Onderhoud trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Onderhoud trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 14:52

Nou nou wat een leuk weekend zeg. Heb vanmorgen de trailer weg gebracht voor de eerste keer voor een onderhoudsbeurt. Dacht eerst dat het dik twee uur in beslag zou gaan nemen en aangezien het bedrijf niet in de buurt is (45 min rijden) had ik al diverse adressen gezocht van bedrijven die stallen doen bouwen daar in de buurt. Dit om de tijd te doden. Nu bleek dat de trailer toch echt eerst gewassen moest worden dat het een paar dagen zou duren dus ik kon weer naar huis. Ik had hem extra niet gewassen omdat ik dacht van dan blijft hij nog nat van binnen en dat zou voor verwarring kunnen zorgen. (daarbij was de afspraak nog op korte termijn dus echt tijd om hem goed te poetsen had ik niet). Tja nadeel als je hem buiten hebt staan dus.
Bellen ze net op dat alle vier de banden nieuw moesten Boos! . Tja als je je paardje veilig wilt vervoeren dan moet het maar. Kosten zijn 66 euro per band!! sjezus..... Daar komt nog even de beurt bij dus ben bang dat ik rond de 500 euro uit kom.

Hoe doen jullie dat? Wat kost een beurt bij jullie en waar laten jullie dat doen? en hoe doen jullie dat met banden? Ik weet dat in duitsland de banden een stuk goedkoper zijn want daar ga ik altijd met de auto. MAar weet weer niet of ze die ook van een trailer kunnen vervangen. En hoe vaak laten jullie de trailer onderhouden?

Baal wel van het hoge bedrag maar helaas het moet. Dacht er al aan om hem te verkopen. Maar dat lijkt me geen goed plan. Ik rij er niet vaak mee (met paard misschien 4x per jaar wel wat vaker om stro en hooi te halen) dankzij een angstige moeder en vriend die het niet zo plezierig vinden dat hij op een trailer zou moeten. Huren zou in mijn geval goedkoper zijn denk ik maar helaas heb ik die bedrijven hier 45 minuten van mijn huis af dus met 1 dag huren kom ik er niet. En ik zou dan ook nog vrij moeten nemen van mijn werk om te gaan halen en terug te brengen. Daarbij staat hij nu wel altijd voor geval van nood klaar.

Sorry voor het lange verhaal.

juval

Re: Onderhoud trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:55

ik heb sinds vorige week een trailer, dus veel ervaring met onderhoud heb ik nog niet. de trailer moest wel nieuwe bandjes, die heeft mijn man er vandaag onder gezet (a 35,- per band) hij heeft meteen de velgen gespoten, dus het ziet er weer als nieuw uit. Aan de opbouw en bodem hoefde niets te gebeuren, en verder zijn de remmen nagekeken, en de bedrading. Alles is gesmeerd, en we kunnen er mee rijden!

ik ben ook niet van plan om hem wekelijks te gaan gebruiken, af en toe een wedstrijdje of een bosritje. En inderdaad vind ik het een veilig gevoel om eigen vervoer te hebben in geval van nood.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 21:49

Hoe heeft je man die banden verwisseld? hetzelfde als de auto? Dus met krik eronder of zo. Want het probleem lijkt me als je ze alle vier moet doen dat je dan met vier banden richting een bandengarage moet. En hoe staat de trailer dan (ben bang dat hij omkiept).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 07:47

Iedere bandenboer kan elke band wisselen. Let er wel op dat ze de juiste gewichtsklasse monteren. Als je de trailer meebrengt, weten ze wel wat er onder moet.
Voor de rest doe ik alle onderhoud zelf. Die verkooptruc met nieuwe banden en remmen en zo, dat geintje ken ik, kijk ik zelf wel naar en ik maaak wel uit of er nieuwe onder moeten.
Ter illustratie: mijn 20 jaar oude trailer heb ik gereviseerd en dus ook de remblokken vervangen (het waren nog de originele!!) en die blokken waren nog lang niet versleten!!
Kortom, ik vrees dat ze je een oor hebben aangenaaid Boos!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 07:55

hey joyce, in koningsbos heb je fijn bedrijf, ook met bijna nieuwe banden ( zijn gebruikt, maar nog netjes)
succes verder

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-07 09:58

Ja ik had liever ook iemand die het voor zijn plezier erbij doet. Ik heb de auto dus ook niet bij een garage voor onderhoud. Heb er slechte ervaringen mee. Net zoals APK dat laat ik dus alleen bij een bedrijf doen die geen onderhoud of reparaties zelf doen. Dus er ook geen baat bij hebben als een auto afgekeurd wordt. Ik heb nu echt zoiets met die banden dat het de laatste keer was. Tja ik ben dus ook bang dat ze me nu gewoon in de maling nemen met wat er allemaal aan is.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:01

mn trailer krijgt elk jaar een controlle beurt. de banden 1 x in de 5 jaar. voor de veiligheid.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:37

joyce83 schreef:
Hoe heeft je man die banden verwisseld? hetzelfde als de auto? Dus met krik eronder of zo. Want het probleem lijkt me als je ze alle vier moet doen dat je dan met vier banden richting een bandengarage moet. En hoe staat de trailer dan (ben bang dat hij omkiept).

de trailer heeft op de brug bij een garage (kennis van ons) gestaan, inderdaad met 2 grote krikken er onder zodat ze er allemaal tegelijk onder vandaan konden.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 14:54

Ik heb de mijne vorige jaar voor het eerst heen gebracht voor een onderhoudsbeurt en een grondige check.

Banden waren nog prima (had express gevraagd of hij daar naar wou kijken voor uitdroging en scheurtjes). Ik vertrouw hem gelukkig wel daarmee want hij kijkt al jaren m'n auto na, als je dat bij een vreemde zegt dan verwisselen ze meteen je banden ook al zijn ze nieuw Boos!

Was wel 150 euro kwijt, maar hij heeft wel een remkabeltje vervangen alles geoilied/gesmeerd banden opgepompt en nog wat dingetjes.

Je vervoert toch een levend wezen, en zelf vind je het ook wel prettig als je auto weer apk gekeurd is en veilig op weg kan, toch???

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 15:26

Ja het belangrijkste voor mij is dat ik veilig op weg kan. Als bij wijze van de man die mijn auto onderhoud zegt dat hij een reparatie van 600 euro heeft gedaan dan vertrouw ik hem volledig en weet ik dat die 600 euro ook echt nodig waren. Maar goed ik heb de rekening nog niet ontvangen. Trailer staat wel weer aan huis, schoon, met nieuwe banden en een nieuw ruitje. In 1 ruitje zat een scheur. (dat klopte en het oude ruitje ligt in de trailer) helaas is het nieuwe ruitje "geel" van kleur en de ander "grijs". Ach ja ik zie wel wat de rekening wordt. Deze wisten ze nog niet omdat alleen de dingen erop stonden van de werkplaats. Weet wel dat ik de volgende keer eens na ga vragen of er mensen zijn die er verstand van hebben of iemand weten die het kan doen. Maar aan de andere kant betaal ik nu wel liever een hoger bedrag en weet dat ik veilig de weg op kan en de banden weer een paar jaar mee kunnen.