chaps voor brede kuiten!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

chaps voor brede kuiten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:53

ik heb mijn laarzen maat, 42 kuit, maar mijn poten zwellen vaak op na een drukke dag... Dan zijn mijn laarzen een ramp...

Ik wil nu dus stevige chaps, maar wel minimaal maat 44 cm... De prijs maakt niet zoveel uit, ik weet dat ariat een 44cm chap heeft, en degene die ik op het oog heb, kost dus 170 euro... Ik weet alleen niet of deze ook echt vallen als 44cm...

Maargoed, weet iemand op bokt iets..? Chaps in maat 44cm zijn volgens mij vrij uitzonderlijk,

inma

Re: chaps voor brede kuiten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:58

Ik ken het, ik heb ook kuitmaat 42 en ook heel lang gezocht naar chaps. Uiteindelijk heb ik ze doodsimpel bij de Welkoop (boerenbond) gevonden! Maar dat zijn wel van die chaps van suede met elastiek erin en volgens mij zoek jij meer wat van leer, of niet? Anders moet je gewoon even kijken daar.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:07

Kentaur heeft mooie chaps, de Profi, verlkrijgbaar bij http://www.forhorses.nl , http://www.divoza.nl en http://www.tackshop.nl ze gaan tot maat xxl. Ze zijn rond de 85 euro. Ik heb ze ook en ze zijn super. Ik heb jouw kuitmaat niet helemaal, ik zit rond de 41/42 cm en heb de xxl omdat ik toen zwaarder was, deze zijn mij nu iets te ruim. Je kan ook even een mail sturen naar de site om de omtrek voor je op te meten. Zit ook elastiek in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:00

inniepinnie schreef:
Ik ken het, ik heb ook kuitmaat 42 en ook heel lang gezocht naar chaps. Uiteindelijk heb ik ze doodsimpel bij de Welkoop (boerenbond) gevonden! Maar dat zijn wel van die chaps van suede met elastiek erin en volgens mij zoek jij meer wat van leer, of niet? Anders moet je gewoon even kijken daar.

ja idd, ik bedoel eigenlijk meer van die aparte laarzen schachten als chaps!

42, is als je goed zoekt nog best te doen, maar mijn laarzen zijn ook 42 Lachen En ik zoek juist iets voor als ik uit school kom, en mijn kuiten zijn dan opgezwollen... Ik heb ze laatst opegemeten toen ze opgezwollen waren, en het scheelt echt 2/3 cm... Meestal is het wel minder... Maarja, soms zijn mijn laarzen dus gewoon niet aan te krijgen (zonder pijn te lijden Bloos ).

Ik heb even naar die kentaur dingen gekeken, maar ik zie ze overal alleen maar XL staan!

Bedankt voor de reacties overigens!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:03

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:06

vallen ze ook echt zo groot?

Op de site staat idd dat ze tot 44 cm hebben! Maar dat komt niet echt vaak voor, dus ik vraag me af of ze daarom niet klein vallen!

Ik heb wel een langere schacht nodig want ik heb vrij lange benen Lachen Maar iets te kort, maakt niet echt uit. Dat is alleen voor het mooie,

En voor het mooie heb ik altijd mijn laarzen nog!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:16

ik heb beetje hetzelfde probleem (dikke kuiten).
ik heb die KenTaur chaps voor wedstrijd, en die passen me mwoi-mwoi. Het nadeel hiervan is, dat ze bij bredere maten ook steeds hoger worden. Gevolg: prikken in je knieholte, tenzij je extreem lange benen hebt.

Ik heb de Ariat Classic chaps, in maat L. Zijn me iets te kort, maarja. Ik krijg ze prima dicht, soms zitten ze zelf iets te losjes ('s ochtends ofzo). Heb kuitmaat 42/43.

Verder krijg ik ook de mountain horse sportive riders in wijde kuitmaat prima dicht. Fijne laarzen voor erbij.

Succes met zoeken! Lachen

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 19:23

De gladlederen chaps van Agradi zijn ook een aanrader. En ze zijn ook niet al te duur (50 euro).
Mijn kuiten zijn ook vrij breed en ik pas er prima in en het staat heel netjes.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:42

Kieffer (USG) heeft volgens mij grote maten.

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 11:45

Waarom ga je ze niet passen in een ruitersportzaak? Zelf heb ik ook hele dikke kuiten en heb ook ariat chaps gekocht. Die zitten echt super met een rijbroek!
Mijn benen zijn nu opeens weer iets dunner en ik kan weer in mijn oude chaps van mountain horse (compleet afgedragen) en die zitten super met een spijkerbroek.
Succes met zoeken!