uit het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 17:20

ik heb een verzorg paard.. maar ze is erg domintant en staat bij haar 2 dochters in het land.. ze is altijd al beschermend over hun geweest en zijn ze een tijd uit elkaar geweest nu staat ze weer bij ze in. als ik in het land sta om haar er uit te halen en 1 van haar dochters komt bij mij en ik aai haar komt feddau( zo heet ze) galopeerdend op me af en valt me aan .. als ik haar wil pakken draaid ze haar kont naar me toe. waardoor ik steeds ga twijfelen of ik haar wel kan pakken .. soms laat ik haar ook maar.
ik vind het niet leuk dat ze zo doet want ze vind het waarschijnlijk niet leuk om bij mij te zijn.
vandaag wou ik haar ook paken na een half uur had ik haar dan eindelijk. wat kan ik doen om dit te voorkomen ?
ze is ook drachtig ze moet over 2 maand misschien dat dit ook mee speelt dat ze shaggie is..
maar wie kan me helpen??

gr jessica

Denise

Re: krijg haar moelijk uit het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 17:23

Hoe oud zijn haar dochters? En op welke leeftijd is ze bij haar veulens weggehaald? Misschien dat ze daar zo van geschrokken is, dat ze het nooit weer laat gebeuren. Tip: Ga ook eens de wei in om alleen maar te aaien, een beetje te borstelen of wat te spelen. Of ga grondwerken, koop er een boek over en voer de oefeningen uit, zodat je ene band met de moedermerrie opbouwt.

Jessica15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 17:37

de 1 is 3 en de ander is bijna 5 .. toen de 1 2 was en de andere 4 zijn ze een jaar bij de moeder weg geweest.. en nu staan ze er weer in .. met grond werk ben ik nu bezig..(net een week) als ik haar 1 keer heb is alles goed en doet ze heel lief..

Veerluh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 21:06

De instelling die je schreef was niet zo goed: 'Soms laat ik haar ook maar' Dit betekend dat je op hebt gegeven, dus het paard heeft gewonnen! NOOIT doen dus.. Pas stoppen op een goed moment.

Ga inderdaad zoals dniesj117 al zei gewoon voor nix in de wei! Zorg dat je merrie het leuk vind dat je komt; geef haar snoepjes! Neem een keer een grote zak wortels mee en deel die uit, ook aan de 2 dochters! Loop dan van ze weg en ga een stukje verder op weer uitdelen. Ze leert vanzelf dat het leuk is om naar je toe te komen!
Vergaat haar dochters vooral niet, ze moet leren om te delen..^^
Nog veel succes!